- Oferta
- Rozwój menedżerski
KOMUNIKACJA a korzystne relacje interpersonalne. Analiza transakcyjna, czyli zrozumienie naszych zachowań i komunikacja w trudnych czasach
Zajęcia prowadzone są metodami aktywizującymi uczestników. Wstępem do treningu jest integracja, wzbudzenie i stworzenie atmosfery bezpieczeństwa, życzliwości i zapału do uczenia się. Zajęcia warsztatowe poprzedzone są mini wykładami wprowadzającymi uczestników do zagadnień tematycznych. Uczestnicy podczas prezentacji, odgrywania ról – uczą się nowych, lub pogłębiają własne umiejętności, niezbędne do efektywnej komunikacji w środowisku pracy. Następnie otrzymają informację zwrotną ze strony trenera prowadzącego jak również współuczestników zajęć. W trakcie treningu zaprezentowane zostaną strategie działania na trzech poziomach, używając analizy transakcyjnej. Dopełnieniem zajęć jest wskazanie profilaktyki, będącej narzędziem w walce ze stresem i wypaleniem zawodowym.
Cele i korzyści
• Pogłębienie wiedzy i umiejętności dotyczących psychologii ludzkich zachowań
• Rozwinięcie umiejętności w zakresie wyrażania własnych postaw asertywnych
• Zwiększenie satysfakcji z życia zawodowego poprzez umiejętne stwarzanie dobrej atmosfery i korzystnych relacji interpersonalnych w środowisku pracy
Program szkolenia
1. Schemat komunikacji
• Poziom werbalny
• Poziom niewerbalny
2. Techniki aktywnego słuchania
• Pytania otwarte i zamknięte
• Odzwierciedlenia
• Pauzy
• Pytania neutralne
• Pytania naprowadzające
• Podsumowania
• Krótkie potwierdzenia
• Parafrazowanie
3. Asertywne zachowanie w kontakcie z drugą osobą
• Słowa, gesty, uczucia, czyli przyjmowanie opinii, ocen i emocji innych
• Krytyka słuszna i niesłuszna – sposoby postępowania
• Atak, manipulacja z pozycji „silnego przeciwnika” – skuteczne przeciwdziałanie
• Pochwała, komplement – asertywne odpowiedzi
4. Trudne rozmowy? – wyrażanie własnych opinii i przekonań
• Postawy interpersonalne – „bycie w porządku ja – ty” (Koncepcja Harris’a)
• Początki bywają trudne, czyli budowanie asertywnego komunikatu „Ja…”
5. Formy wyrażania negatywnych uczuć i radzenie sobie z agresją otoczenia
• Naturalny ton głosu, kontakt wzrokowy, otwarta postawa ciała – elementy sprzyjające rzeczowej komunikacji
• Technika wyrażania siebie FUO (fakt, ustosunkowanie, oczekiwanie)
• Milczenie, jako asertywne poparcie własnych słów
6. Do czego przydaje się analiza transakcyjna?
• Podział zachowań na grupy „RODZIC, DOROSŁY, DZIECKO” jako metafora sygnalizacji świetlnej
• Zachowania nieprawidłowe – jak wpływają na nas i otoczenie
• Autoanaliza własnych poziomów komunikacyjnych i rozpoznawanie ich u rozmówcy
• Budowanie komunikatów adekwatnych do różnych sytuacji zawodowych
• „Jak zapalić światło u rozmówcy”, czyli sposoby wzbudzania określonych stanów w trudnych, napiętych sytuacjach
• Zwiększanie własnej skuteczności szczególnie w obecnej sytuacji z wykorzystaniem analizy transakcyjnej
Metody szkoleniowe
Zajęcia prowadzone są metodami aktywizującymi uczestników.
Wstępem do treningu jest integracja, wzbudzenie i stworzenie atmosfery bezpieczeństwa, życzliwości i zapału do uczenia się. Zajęcia warsztatowe poprzedzone są mini wykładami wprowadzającymi uczestników do zagadnień tematycznych.
Uczestnicy podczas prezentacji, odgrywania ról – uczą się nowych, lub pogłębiają własne umiejętności, niezbędne do efektywnej komunikacji w środowisku pracy.
Następnie otrzymają informację zwrotną ze strony trenera prowadzącego jak również współuczestników zajęć.
W trakcie treningu zaprezentowane zostaną strategie działania na trzech poziomach, używając analizy transakcyjnej. Dopełnieniem zajęć jest wskazanie profilaktyki, będącej narzędziem w walce ze stresem i wypaleniem zawodowym.
Adresaci
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie