- Oferta
- Rozwój menedżerski
EFEKTYWNA KOMUNIKACJA, INTELIGENCJA EMOCJONALNA I ASERTYWNOŚĆ W KONTAKTACH ZAWODOWYCH, wersja 1-dniowa
Wszyscy od dzieciństwa biegle władamy językiem. Podświadomie stajemy się sami dla siebie największym autorytetem w dziedzinie formułowania i kontrolowania myśli, poglądów, opinii, osądów itp.. Jednak … „Kto mówi językiem niezrozumiałym dla nikogo poza nim, nie mówi w ogóle. Mówić, to mówić do kogoś”. Hans Georg Gadamer Bez względu na to, jaki masz zawód, w jakiej organizacji pracujesz, doskonalenie umiejętności efektywnego komunikowania się, doprowadzanie do wspólnego zrozumienia, empatia, radzenie sobie z emocjami własnymi i innych osób mogą mieć kluczowe znaczenie dla Ciebie, Twojej kariery czy sukcesu (jakkolwiek go rozumiesz).8
Cele i korzyści
- wypracowanie pewności i otwartości w komunikowaniu się z innymi
- uświadomienie kluczowego znaczenia komunikacji w osiąganiu wyników w pracy, czyli sukces w pracy z ludźmi
- przedstawienie charakterystycznych zachowań dla osób z wysoką inteligencją emocjonalną
- pokazanie źródeł powstawania błędów w komunikacji i sposobów na ich unikanie
- poznanie sposobów na skuteczne radzenie sobie z agresją, krytyką i gniewem drugiej osoby
- poznanie sposobów na niwelowanie negatywnego wpływu emocjonalnego toksycznych osób
- wypracowanie asertywnej komunikacji
Wszyscy od dzieciństwa biegle władamy językiem. Podświadomie stajemy się sami dla siebie największym autorytetem w dziedzinie formułowania i kontrolowania myśli, poglądów, opinii, osądów itp.. Jednak …
Hans Georg Gadamer
Program szkolenia
1.ZNACZENIE KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ
- Bodźce w komunikacji – nadmiar informacji
- Co nas najbardziej frustruje w komunikowaniu się – jak przeciwdziałać szumom komunikacyjnym
- Co pomijam, a co dodaję w komunikacji z innymi – analiza mojej mapy zachowań
- Słowa a mowa ciała – nasze komunikaty werbalne i niewerbalne
- Model komunikacji H. Lasswella
- Precyzja komunikacji – jak mówić, by nas rozumiano i jak słuchać, by rozumieć innych
- Dopasowanie sposobu komunikacji do odbiorcy
- Skutki wadliwej komunikacji
2. WPROWADZENIE DO INTELIGENCJI EMOCJONALNEJ (EQ)
- Czym jest inteligencja emocjonalna
- Zachowania charakterystyczne dla osób z wysoką inteligencją emocjonalną zgodnie z teorią D.Golemana
- Ocena własnego EQ – analiza indywidualnego poziomu inteligencji emocjonalnej (kwestionariusz)
- Wyrażanie własnych emocji – czy wysyłam komunikaty zrozumiałe dla innych
- Jak kontrolować własne emocje
- Zdolność motywowania się – 3 filary
3. WPŁYW SPOŁECZNY KOMUNIKACJI
- Dlaczego ulegamy wpływom
- Podstawowe mechanizmy wpływu na innych
- Jak sprawić, by inni zechcieli zrobić to, na czym nam zależy – techniki wywierania wpływu
- Obrona przed manipulacją
4. ASERTYWNOŚĆ – w zgodzie ze sobą, w dobrych stosunkach z innymi
- Czym są zachowania asertywne
- Moje prawa w komunikacji z innymi
- Asertywna komunikacja na podstawie analizy transakcyjnej E.Berne’a
- Wyrażanie krytyki, gniewu, obaw (co zamiast agresji)
- Jak radzić sobie z nieśmiałością, strachem (co zamiast uległości)
- Asertywna wymiana emocji, postaw i opinii oraz reakcja na zachowania innych – feedback w praktyce
5. PODSUMOWANIE SZKOLENIA
- Mój plan działania
Metody szkoleniowe
- wykład multimedialny (20%)
- analiza przypadku
- rozmowa moderowana/ dyskusja
- warsztaty w grupach
- ankiety/ kwestionariusze
- filmiki szkoleniowe
Adresaci
Szkolenie „Efektywna komunikacja, inteligencja emocjonalna i asertywność w kontaktach zawodowych” przeznaczone jest dla osób, które chcą zwiększyć swoją efektywność, poprawić i usprawnić jakość swojej komunikacji ze współpracownikami, przełożonymi i podwładnymi.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie