- Oferta
- Rozwój menedżerski
COACHING skuteczną metodą motywowania pracowników
Celem warsztatów jest dostarczenie uczestnikom wiedzy psychologicznej i socjologicznej niezbędnej w zrozumieniu stosunków międzyludzkich, poznaniu własnych predyspozycji i umiejętności kierowniczych, wskazanie metod i technik motywowania pracowników ze szczególnym uwzględnieniem coachingu. Szkolenie skierowane jest do osób zajmujących stanowiska kierownicze, menedżerskie, liderów.
Cele i korzyści
Celem warsztatów jest dostarczenie uczestnikom wiedzy psychologicznej i socjologicznej niezbędnej w zrozumieniu stosunków międzyludzkich, poznaniu własnych predyspozycji i umiejętności kierowniczych, wskazanie metod i technik motywowania pracowników ze szczególnym uwzględnieniem coachingu.
Program szkolenia
1. Coaching – metodą wspierania podwładnych w ich pracy zawodowej
- Coaching – współczesną metodą kierowania zespołem
- Umiejętności społeczne wykorzystywane w coachingu
- Co daje wspieranie pracowników działu sprzedaży?
- Coaching metodą motywowania2. Diagnoza umiejętności coach`a
- Styl instruktora (praca z niedoświadczonym podwładnym)
- Styl obserwatora (praca z osobą o długim doświadczeniu)
- Samoocena kompetencji jako trenera3. Proces uczenia się jednostki
- Diagnoza stylu uczenia się
- Cykl uczenia się
- Czynniki ograniczające skuteczność uczenia się4. Komunikacja interpersonalna w coachingu
- Diagnoza stylu komunikowania się
- Techniki efektywnej komunikacji
- Techniki skutecznego motywowania
- Techniki monitorowania pracy podwładnych
- Zasady skutecznej oceny osiąganych wyników pracy5. Diagnoza przygotowania pracowników
- Dobór stylu kierowania do umiejętności i przygotowania pracownika
- Rozpoznawanie indywidualnych stylów pracy pracowników
- Poznanie umiejętności planowania i organizowania pracy podwładnych6. Etapy coachingu
- Analiza sytuacji przed podjęciem coachingu
- Określanie celów i planów w procesie cochingu
- Organizacja sesji coachingowej
- Interakcja coachingowa
- Ocena efektów zastosowania coachingu7. Techniki stosowane w coachingu
- Sprzężenie zwrotne (udzielane i przyjmowane informacji)
- Myślenie systemowe
- Efektywne stawianie pytań
- Metoda GROW (WZRASTANIE)
- Techniki motywacyjne8. Psychologiczne bariery w coachingu
- Blokady szkoleniowe coach’a i ich omijanie
- Niechęć pracowników do bycia szkolonym i sposoby jej przezwyciężania
Metody szkoleniowe
- Mini wykłady wprowadzające poszczególne zagadnienia
- Testy pozwalające na diagnozę niezbędnych umiejętności uczestników
- Opracowywanie programu coachingu jako techniki skutecznego motywowania
- Gry symulacyjne (rozmowa caochingowa)
Podczas zajęć prowadzący odwołuje się do metody ABL
ACTIVITY BASED LEARNING
– uczenie w oparciu o aktywność, metody powszechnie uznawanej za najbardziej odpowiednią dla szkoleń w zakresie biznesu i umiejętności praktycznych.
Nowoczesne techniki metody mają na celu wspomóc : „zakotwiczenie się” nowo poznanych umiejętności i kompetencji, przekształcając je w nawyki.
Trening prowadzony w małych grupach.
Uczestnicy treningu biorą aktywny udział w odgrywaniu ról, symulacjach, grach, dzięki którym uczą się nowych umiejętności.
W trakcie treningu poszczególne gry lub symulacje rozmów dają uczestnikom możliwość analizy własnych zachowań i dyskusji nad nimi. Trener wspomaga uczestników merytorycznym komentarzem i pomaga znaleźć optymalne rozwiązania.
Adresaci
Szkolenie skierowane jest do
- osób zajmujących stanowiska kierownicze, menedżerskie,
- liderów,
- brygadzistów,
- które chcą rozwinąć swoje kompetencje w zakresie coachingu pracowników oraz poszerzyć świadomość w obszarze własnej motywacji, by w ten sposób sprzyjać osiąganiu zawodowych celów.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie