Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Rozwój menedżerski

Awans na szefa – przywództwo dla kadry menadżerskiej

Biorąc udział w szkoleniu: Rozwiniesz swoje indywidualne umiejętności świadomego budowania osobowości przywódcy Nauczysz się zauważać, nazywać i  eliminować błędy w przywództwie Poznasz różne modele i strategie przywództwa Dowiesz się jakie cechy powinien posiadać współczesny przywódca i jakie oczekiwania są mu stawiane Zobaczysz, które z tych cech już posiadasz oraz wyznaczysz swoją drogę do osiągnięcia pozostałych

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy i umiejętności z zakresu:

  • uświadomienie znaczenia roli przywódcy we współczesnych organizacjach
  • określenie cech dobrego przywódcy oraz poznanie własnych umiejętności przywódczych
  • narzędzi przywódczych: budowania autorytetu w trudnych sytuacjach, zwiększania doskonalenie umiejętności organizowania pracy w zespole
  • identyfikacji z firmą, motywującego rozliczania, przewodzenia podczas prowadzenia spotkań i odpraw
  • doskonalenie komunikacji wewnętrznej i wymiany informacji
  • doskonalenie umiejętności zarządzania czasem
  • kształcenie umiejętności zarządzania zespołem
  • przedstawienie stylów przewodzenia
  • nabycie umiejętności  efektywnego kierowania zespołem
  • wskazanie znaczenia różnorodności ról w zespole

Biorąc udział w szkoleniu:

  • Rozwiniesz swoje indywidualne umiejętności świadomego budowania osobowości przywódcy
  • Nauczysz się zauważać, nazywać i  eliminować błędy w przywództwie
  • Poznasz różne modele i strategie przywództwa
  • Dowiesz się jakie cechy powinien posiadać współczesny przywódca i jakie oczekiwania są mu stawiane

Zobaczysz, które z tych cech już posiadasz oraz wyznaczysz swoją drogę do osiągnięcia pozostałych

Jeśli właśnie awansowałeś na stanowisko menedżerskie, życie w firmie zmienia się dla Ciebie o 180 stopni. To wielka szansa, ale i duże wyzwanie. Większość świeżo upieczonych menedżerów popełnia błędy, które wynikają z braku umiejętności zarządzania ludźmi. Awans na stanowisko menedżerskie dla młodych szefów jest często źródłem stresu, walką z oporem współpracowników i walką o zdobycie autorytetu.

Szkolenie „Awans na Szefa” jest idealne dla każdego, kto wchodzi w rolę szefa i nie chce zatonąć! Szkolenie pomoże Ci przygotować się do zarządzania zespołem, odnaleźć się w nowej roli, zbudować autorytet oraz osiągnąć sukces w zarządzaniu zespołem.

Podczas szkolenia „Awans na Szefa” dowiesz się, jak zmienić stare nawyki, bo jako menedżer nie możesz już wszystkiego robić sam. Dowiesz się jak wyznaczać mądre zasady pracy i granice w zespole, jak planować innym pracę i przekazywać w motywujący sposób zadania, precyzować, uzgadniać i wyjaśniać oraz jak elastycznie dopasować swój styl do sytuacji uwzględniając nastawienie na ludzi i na zadania. Nauczysz się informować, weryfikować, zwiększać odpowiedzialność, doceniać i wzmacniać swój zespół.

Dowiesz się również, jak poradzić sobie z pułapkami dotychczasowych relacji koleżeńskich i zbudować nowe, jak sobie radzić z rozczarowanymi pracownikami, cichymi konkurentami oraz jak ustrzec się prowokacji i jak zarządzać zespołem, aby wydobyć z nich to, co najlepsze.

Program dotyczy tematyki przywództwa i motywowania w organizacji oraz zarządzania czasem. W ramach zajęć omówione zostaną m.in. cechy dobrego przywódcy, różne style przywódcze, pułapki i błędy przywództwa oraz znaczenie wartości etycznych w przywództwie. Ponadto poruszony zostanie temat motywowania pracowników w organizacji, w tym podstawowe teorie motywowania, różne rodzaje motywacji oraz czynniki indywidualne wpływające na motywację. Omówione zostaną również zasady motywowania ekonomicznego i niematerialnego, a także błędy w zarządzaniu jako źródło demotywacji i radzenie sobie z nimi. W ramach zajęć poruszony zostanie również temat zarządzania czasem, w tym analiza wykorzystania własnego czasu, planowanie czasu, identyfikacja i rozbrajanie mechanizmów oporu oraz efektywne prowadzenie spotkań zespołu.

Program szkolenia

Tematyka zajęć:
CECHY DOBREGO PRZYWÓDCY 

  • Elementy autodiagnozy cech osobowości jako przywódcy
  • Znaczenie przywódcy w organizacji
  • Atrybuty dobrego przywódcy
  • Style przywódcze – wybór właściwego

PUŁAPKI I BŁĘDY PRZYWÓDZTWA

  • Pułapki władzy
  • Model strategii władzy
  • Władza, wywierania wpływu i manipulacja – meandry mechanizmów budowania relacji w przywództwie

RÓŻNORODNOŚĆ RÓL W ORGANIZACJI

  • Zwierzchnik, lider a przywódcą- kim są i czego od nich oczekujemy?
  • Wprowadzania idei i systemu wartości do organizacji
  • Zmiana to jedyne czego przywódca może być pewien-jak je inicjować i wprowadzać

ETYCZNE I SPOŁECZNE ASPEKTY PRZEWODZENIA .

  • Wizja w przywództwie
  • Cele w przywództwie
  • Wartości w przywództwie

DROGA SŁUŻEBNEGO PRZYWÓDZTWA (BLANCHARD, ZOHAR / MARSHALL)

  • Samoświadomość przywódcy: ankieta diagnostyczna
  • Archetypy przywódcy (Jung, Caroline Myss)
  • Strategia przywódcy


CZYNNIKI ZEWNĘTRZNE WPŁYWAJĄCE NA WSPÓŁPRACĘ Z INNYMI

  • czas i jego presja
  • kultura organizacyjna
  • zmiany w organizacji

PODSTAWOWE TEORIE MOTYWOWANIA

  • Teorie X i Y Mc Gregora-postawa szefa a motywowanie pracowników
  • dwuczynnikowa teoria motywacji Herzberga
  • złote zasady motywacji Maxa Landsberga i jego koncepcja typów osobowości w  motywowaniu


RODZAJE MOTYWACJI I PSYCHOLOGICZNE ZASADY MOTYWOWANIA 

  • Zasady motywowania ekonomicznego
  • Zasady motywacji środkami niematerialnymi
  • Automotywacja i reguły jej wspierania


CZYNNIKI INDYWIDUALNE WPŁYWAJĄCE NA MOTYWACJĘ 

  • osobowość szefa i pracownika
  • temperament
  • doświadczenia osobiste


ZNACZENIE JĘZYKA W MOTYWOWANIU 

  • Język reaktywny
  • Język proaktywny


BŁĘDY W MOTYWOWANIU: PROFILAKTYKA I NAPRAWIANIE 

  • Błędy na etapie diagnozy czynników motywujących
  • Błędy w zarządzaniu jako źródło demotywacji
  • informacja zwrotna jako sposób motywacji i modelowania zachowań pracownika


INFORMACJA ZWROTNA I OCENA

  • motywująca rozmowa oceniająca
  • informacja zwrotna jako sposób motywacji i modelowania zachowań pracownika


DEMOTYWACJA: ISTOTA ZJAWISKA, PROFILAKTYKA I RADZENIE SOBIE

  • skąd bierze się demotywacja
  • zastrzeżenia jako czynnik źródłowy demotywacji
  • profilaktyka tych zjawisk
  • radzenie sobie z nimi: dobre praktyki menedżera


ZARZĄDZANIE CZASEM WŁASNYM I ZESPOŁU

  • Analiza wykorzystania własnego czasu
  • Planowanie czasu
  • Mechanizmy oporu: identyfikacja i rozbrajanie
  • Efektywne prowadzenie spotkań zespołu

 

Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Metody szkoleniowe

Szkolenie zostało starannie opracowane, z uwzględnieniem interaktywnego podejścia, gdzie udział uczestników sięga ponad 80% czasu. Każda sesja przebiega według podobnej dynamiki, opartej o metodologię opracowaną z uwzględnieniem cyklu Kolba: ćwiczenie otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość),  mini wykład o technikach (wiedza), ćwiczenie nowych taktyk i technik (umiejętność). Po zamknięciu każdej sesji uczestnicy otrzymują materiały pomocnicze dotyczące omówionej sesji.

Materiał praktyczny jest podsumowywany mini wykładami dającymi teoretyczne podstawy oraz wyjaśniającymi podstawowe mechanizmy psychologiczne, których uczestnicy doświadczają w trakcie pracy na sali szkoleniowej.

Adresaci

Szkolenie „Awans na Szefa” adresowane jest do trzech grup osób:

  • niedawno mianowanych menedżerów,
  • osób, które wkrótce obejmą stanowisko kierownicze oraz
  • obecnych menedżerów, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności i przygotować się do kolejnych awansów.Nasza oferta szkoleniowa jest otwarta dla wszystkich pracowników, którzy chcą świadomie budować swoją rolę w organizacji oraz rozwinąć  umiejętności menedżerskie, poznając nowe narzędzia.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie