- Oferta
- Rozwój menedżerski
Efektywne zarządzanie w biurze i w usługach (Lean Service, Lean Office), czyli jak minimalizować marnotrawstwo
Szkolenie z zakresu Lean Service/Office to przewodnik po zasadach i instrumentach szczupłego zarządzania mających zastosowanie w usprawnianiu procesów usługowych i biurowych, to także mapa drogowa zdroworozsądkowego, opartego na budowaniu kultury efektywności procesu doskonalenia. Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zasadami oraz instrumentami koncepcji Lean i możliwościami ich implementowania w środowisku usług oraz w biurach, ze sposobami motywowania, instruowania i edukowania pracowników w szczupłych organizacjach usługowych.
Cele i korzyści
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zasadami oraz instrumentami koncepcji Lean i możliwościami ich implementowania w środowisku usług oraz w biurach, ze sposobami motywowania, instruowania i edukowania pracowników w szczupłych organizacjach usługowych.
Podczas szkolenia słuchacze założą „niewidzialne okulary”, które ułatwią im zidentyfikowanie źródeł marnotrawstwa w ich własnych organizacjach i procesach, nauczą się również jak eliminować czy też minimalizować marnotrawstwo. Co jednak najważniejsze, poznają sposoby zapobiegania niegospodarności, zapobiegania zużywaniu bez pożytku i potrzeby zasobów, w tym i najcenniejszego zasobu – czasu.
Uczestnicy warsztatów będą mieli możliwość brania udziału w grach i zabawach, mających na celu między innymi wypracowanie nawyków efektywnego działania oraz poprawy warsztatu pracy i projektowania efektywnych stanowisk i obszarów pracy.
Koncepcja Lean, choć wywodzi się z procesów typowo produkcyjnych, znalazła liczne zastosowania w wielu sektorach gospodarki na świecie – w tym i w procesach usługowych oraz obszarach nieprodukcyjnych (Lean Service) oraz w biurach (Lean Office).
Niezależnie od tego jakiego rodzaju usług dotyczy… niezależnie od tego jak ją nazwiemy… jest to droga usprawniania i „odchudzania” procesów z takich działań i zasobów, za które klient nie chciałby zapłacić – gdyby był świadomy marnotrawstwa generowanego w związku z realizacją usługi.
Szkolenie z zakresu Lean Service/Office to przewodnik po zasadach i instrumentach szczupłego zarządzania mających zastosowanie w usprawnianiu procesów usługowych i biurowych, to także mapa drogowa zdroworozsądkowego, opartego na budowaniu kultury efektywności procesu doskonalenia.
Program szkolenia
1. Wprowadzenie
2. Lean w sektorze usług oraz w środowisku biurowym
- Geneza, zasady oraz obszary zastosowania koncepcji szczupłego zarządzania
- Lean Thinking, czyli szczupłe myślenie – bo wszystko jest kwestią nastawienia
- Kaizen w usługach i biurach – jak małe kroki prowadzą do dużych efektów i pomagają pokonać opór przed zmianą
3. Efektywność i marnotrawstwo w usługach i w biurach
- Paradoks efektywności
- Marnotrawstwo w procesach
- Jak identyfikować i minimalizować marnotrawstwo
- Mapowanie strumieni wartości (VSM)
- Zapobieganie błędom w procesach usługowych
- Zarządzanie projektami Lean
4. Lean Toolbox – jak korzystać z instrumentów Lean
- OPF – wprowadzenie niezakłóconego przepływu
- Zastosowanie podejścia gniazdowego w usługach i w biurach
- 5S – zarządzanie bezpiecznym stanowiskiem pracy
- Lista zadań – Checklist
- Dlaczego warto pytać – 5 x Dlaczego?
- Praca standaryzowana – jak projektować efektywną dokumentację sterującą
- Kanban i zarządzanie wizualne
- Raport A3 – czyli jak rozwiązywać problemy
- Diagram Spaghetti – prosto do celu
- Diagram Ishikawy
- SMED i TPM w usługach i w biurach
- Lean and Green – bo procesy usługowe również wpływają na środowisko
5. Lean to nie tylko skrzynka narzędziowa – zadbaj o ludzi, a oni zadbają o Twoje procesy
- Training Within Industry TWI – program rozwoju umiejętności przełożonych
- Motywowanie w środowisku Lean
- Zarządzanie informacją – szczególnie jej nadmiarem
- Edukacja w drodze do Lean – bo wiedza jest siłą (ale wyobraźnia jest ważniejsza)
- Czas na relaks w biurze – zwolnij, żeby zobaczyć
- Efektywne prezentowanie rezultatów pracy – prezentacje w duchu Zen
6. Podsumowanie i dyskusja
Metody szkoleniowe
Gry, zabawy, ćwiczenia szkoleniowe połączone z interaktywnym wykładem.
Adresaci
Szkolenie adresowane jest do osób nadzorujących lub realizujących procesy usługowe, biurowe, administracyjne w organizacjach każdego typu, bo firmy produkcyjne również nie są wolne od procesów usługowych.
Każdy ma prawo dowiedzieć się, jak można pracować sprytniej, a nie ciężej, oraz nauczyć się radzić sobie z wszechobecnym marnotrawstwem.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie