- Oferta
- Rozwój menedżerski
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA – OD PRZYPADKU DO STRATEGII. Poprawa komunikacji wewnętrznej w firmie
Zdiagnozowanie barier komunikacyjnych w swojej organizacji Uporządkowanie wiedzy o podejściu strategicznym do zarządzania komunikacją wewnętrzną w organizacji Podniesienie umiejętności wykorzystania narzędzi w komunikacji wewnętrznej Opracowanie podstawy strategii komunikacji w swojej organizacji
Cele i korzyści
- Zdiagnozowanie barier komunikacyjnych w swojej organizacji
- Uporządkowanie wiedzy o podejściu strategicznym do zarządzania komunikacją wewnętrzną w organizacji
- Podniesienie umiejętności wykorzystania narzędzi w komunikacji wewnętrznej
- Opracowanie podstawy strategii komunikacji w swojej organizacji
Program szkolenia
I Dzień – bariery w mojej organizacji. Co sprzyja ich rozwiązywaniu?
1. Komunikacja w organizacji – co wpływa na jej skuteczność?
- Bariery w przepływie informacji w organizacji
- Sieci komunikacyjne: zcentralizowane i zdecentralizowane
- Budowa systemu komunikowania z klientem wewnętrznym
- Komunikowanie poziome
- Komunikowanie pionowe
- Budowanie skutecznych relacji wewnętrznych
- Rola kultury organizacyjnej w systemie komunikacji
2. Zasady komunikacji wewnętrznej – podejście strategiczne
- Etapy procesu tworzenia zaplanowanych działań komunikacyjnych
- Zakres zadań związanych ze stworzeniem koncepcji i realizacją strategii komunikacji
- Główne cele i funkcje działań komunikacyjnych skierowanych do pracowników organizacji
- Adresaci wewnętrznych działań komunikacyjnych
- Kanały komunikowania w organizacji: formalne i nieformalne
3. Mind mapp zatorów komunikacyjnych w organizacji – opracowanie mapy barier w komunikacji wewnętrznej
II Dzień – organizacja, co można zrobić, żeby poprawić skuteczność komunikacji wewnętrznej?
1. Narzędzia wewnętrznej komunikacji i sposób ich wykorzystania
- Wydawnictwa firmowe
- Tablice ogłoszeń – szczególnie przydatne na stanowiskach pracy, do których nie można dotrzeć z indywidualna informacją
- Poczta elektroniczna
- Imprezy okolicznościowe
- Gratulacje, życzenia i korespondencja okolicznościowa
- Radiowęzeł
- Skrzynka życzeń, zażaleń, uwag, pomysłów
- Wydarzenia specjalne
- Spotkania bezpośrednie
- Szkolenia i wyjazdy integracyjne
- Konkursy dla pracowników, rankingi pozytywne
- Rekreacja połączona z klubami zainteresowań
2. Jaka powinna być zawartość przekazów komunikacji wewnętrznej?
- Własne środki przekazu, głównie w public relations wewnętrznym, ale do nich zalicza się strona www
- Wydarzenia specjalne np. rocznice, nowości
- Sponsoring, starannie zaplanowany, zintegrowany z celami korporacyjnymi
- Kontakty bezpośrednie z grupami docelowymi – tylko na starannie przygotowany temat
- Aktywność publiczna w kontaktach ze społecznościami lokalnymi, organizacjami pozarządowymi, stowarzyszeniami
- CSR (Corporate Social Responsibility) Społeczna Odpowiedzialność Przedsiębiorstwa
- Co jeszcze…?
3. Narzędzia oceny skuteczności kampanii
- Od czego zależy skuteczność i efektywność strategii komunikacji wewnętrznej?
- Jak mierzyć skuteczność zrealizowanych działań promocyjnych? Wybrane metody
4. Opracowanie „kamieni milowych” dla strategii komunikacji w mojej organizacji
5. Podsumowanie szkolenia
Metody szkoleniowe:
- Case study
- Ćwiczenia indywidualne i w grupach
- Mini wykłady przygotowujące do ćwiczeń
- Dyskusje i wymiana doświadczeń
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie