- Oferta
- Rozwój menedżerski
AKADEMIA EFEKTYWNEGO HANDLOWCA – szkolenie dla działu handlowego
Celem szkolenia AKADEMII EFEKTYWNEGO HANDLOWCA -jest skupienie działań pracowników na KLUCZOWYCH ELEMENTACH UKŁADU SPRZEDAŻY : Zadanie (Cel) – ustalenie normy wykonania oraz miary oceny efektywności realizacji działań Programowanie – podjęcie czynności w ramach planowania, organizacji, tworzenia zespołu negocjacyjnego, zebrania zasobów indywidualnych i grupowych Realizacja – planowe działania w zakresie sprzedaży, realizowane przez personel handlowy zgodnie z założonym planem Wynik – analizowanie rezultatu końcowego czynności w procesie realizacji oraz ocena możliwości ich modyfikacji Informacja zwrotna – uzyskanie informacji, na podstawie której mogą być podejmowane decyzje co do programowania lub sposobu realizacji kolejnych kroków oraz kolejnych projektów
Cele i korzyści
Celem szkolenia jest skupienie działań pracowników Działu Handlowego na KLUCZOWYCH ELEMENTACH UKŁADU SPRZEDAŻY:
- Zadanie (Cel) – ustalenie normy wykonania oraz miary oceny efektywności realizacji działań
- Programowanie – podjęcie czynności w ramach planowania, organizacji, tworzenia zespołu negocjacyjnego, zebrania zasobów indywidualnych i grupowych
- Realizacja – planowe działania w zakresie sprzedaży, realizowane przez personel handlowy zgodnie z założonym planem
- Wynik – analizowanie rezultatu końcowego czynności w procesie realizacji oraz ocena możliwości ich modyfikacji
- Informacja zwrotna – uzyskanie informacji, na podstawie której mogą być podejmowane decyzje co do programowania lub sposobu realizacji kolejnych kroków oraz kolejnych projektów
Program szkolenia
1. PROFESJONALIZM EFEKTYWNEGO HANDLOWCA
- Pojęcie „atrakcyjności” – produkt, sprzedawca, oferta
- Jak budować własny wizerunek? – cechy profesjonalisty
- Budowanie autorytetu – wiedza, umiejętności, charyzma efektywnego handlowca
- Własny styl komunikacji i negocjowania
- Aktywizacja sprzedawcy
2. OBSŁUGA KLIENTA PRZEZ EFEKTYWNEGO HANDLOWCA
- Nowe zasady obsługi klienta
- Predyspozycje naturalne i umiejętności niezbędne w obsłudze klienta
- Zdolności komunikacyjne i organizacyjne w pracy
- Identyfikacja klienta – pozyskiwanie informacji na rynku
- Obsługa klienta w zróżnicowanych realiach kulturowych
- Etapy budowania relacji – planowanie i realizacja planu
- Autoorganizacja w procesie sprzedaży – celowość działań
- Obsługa klienta a teorie organizacji w czasie
3. KLIENT STRATEGICZNY, KLIENT STAŁY, KLIENT POTENCJALNY
- Rodzaj obsługi w zależności od rodzaju klienta
- Planowanie kontaktu
- Jakość obsługi klienta w zależności od kategorii
- Cele sprzedaży a kategorie klientów.
- Rodzaje podejmowanych decyzji klientów – decyzje nowe, zmodyfikowane, rutynowe
4. ASERTYWNOŚĆ W PROCESIE SPRZEDAŻY
- Analiza typów klienta i statystyczne zachowania klientów
- Emocje w sytuacjach stresujących
- Sposoby reagowania na krytykę – zastrzeżenia, obiekcje, reklamacje
- Terytorium psychologiczne – ochrona siebie
5. KOMUNIKACJA Z KLIENTEM W PROCESIE SPRZEDAŻY
- Transakcje „Ja” w komunikacji
- Badanie potrzeb klienta
- Techniki efektywnego słuchania
- Kategorie zachowań niewerbalnych
- Zgodność przekazu werbalnego i niewerbalnego w prezentacji
- Przekaz informacji – skuteczne prowadzenie rozmów
- Wstęp do negocjacji – budowanie pomostu komunikacyjnego
- Techniki zamykania rozmowy handlowej
6. FORMY KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ
- Uświadomienie potrzeby – źródła
- Rodzaje uświadamianych klientowi potrzeb
- Kotwice emocjonalne i ich wykorzystanie
- Język korzyści – przekształcanie cech na korzyści
- Podstawowe elementy perswazji w sprzedaży
- Wywoływanie wrażenia – wykorzystanie szansy
7. B2B – ETAPY SPRZEDAŻY
- Określenie charakterystyki produktu
- Analiza zapotrzebowania
- Przygotowanie specyfikacji technicznej produktu
- Decydenci zakupowi
- Dopasowanie oferty do oczekiwań decydentów
- Metody ustalania ceny
- Współczesne kryteria podawania ceny
- BATNA – elastyczność w negocjacjach cenowych
- Końcowa ocena oferty i ustalenie ostatecznych warunków
- Przygotowanie prezentacji
- Dobór argumentów do prezentacji handlowej
- Wymiana informacji
Metody szkoleniowe
AKADEMIA EFEKTYWNEGO HANDLOWCA – prowadzona jest metodą warsztatową i ma charakter narzędziowy. Oznacza to, że uczestnicy dostają do ręki gotowe do wykorzystania narzędzia, wspomagające planowanie i wykonywanie zadań w ramach działań handlowca.
Sesje złożone są z ćwiczeń warsztatowych, polegających zarówno na rozwiązaniu zadań prostych typu „jest – powinno być”, jak i case’ów, czyli zadań sytuacyjnych.
Metody prowadzenia warsztatów:
- Wprowadzenie – mini wykłady
- Opracowywanie list zadań oraz budowanie programu zarządzania nimi
- Ćwiczenia praktyczne indywidualne i grupowe
- Symulacja sytuacyjna
- Kwestionariusze służące autoanalizie
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie