- Oferta
- Rozwój menedżerski
KOMUNIKACJA NASTAWIONA NA BUDOWANIE WSPÓŁPRACY – jak budować właściwe relacje w zespole i rozwiązywać konflikty
Zdobycie umiejętności wglądu i analizy własnych zachowań w komunikacji interpersonalnej Zapoznanie z zasadami skutecznej komunikacji budującymi współpracę w zespole Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych dla zwiększenia efektywności w komunikacji interpersonalnej i zadaniowej Dostarczenie wiedzy w zakresie przyczyn pojawiających się konfliktów Przećwiczenie konkretnych…
Cele i korzyści
- Zdobycie umiejętności wglądu i analizy własnych zachowań w komunikacji interpersonalnej
- Zapoznanie z zasadami skutecznej komunikacji budującymi współpracę w zespole
- Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych dla zwiększenia efektywności w komunikacji interpersonalnej i zadaniowej
- Dostarczenie wiedzy w zakresie przyczyn pojawiających się konfliktów
- Przećwiczenie konkretnych sposobów konstruktywnego rozwiązywania sytuacji trudnych i konfliktowych w zespole
Program szkolenia
1. Co sprawia, że czujemy się razem dobrze?
- Cechy osobowości i zachowania wpływające na pojawianie się sympatii między ludźmi
- W jaki sposób łamać stereotypy – pozytywne nastawienie
- Sposoby budowania i podtrzymywania sympatii między ludźmi
2. W jaki sposób się komunikujemy?
- Umiejętności komunikacyjne uczestników – co należy wzmacniać a co warto poprawić?
- Bariery komunikacyjne – dlaczego nie warto decydować za innych?
- Opór komunikacyjny – w jaki sposób zachęcić innych by mówili
3. Przyczyny braku współpracy
- Przyczyny strukturalne (wynikające z sytuacji współzależności)
- Bariery komunikacyjne współpracy (bariery negocjacyjne)
- Techniki komunikacyjne przełamujące bariery współpracy
- Jak zmieniać „ich” nastawienie?
- Jak opanować swoje emocje?
- Jak przekształcać „ich” stanowisko?
- Jak zwiększać „ich” satysfakcję?
- Jak radzić sobie z „ich” poczuciem siły?
4. Konflikt w zespole – anatomia
- Specyfika konfliktów w zespole i organizacji – sytuacja współzależności jako źródło konfliktów
- Przyczyny podejścia rywalizacyjnego oraz sposoby zapobiegania
- „Mapa konfliktów pracownika ” – analiza otoczenia zewnętrznego i wewnętrznego organizacji w poszukiwaniu obszarów konfliktowych w sytuacji zawodowej
- Trzy poziomy pojawiania się konfliktu – kryzys, problem, okazja
- Analiza typów i rodzajów konfliktów
- Narzędzia rozwiązywania konfliktów pozornych i rzeczywistych
5. Psychologiczne podłoże konfliktów
- Cykl konfliktu – znaczenie doświadczeń w sytuacji definiowania konfliktu oraz podejmowanych zachowań radzenia sobie z nim
- Różne sposoby rozumienia zjawiska konfliktu; dynamika interakcji w konflikcie: rola samospełniającego się proroctwa, spirali eskalacji konfliktu i nastawień stron zaangażowanych w konflikt
6. Proces konstruktywnego rozwiązywania konfliktów
- Określanie przestrzeni problemowej
- Odkrywanie celów
- Analiza SWOT
- Dostarczanie informacji, uszczegóławianie faktów, redefinicje problemów
- Określenie celów rozwiązania (wg SMART)
- Wybór, oceny i ulepszanie pomysłów
7. Jak komunikacja buduje współpracę?
- Efekt komunikacji – jak rozpoznać wspólne cele?
- Trwała współpraca – jak diagnozować potrzeby swoje i innych by skutecznie się z nimi komunikować?
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie