Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Rozwój menedżerski

BIULETYN FIRMOWY Zasady tworzenia i zarządzania biuletynem firmowym

Pozyskanie wiedzy i umiejętności o tym: Co brać pod uwagę podejmując decyzję o wydawaniu biuletynu firmowego Jak zorganizować wydawanie i tworzenie takiego biuletynu (layout, redakcja, planowanie, makieta, funkcjonalności newslettera) Czy praca w biuletynie firmowym jest to dziennikarstwo? – jak pozyskiwać…

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

Pozyskanie wiedzy i umiejętności o tym:

  • Co brać pod uwagę podejmując decyzję o wydawaniu biuletynu firmowego
  • Jak zorganizować wydawanie i tworzenie takiego biuletynu (layout, redakcja, planowanie, makieta, funkcjonalności newslettera)
  • Czy praca w biuletynie firmowym jest to dziennikarstwo? – jak pozyskiwać i weryfikować tematy do artykułu
  • Jak „sprzedać” temat, czyli podejście do tematu i dobór odpowiedniej ilustracji (rola zdjęć i grafiki); różnice między treściami w wydaniu papierowym a newsletterem
  • Jak napisać, żeby przeczytali, czyli podniesienie umiejętności precyzyjnego pisania tekstów do biuletynu oraz newslettera

Program szkolenia

Dzień pierwszy – strategiczne podejście do biuletynu firmowego

1. Biuletyn firmowy – rodzaje, formy, zadania

  • Wewnętrzny – Zewnętrzny
  • Papierowy – Elektroniczny – Video
  • Częstotliwość i objętość
  • Stosunek treści do obrazu
  • Zawartość – proporcje poruszanej tematyki
  • Zadania biuletynu firmowego w strategii komunikacji wewnętrznej

2. Od czego zacząć?

  • Zdefiniowanie celu, któremu służy biuletyn – spójność strategiczna komunikacji organizacji (czy biuletyn może realizować kilka celów i czy można te cele zmieniać?)
  • Określenie grupy odbiorców – kim są potencjalni czytelnicy, jakie mają oczekiwania komunikacyjne, jaka jest ich gotowość do aktywnego uczestniczenia w tworzeniu biuletynu (metody pozyskiwania informacji)
  • Określenie zasobów i narzędzi – budżet

3. Jak stworzyć biuletyn firmowy?

  • Krok 1 – zespół redakcyjny i zasady jego działania (kompetencje); pozyskiwanie współpracowników
  • Krok 2 – koncepcja zawartości (tytuł, działy) i koncepcja graficzna (od czcionki i akapitów, poprzez kolor, zdjęcia po układ czyli layout); jak określić funkcjonalności newslettera?
  • Krok 3 – numer próbny (badanie fokusowe)
  • Krok 4 – numer pierwszy, drugi, trzeci…. – badanie popularności biuletynu i konkretnych działów (rubryk). Zasady wysyłki newslettera i badanie jego popularności

4. Jak efektywnie zorganizować pracę nad biuletynem?

  • Terminy planowania numerów i zamawiania tekstów – liczba i wielkość potrzebnych tekstów, liczba i rodzaj zdjęć, ilustracji, wykresów
  • Praca z DTP i drukarnią – zasady planowania makiety: układ tekstu, rozmieszczenie zdjęć, ilustracji, wykresów

Dzień drugi – sztuka pisania i plan biuletynu

1. Na czym polega specyfika komunikacji pisemnej na tle innych form komunikowania się?

  • Formułowanie wypowiedzi pisemnych w sposób gwarantujący zrozumienie
  • Rola tytułu
  • Kto, gdzie i dlaczego
  • Dbanie o czystość języka polskiego

2. Jakie są zasady tworzenia tekstów dziennikarskich do biuletynu firmowego? Jakie są różnice w pisaniu do wydania papierowego, a jakie do newslettera?

  • Szukanie tematu i źródeł informacji
  • Przedstawianie zagadnień w sposób jasny i zwięzły
  • Formuła piramidy
  • Budowanie zdań poprawnych gramatycznie i logicznie
  • Dobieranie odpowiedniego stylu, języka i treści komunikatu; czy podpis pod zdjęciem jest tekstem?
  • Nabycie umiejętności skracania tekstów (liczba znaków)
  • Układ graficzny
  • Zasady adiustacji

3. Zadanie: uczestnicy w grupach opracowują zarys biuletynu – układ, treści, layout, funkcjonalności dla newslettera

Metody szkoleniowe:

  • Case study
  • Pisanie tekstów
  • Dyskusje
  • Mini wykład wprowadzający ćwiczenia
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie