- Oferta
- Rozwój menedżerski
Inteligencja emocjonalna i automotywacja
Inteligencja to to, co mierzą testy IQ (Iloraz Inteligencji). Natomiast EQ (Inteligencja Emocjonalna) , to takie zasoby, które pozwalają skuteczniej, łatwiej i z większą satysfakcją być z ludźmi, wśród ludzi i dla ludzi. Według psychologów to emocje są naszymi najpotężniejszymi zasobami. Dają nam dostęp do samoświadomości i instynktu samozachowawczego. Dostarczają nam bezcennych informacji na temat ludzi, wartości oraz potrzeb, które zapewniają nam motywację i zapał do działania, samokontrolę i wytrwałość.To świadomość emocjonalna i umiejętności umożliwiają odzyskanie zdrowia, podniesienie jakości życia, zapewniają pomyślność rodziny, budowanie trwałych szczęśliwych związków i osiąganie sukcesów w pracy zawodowej. Łatwiej też uzyskać odpowiedzi na ważne dla organizacji pytania związane z postrzeganiem jej jako atrakcyjnego pracodawcy: W jaki sposób sposób firmy powinny dbać o utrzymanie wysokiej motywacji swoich pracowników? Czym zachęcić pracowników do pozostania w danej organizacji i jeszcze większego zaangażowania w jej sprawy? Co podniesie wydajność i jakość ich pracy? Umiejętności emocjonalne są bezcenne we wszystkich kontekstach zawodowych i społecznych. Są życiodajnym i wzmacniającym darem, który nadaje życiu smak i sens.
Cele i korzyści
· uświadomienie sobie znaczenia inteligencji emocjonalnej
· rozwijanie własnych kompetencji społecznych
· wykorzystanie inteligencji emocjonalnej w zwiększeniu efektywności organizacji
Uczestnicy szkolenia:
· dowiedzą się co składa się na kompetencje emocjonalne
· dowiedzą się w jaki sposób inteligencja emocjonalna pomaga odnieść sukces zawodowy
· zdiagnozują poziom swojej IE (testem wydanym przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne)
· poznają metody rozwijania inteligencji emocjonalnej – swojej i podwładnych
Inteligencja to to, co mierzą testy IQ (Iloraz Inteligencji).
Natomiast EQ (Inteligencja Emocjonalna) , to takie zasoby, które pozwalają skuteczniej, łatwiej i z większą satysfakcją być z ludźmi, wśród ludzi i dla ludzi.
Według psychologów to emocje są naszymi najpotężniejszymi zasobami.Dają nam dostęp do samoświadomości i instynktu samozachowawczego.
Dostarczają nam bezcennych informacji na temat ludzi, wartości oraz potrzeb, które zapewniają nam motywację i zapał do działania, samokontrolę i wytrwałość.
To świadomość emocjonalna i umiejętności umożliwiają odzyskanie zdrowia, podniesienie jakości życia, zapewniają pomyślność rodziny, budowanie trwałych szczęśliwych związków i osiąganie sukcesów w pracy zawodowej.
Łatwiej też uzyskać odpowiedzi na ważne dla organizacji pytania związane z postrzeganiem jej jako atrakcyjnego pracodawcy:
- W jaki sposób sposób firmy powinny dbać o utrzymanie wysokiej motywacji swoich pracowników?
- Czym zachęcić pracowników do pozostania w danej organizacji i jeszcze większego zaangażowania w jej sprawy?
- Co podniesie wydajność i jakość ich pracy?
Program szkolenia
1. Warunki dobrej atmosfery w pracy
• Ja, My , Inni- wpływ innych na nasze działania
• architektura biurowa- wpływ otoczenia na aktywność zadaniową
• czynniki warunkujące efektywną współpracę
2. Zastosowanie inteligencji emocjonalnej w biznesie
• inteligentny emocjonalnie lider i firma
• jak budować inteligentne emocjonalnie organizacje
• intuicja kołem napędowym biznesu
• wpływ inteligencji emocjonalnej na sukces w biznesie – gdzie stosować IE w pracy
3. Umiejętności emocjonalne
• kompetencje emocjonalna lidera
• rozwijanie inteligencji emocjonalnej grupy (zespół : świadomy, samozarządzający się, współpracujący empatyczny)
• model uczenia się – jak rozwijać inteligencje emocjonalną
4. Rozmowa i konflikty
• Techniki dobrej rozmowy- aspekt werbalny i pozawerbalny
• Strategia dopasowania się do rozmówcy – analiza transakcyjna
• ABC dobrego konfliktu
• Komunikacja w organizacji – szanse i zagrożenia
• Zasady spostrzegania społecznego- sojusznicy w dialogu
5. Co zrobić żeby chciało się nam działać?
• Motywatory i demotywatory w pracy
• Indywidualny głód potrzeb
• Optymizm i pesymizm w działaniu
• Nie zarządzaj czasem….- kieruj sobą
6. Moje zasoby emocjonalne
• Jak poradzić sobie z emocjami w kontakcie z innymi
• Co myślą inni?- jak to trafnie odczytać i efektywnie rozmawiać?
• Metafory- projekcyjne metody poznania własnej osobowości
• SWOT indywidualny – analiza mocnych i słabych stron, możliwości i zagrożeń
• Przekonania, uprzedzenia, afirmacje- warto o tym wiedzieć
7. Linia życia i linia rozwoju zawodowego
• Dobre cele – jak je postawić i jak maksymalizować ich realizację
• Bilans własnych osiągnięć
• Wizualizacja sukcesu- plany
• Własna ścieżka kariery – zakręty i drogowskazy
Metody szkoleniowe
- wykład multimedialny (20%)
- ćwiczenia i gry szkoleniowe
- analizy przypadku
- rozmowa moderowana/ dyskusja
- warsztaty w grupach
- ankiety/ kwestionariusze
- filmiki szkoleniowe
Adresaci
Jeśli jesteś osobą zarządzającą, rekruterem, liderem w zespole, osobą, która pracuje z ludźmi i zależy Ci na zwiększeniu swojej efektywności i swojej organizacji to szkolenie:
„INTELIGENCJA EMOCJONALNA I AUTOMOTYWACJA”
jest dla Ciebie bardzo dobrym wyborem.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie