Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Rozwój menedżerski

Efektywna komunikacja, inteligencja emocjonalna i asertywność w kontaktach interpersonalnych, wersja 2-dniowa

Praktycznie każdy człowiek (wyjąwszy okres niemowlęctwa) potrafi mówić i … mówi. Zgodnie z tym faktem, że wszyscy od dzieciństwa biegle władamy językiem, to podświadomie stajemy się sami dla siebie największym autorytetem w dziedzinie formułowania i kontrolowania myśli, poglądów, opinii, osądów itp.. Jednak … „Kto mówi językiem niezrozumiałym dla nikogo poza nim, nie mówi w ogóle. Mówić, to mówić do kogoś”. /Hans Georg Gadamer/ Bez względu na to, jaki masz zawód, w jakiej organizacji pracujesz, doskonalenie umiejętności efektywnego komunikowania się, doprowadzanie do wspólnego zrozumienia, empatia, radzenie sobie z emocjami własnymi i innych osób mogą mieć kluczowe znaczenie dla Ciebie, Twojej kariery czy sukcesu (jakkolwiek go rozumiesz).

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

Najważniejsze  z umiejętności, które uczestnicy szkolenia nabędą po jego zakończeniu:

  • staną się bardziej pewni i otwarci w komunikowaniu się z innymi
  • poznają zachowania charakterystyczne dla osób z wysoką inteligencją emocjonalną
  • dowiedzą się, jak powstają błędy w komunikowaniu się z innymi i jak ich unikach
  • nauczą niwelować negatywny wpływ emocjonalny innych osób
  • dowiedzą się, czym jest asertywne komunikowanie się
  • poznają tajniki zespołowego komunikowania się
  • zapoznają się z regułami pisemnej wymiany informacji

Praktycznie każdy człowiek (wyjąwszy okres niemowlęctwa) potrafi mówić i … mówi.
Zgodnie z tym faktem, że wszyscy od dzieciństwa biegle władamy językiem, to podświadomie stajemy się sami dla siebie największym autorytetem w dziedzinie formułowania i kontrolowania myśli, poglądów, opinii, osądów itp.. 

Jednak …

Kto mówi językiem niezrozumiałym dla nikogo poza nim, nie mówi w ogóle. Mówić, to mówić do kogoś”. /Hans Georg Gadamer/

Bez względu na to, jaki masz zawód, w jakiej organizacji pracujesz, doskonalenie umiejętności efektywnego komunikowania się, doprowadzanie do wspólnego zrozumienia, empatia, radzenie sobie z emocjami własnymi i innych osób mogą mieć kluczowe znaczenie dla Ciebie, Twojej kariery czy sukcesu (jakkolwiek go rozumiesz).

Program szkolenia

1. ZNACZENIE KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ

  • Anatomia komunikatu
  • Bodźce w komunikacji – nadmiar informacji
  • Co nas najbardziej frustruje w komunikowaniu się
  • Bariery w komunikowaniu się
    • pokonywanie interpersonalnego komunikowania się
  • Co pomijam, a co dodaję w komunikacji z innymi
    • jak ludzie rozumieją przekazywane informacje
  • Słowa – nasze komunikaty werbalne
    • słuch i słuchanie
    • uwarunkowania skutecznego słuchania
    • rola pytań w słuchaniu: sztuka dowiadywania się
    • technika parafrazy
  • Mowa ciała – nasze komunikaty niewerbalne
    • pozajęzykowe budowanie wizerunku i autorytetu
  • Precyzja komunikacji – jak mówić, by nas rozumiano i jak słuchać, by rozumieć innych
  • Dopasowanie sposobu komunikacji do odbiorcy
  • Skutki wadliwej komunikacji

2. WPROWADZENIE DO INTELIGENCJI EMOCJONALNEJ

  • Czym jest inteligencja emocjonalna
  • Zachowania charakterystyczne dla osób z wysoką inteligencją emocjonalną
  • Ocena własnego EQ – kwestionariusz
  • Wyrażanie własnych emocji – czy wysyłam komunikaty zrozumiałe dla innych
  • Jak kontrolować własne emocje
  • Zdolność motywowania się – 3 filary

3. WPŁYW SPOŁECZNY KOMUNIKACJI

  • Dlaczego ulegamy wpływom
  • Podstawowe mechanizmy wpływu na innych
  • Jak sprawić, by inni zechcieli zrobić to, na czym nam zależy – techniki wywierania wpływu
  • Obrona przed manipulacją
  • Zespołowe komunikowanie się – badanie osobistego stylu komunikowania się z innymi

4. ASERTYWNOŚĆ – w zgodzie ze sobą, w dobrych stosunkach z innymi

  • Czym są zachowania asertywne
  • Moje prawa w komunikacji z innymi
  • Wyrażanie krytyki, gniewu, obaw (co zamiast agresji)
  • Jak radzić sobie z nieśmiałością, strachem (co zamiast uległości)
  • Asertywna wymiana emocji, postaw i opinii oraz reakcja na zachowania innych
  • Słowa „ja” i „ty” w asertywnym komunikowaniu się
  • Komunikacja pozytywna NVC

5. PRZEDSTAWMY TO NA PIŚMIE

  • Kontaktowanie się na piśmie z perspektywy odbiorcy – aspekty profesjonalnej komunikacji pisemnej
  • Struktura służbowych maili
  • Moc słów: kto, co, gdzie, kiedy, jak, dlaczego i ich wpływ na zwiększenie liczby czytelników naszych maili/ pism
  • Używanie słów pisanych zgodne z regułą społecznego dowodu słuszności

5. PODSUMOWANIE SZKOLENIA

  • Mój plan działania
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Metody szkoleniowe

  • wykład multimedialny (20%)
  • analiza przypadku
  • rozmowa moderowana/ dyskusja
  • warsztaty w grupach
  • ankiety/ kwestionariusze
  • filmiki szkoleniowe

Adresaci

Szkolenie „Efektywna komunikacja, inteligencja emocjonalna i asertywność w kontaktach zawodowych” przeznaczone jest dla osób, które chcą zwiększyć swoją efektywność, poprawić i usprawnić jakość swojej komunikacji ze współpracownikami, przełożonymi i podwładnymi.

 

To szkolenie dla KAŻDEGO jest najlepszym wyborem, ponieważ praca nad osobistym potencjałem, zasobami i trudnościami zawsze przynosi większe efekty, niż sami się spodziewamy.

Zapraszamy pracowników wszystkich szczebli zawodowych,  które często spotykają się z trudnymi i stresującymi sytuacjami, przekazują negatywne informacje, biorą udział w konfliktogennych rozmowach a muszą zachować równowagę emocjonalną.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Opinie uczestników szkoleń

    • Bardzo miła atmosfera, dobrzy instruktorzy, gorąco polecam szkolenia w tej firmie (Translated by Google) Very nice atmosphere, good instructors, I highly recommend training at this company
      Kris Tab
      2025-10-08 11:47:39 (opinia z Google)
    • Super kurs i prowadzenie (Translated by Google) Great course and guidance
      Artur Spiszak
      2025-10-08 10:35:36 (opinia z Google)
    • Miło było (Translated by Google) It was nice
      Grzegorz Szeliga
      2025-10-08 10:34:02 (opinia z Google)
    • Same pozytywy , super organizacja. (Translated by Google) Only positives, great organization.
      Dariusz Smolarek
      2025-10-04 08:05:54 (opinia z Google)
    • Super szkolenie i miła atmosfera,polecam każdemu 🙂 (Translated by Google) Great training and nice atmosphere, I recommend it to everyone 🙂
      Paweł Sykulski
      2025-10-04 08:04:03 (opinia z Google)
    • Miła atmosfera. Bardzo dobre szkolenie. Polecam. (Translated by Google) Nice atmosphere. Very good training. I recommend it.
      Martin Smolarek
      2025-10-04 08:02:00 (opinia z Google)
    • Bardzo miła atmosfera . Polecam serdecznie (Translated by Google) Very nice atmosphere. I highly recommend it.
      Jacek Jurczak
      2025-10-04 08:01:09 (opinia z Google)
    • Krzysztof Morcinek
      2025-09-30 12:34:24 (opinia z Google)
    • WSPANIALA FIRMA SZKOLENIOWA, PEŁNA REKOMWNDACJA (Translated by Google) GREAT TRAINING COMPANY, FULLY RECOMMENDED
      Malgorzata Strzemp
      2025-09-27 17:30:55 (opinia z Google)
    • Polecam szkolenia z prawa budowlanego 🏠 (Translated by Google) I recommend construction law training 🏠
      Jolanta Kułakowska
      2025-09-27 17:17:38 (opinia z Google)
    • Świetnie prowadzone szkolenie na podesty ruchome. Instruktor z ogromnym doświadczeniem opowiadał nam mnóstwo ciekawostek, które pomagały zapamiętać ogrom materiału.Przekazywal z pasją nie tylko teorię, ale i praktyczne porady jak zdać egzamin państwowy. Egzamin poszedł gładko. Dziękuję za świetną organizację.Do zobaczenia na kolejnych szkoleniach. Rekomenduję każdemu ⭐⭐⭐⭐⭐ (Translated by Google) A well-run training course for mobile work platforms. The instructor, with extensive experience, shared a wealth of interesting facts that helped us memorize the vast amount of material. He passionately conveyed not only the theory but also practical advice on how to pass the state exam. The exam went smoothly. Thank you for the excellent organization. See you at the next training. I recommend it to everyone ⭐⭐⭐⭐⭐
      Andrzej Czerwiński
      2025-09-27 08:47:29 (opinia z Google)
    • Dobrze zorganizowany kurs na podesty ruchome, dużo materiałów do nauki, miła, przyjazna atmosfera. Cała grupa zdała egzamin państwowy. Polecam serdecznie 🥰 (Translated by Google) A well-organized course on mobile elevating work platforms, with plenty of learning materials and a pleasant, friendly atmosphere. The entire group passed the state exam. I highly recommend it 🥰
      grazyna czerwinska
      2025-09-27 08:42:15 (opinia z Google)
    • Serdecznie polecam profesjonalną firmą szkoleniową Prestige ECK⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ (Translated by Google) I highly recommend the professional training company Prestige ECK⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐
      Janina Mrzygłód
      2025-09-25 17:22:13 (opinia z Google)
    • Solidna firma szkoleniowa, polecam, warto skorzystać 👍 (Translated by Google) A solid training company, I recommend it, it's worth using 👍
      Janusz Mrzygłód
      2025-09-25 17:17:53 (opinia z Google)
    • I'm Very happy, becouse i passed this exams. Thank you our Teacher's and my friends...
      Mehedi Md Nurul islam
      2025-09-09 09:30:30 (opinia z Google)
    • very good courses. all training is done with a description of all the nuances. the team is very positive with a good approach to training.
      Nil Poddo
      2025-09-09 09:22:19 (opinia z Google)
    • Good
      Sudesh Desai
      2025-09-09 09:08:33 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) Thank you, everything is of good quality (Original) Дякую все якісно
      Александр Погребной
      2025-09-09 08:57:06 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) Very pleasant atmosphere. They teach quickly and efficiently. I recommend! (Original) Очень приятная атмосфера. Быстро и качественно учат . Рекомендую!
      V G
      2025-09-09 08:47:29 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) It was good, all the theory was clear to me, thanks to the teachers (Original) Было хорошо,вся теория для меня была понятна,спасибо преподавателям
      Максим Карабаш
      2025-09-09 08:46:57 (opinia z Google)

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie