Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Rozwój menedżerski

ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM i budowanie skutecznej współpracy między pracownikami

Biorąc udział w szkoleniu: Rozwiniesz swoje indywidualne umiejętności świadomego budowania osobowości przywódcy. Nauczysz się zauważać, nazywać i  eliminować błędy w kierowaniu. Poznasz różne modele i strategie zarządzania i kierowania zespołem Dowiesz się jakie cechy powinien posiadać współczesny przywódca i jakie oczekiwania są mu stawiane

Do rozpoczęcia pozostało:

23 dni
1990 zł brutto/os.
2090 zł/os. *
09.10 - 10.10.2024
  • 09.10 - 10.10.2024
  • 02.12 - 03.12.2024
1
Zapisz się na szkolenie

UWAGA! Ilość miejsc ograniczona,
liczy się kolejność zgłoszeń

Czas trwania
2 dni ( 16 godz. )

Język
Polski

Miejsce
Szczyrk

Certyfikat
Tak

Cele i korzyści

Biorąc udział w szkoleniu:

  • Rozwiniesz swoje indywidualne umiejętności świadomego budowania osobowości przywódcy.
  • Nauczysz się zauważać, nazywać i  eliminować błędy w kierowaniu.
  • Poznasz różne modele i strategie zarządzania i kierowania zespołem
  • Dowiesz się jakie cechy powinien posiadać współczesny przywódca i jakie oczekiwania są mu stawiane

Umiejętności zdobywane podczas kursu:

  • Identyfikacja i zrozumienie procesów jakie mają miejsce w grupie pracowników na różnych etapach jej rozwoju
  • identyfikacja umiejętności potrzebnych do efektywnej współpracy na różnych szczeblach
  • umiejętności ułatwiające współprace grupową jak  i indywidualną
  • umiejętności komunikacyjne.
  • umiejętności kierownicze

Metoda szkolenia:

Szkolenie zostało starannie opracowane, z uwzględnieniem interaktywnego podejścia, gdzie udział uczestników sięga ponad 80% czasu. Każda sesja przebiega według podobnej dynamiki, opartej o metodologię opracowaną z uwzględnieniem cyklu Kolba: ćwiczenie otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość),  mini wykład o technikach (wiedza), ćwiczenie nowych taktyk i technik (umiejętność). Po zamknięciu każdej sesji uczestnicy otrzymują materiały pomocnicze dotyczące omówionej sesji.

Materiał praktyczny jest podsumowywany mini wykładami dającymi teoretyczne podstawy oraz wyjaśniającymi podstawowe mechanizmy psychologiczne, których uczestnicy doświadczają w trakcie pracy na sali szkoleniowej.

Program szkolenia

Wprowadzenie do zagadnień psychologii społecznej. Jednostka, inne jednostki, grupa. Pojęcie współpracy. Współpraca jako jeden z rodzajów kontaktów z innymi.

Zasady funkcjonowania jednostki w relacji z innymi

  • potrzeby człowieka i ich hierarchia. Potrzeby bezpieczeństwa, afiliacji , kontaktu jako najistotniejsze z punktu widzenia współpracy
  • samodzielność, autonomia a współpraca

Komunikacja jako czynnik podstawowy dla współpracy:

  • zasady efektywnej komunikacji
  • odkrywanie ukrytych zasad i motywów innych osób
  • komunikaty w „drugiej” i ‘trzeciej” ścieżce dźwiękowej
  • postawy : aspekt intelektualny, emocjonalny i behawioralny – ich wpływ na współpracę i możliwości oraz sposoby ich zmiany
  • umiejętności przekonywania i wywierania wpływu na ludzi
  • zasady zjednywania ludzi

Etapy budowania się zespołu i ich wpływ na współpracę

  • etapy rozwoju zespołu : zasady funkcjonowania i niebezpieczeństwa na każdym z nich
  • drogi do współpracy na każdym z nich
  • role zespołowe i ich identyfikacja

Czynniki zewnętrzne wpływające na współpracę z innymi

  • czas i jego presja
  • kultura organizacyjna
  • zmiany w organizacji

Rola lidera w kreowaniu, wzmacnianiu. Autorytet szefa

  • style kierowania zespołem a motywowanie
  • modelowanie zachowań
  • Budowanie autorytetu lidera
  • Postawa przywódcy
  • Atrybuty przywództwa
  • Droga mistrza: zachowanie równowagi między światem wartości i wizerunkiem

Zasady delegowania zadań

  • strefy delegowania zadań
  • stopnie delegowania zadań
  • 14 zasad efektywnego delegowania wg Harvard Business University

Podstawowe teorie motywowania – wstęp

  • teoria X i Y Mc Gregora
  • dwuczynnikowa teoria motywacji Herzberga
  •  złote zasady motywacji Maxa Landsberga i jego koncepcja typów osobowości w motywowaniu

Opór i błędy w delegowaniu

  • opory po stronie kierownika
  • opory po stronie pracownika
  • praca z oboma rodzajami oporu

Motywowanie pracowników jako odpowiedź na ich potrzeby

  • Piramida potrzeb Maslowa
  • doświadczenia osobiste

 Rodzaje motywacji i psychologiczne zasady motywowania

  • rodzaje motywacji
  • zasady motywowania ekonomicznego
  • zasady motywacji środkami niematerialnymi
  • psychologiczne zasady motywowania

Motywowanie na co dzień krok po kroku

  • Informacja zwrotna i ocena
  • Błędy w procesie motywowania
  • Znaczenie języka w motywowaniu

Konflikt  i rywalizacja w grupie  jako największe zagrożenia dla współpracy

  • źródła rodzaje konfliktów
  • strategie radzenia sobie z konfliktami
  • rywalizacja w zespole : za i przeciw

W zgodzie z sobą i w dobrych stosunkach z innymi – koncepcja zachowań asertywnych . Asertywność w relacji szef – pracownik

  • pojęcie asertywności
  • twoje własne prawa
  • kiedy decydujesz się być asertywnym
  • typy zachowań: zachowania agresywne, uległe, asertywne
  • budowanie komunikatów „ja” jako podstawa asertywnego wyrażania opinii, sądów i emocji
  • dlaczego boimy się powiedzieć „nie” – co nas powstrzymuje
  • samoocena wypływająca z asertywnego traktowania samego siebie.

Co to znaczy szanować ciebie i siebie – co się stanie jak wyrazimy zgodę lub odmówimy

  • umiejętność odmawiania i przyjmowania odmowy
  • umiejętność argumentowania
  • obrona przed manipulacją
  • przyjmowanie ocen negatywnych i pozytywnych, reagowanie na formy krytyki
  • udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Adresaci

  • Szefowie zespołów, firm
  • Kierownicy działów
  • Osoby zarządzające personelem, które odczuwają potrzebę wzbogacenia swojej wiedzy o sobie i swoich pracownikach, aby skuteczniej kierować zespołem w trudnych sytuacjach zawodowych

Miejsce

Hotel HALO***, Szczyrk

Przyjedź na szkolenie do trzygwiazdkowego hotelu położonego u stóp gór, gdzie rozsmakujesz się w góralskich potrawach, zaznasz  komfortu w nowoczesnym wydaniu i… zobaczysz widoki, których nie znajdziesz nigdzie indziej.

Do dyspozycji: basen, jacuzzi, saunarium, strefa wypoczynku, a nawet sala gimnastyczna z boiskami do piłki ręcznej i koszykówki, siłownia oraz stół pingpongowy a poza tym w wolnym czasie:

Skocznia Skalitepodziwiaj panoramę Szczyrku z punktu widokowego usytuowanego bezpośrednio na skoczni, gdzie rokrocznie odbywają się: FIS Cup, Lotos Cup.

Malinowska Skała symbol Beskidu Śląskiego, skąd czerwonym szlakiem 1,5 godziny spacerkiem odwiedź po drodze bardzo ciekawą Jaskinię Malinowską.

Skrzycznenajwyższy szczyt Beskidu Śląskiego (1257 m n.p.m.), wjedź kolejką linową i z platformy widokowej podziwiaj panoramę Szczyrku oraz Jeziora Żywieckiego, a nawet Tatry.

Jaskinia Lodowa zobacz lodowe  nacieki, które utrzymują się na ścianach jaskini przez cały rok.

Szlaki rowerowe —  skorzystaj z kolei gondolowej na Halę Skrzyczeńską oraz krzesełkowej na Zbójnicką Kopę i tras ENDURO (aż 16 km)

 

Możliwy jest nocleg w hotelu na dzień przed rozpoczęciem szkolenia od godziny 16:00 bez dodatkowych opłat.

Kolacja od godziny 19:00 do 21:00.

Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 200 zł brutto (1 nocleg).

Hotel HALO***, Szczyrk Hotel HALO***, Szczyrk Hotel HALO***, Szczyrk Hotel HALO***, Szczyrk Hotel HALO***, Szczyrk Hotel HALO***, Szczyrk Hotel HALO***, Szczyrk Hotel HALO***, Szczyrk Hotel HALO***, Szczyrk Hotel HALO***, Szczyrk

Cena i zapisy

2090,00 zł brutto, CENA PROMOCYJNA: 1990,00 zł brutto przysługuje każdej kolejnej osobie zgłoszonej przez tę samą firmę/instytucję.

Podana wyżej cena zawiera:

  • udział w szkoleniu
  • materiały szkoleniowe i pomocnicze
  • przeprowadzenie szkolenia przez cenionego eksperta
  • konsultacje indywidualne z uczestnikami szkolenia
  • certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych
  • nocleg w komfortowych pokojach 2-osobowych, z pełnym węzłem sanitarnym, TVSAT, telefon, Internet)
  • pełne wyżywienie
  • zorganizowanie czasu wolnego
  • i …. sympatyczną niespodziankę
;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie