Efektywna współpraca w wielokulturowym środowisku pracy
Termin: 22-11-2023 - 23-11-2023
Do rozpoczęcia: 62 dni
Kategoria:
Rozwój menedżerski, Rozwój interpersonalny
Liczba godzin dydaktycznych: 16 (2 dni)
Miasto: Wisła
Cena: 2290 zł brutto od osoby
Hotel: CRYSTAL MOUNTAIN WISŁA*****
Nasze szkolenie oferuje uczestnikom unikalną możliwość indywidualnego rozwoju kompetencji międzykulturowych. Podczas szkolenia uczestnicy zdobędą wiedzę na temat zasad efektywnej komunikacji międzykulturowej oraz nauczą się planować współpracę w sposób, który minimalizuje ryzyko wystąpienia incydentów krytycznych.
Głównym celem szkolenia jest zrozumienie istoty incydentu krytycznego, który może wynikać z niezamierzonych nieporozumień pomiędzy rozmówcami z różnych kultur. Dążymy do stworzenia systemu komunikacji pozbawionego stereotypów i uprzedzeń, który pozwoli uczestnikom na efektywne komunikowanie się z osobami o odmiennych tle kulturowym.
W trakcie szkolenia zostanie przeprowadzona praktyczna diagnoza barier komunikacyjnych, uczestnicy zostaną nauczeni technik aktywnego zapobiegania ich wystąpieniu w kontekście interakcji międzykulturowych.
Pragniemy, aby uczestnicy opanowali umiejętność budowania efektywnego stylu komunikacji, biorąc pod uwagę różnice międzykulturowe.
Nabyta wiedza i umiejętności pozwolą uczestnikom na codzienne efektywne kontakty z cudzoziemcami, wspierając tym samym lepsze zrozumienie i harmonię w międzykulturowym środowisku.
Cele i korzyści szkolenia
Celem szkolenia jest przegląd i poprawa kompetencji niezbędnych do realizacji planów biznesowych zarówno w aspekcie pracy indywidualnej jak i zespołowej, szczególnie poprzez nabycie przez uczestników takich umiejętności jak:
- Indywidualne rozwijanie kompetencji międzykulturowych uczestników
- Poznanie zasad efektywnej komunikacji międzykulturowej
- Planowanie współpracy w sposób zapobiegający występowaniu incydentów krytycznych
- Zrozumienie istoty incydentu krytycznego (niezamierzonego nieporozumienia wynikającego z różnic międzykulturowych rozmówców)
- Tworzenie systemu komunikacji bez stereotypów i uprzedzeń
- Budowanie efektywnego stylu komunikowania się z innymi z uwzględnieniem różnic międzykulturowych
- Praktycznej diagnozy barier komunikacyjnych i technik aktywnego zapobiegania ich wystąpieniu w aspekcie komunikacji międzykulturowej
- Zmiana postaw własnych oraz modelowania zachowań konstruktywnych (np. postawy asertywnej) w aspekcie komunikacji międzykulturowej
- Nabycie kompetencji międzykulturowej potrzebnej co codziennych efektywnych kontaktów z cudzoziemcami
Korzyści z udziału w szkoleniu:
- Rozwiniesz swoje indywidualne umiejętności rozumienia ludzi z innych kultur
- Nauczysz się efektywnie z nimi komunikować ograniczając do minimum ryzyko wystąpienia incydentów krytycznych.
- Poznasz różne modele komunikacji i pracy w zespołach międzykulturowych (szczególnie rozproszonych) i strategie przywództwa.
- Dowiesz się jakie umiejętności powinien posiadać każdy członek i lider międzykulturowego zespołu projektowego i jak powinien je wprowadzać w praktykę codzienną.
Zobaczysz, które z tych cech już posiadasz oraz wyznaczysz swoją drogę do osiągnięcia pozostałych
Program szczegółowy szkolenia
1.Wprowadzenie do zagadnień komunikowania się
- proces komunikacji i jego etapy
- znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej
- techniki i narzędzia skutecznego porozumiewania się.
- Komunikacja bezpośrednia a komunikacja za pomocą mediów: telefon, mail, komunikatory
2. Podstawowe zasady komunikacji interkulturowej: współczesne koncepcje pracy międzykulturowej: Hoffstede, Gestelland, Lewis
- kultury zorientowane na kontakt
- kultury zorientowane na zasady
- kultury propartnerskie i protransakacyjne
- kultury ceremonialne i nieceremonialne
- kultury monochromiczne i polichromiczne – rozumienie i wartośc czasu w różnych kulturach
- Czy „a” zawsze znaczy „a” ? -ukryte założenia i przemilczane oczekiwania w komunikacji z przedstawicielami poszczególnych kultur
3. Interkulturowe aspekty komunikacji
- podstawy proksymiki – dystans w komunikacji
- formułowanie komunikatów w kontaktach interkulturowych
- ekspresja własna a spostrzeganie interkulturowe
- kulturowe odczytywanie i nadawanie komunikatów niewerbalnych
- kulturowe postawy w codziennej komunikacji i negocjacjach
- podejmowanie decyzji w aspekcie kulturowym
4.Umiejętność aktywnego słuchania i „bycia w kontakcie” w aspekcie odmienności kulturowej
- „jak nas widzą, tak nas piszą”; o mitach i prawdach dotyczących tzw. pierwszego wrażenia. Uwarunkowania kulturowe, na przykładzie niektórych krajów
- czym jest savoir-vivre międzykulturowy w biznesie i czy należy mu ufać?
- umiejętność radzenia sobie ze stresem adaptacyjnym na styku różnych kultur
- jak przygotować się i poprowadzić spotkanie
- Mówimy razem po angielsku: czy aby an pewno wszyscy tym samym językiem? Kulturowe aspekty komunikacji w językach obcych
5. Pułapki myślenia kulturowego:
- czy stereotyp jest zawsze zły ?
- ukryte przekonania i oczekiwania w komunikacji międzykulturowej
- tematy „delikatne: i drażliwe w różnych kulturach
- Uwaga incydent krytyczny !!!- jak postępować gdy już nastąpi?
- budowanie postawy akceptującej tolerancji – czy akceptacja musi oznaczać rezygnację z własnej kultury?
6. Podsumowanie
Metody szkoleniowe
Nasze szkolenie to interaktywne doświadczenie, które angażuje uczestników na wielu poziomach – udział uczestników sięga ponad 80% czasu. Każda sesja przebiega według podobnej dynamiki: ćwiczenie otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość), mini wykład o technikach (wiedza), ćwiczenie nowych taktyk i technik (umiejętność).
Po zamknięciu każdej sesji uczestnicy otrzymują materiały pomocnicze dotyczące omówionej sesji.
Materiał praktyczny jest podsumowywany mini wykładami dającymi teoretyczne podstawy oraz wyjaśniającymi podstawowe mechanizmy psychologiczne, których uczestnicy.
Miejsce
Pięciogwiazdkowy Crystal Mountain stanowi oryginalne połączenie nowoczesnego designu z wpisaniem architektonicznej bryły w górski krajobraz.
Zbudowany na zboczu Góry Bukowej, mimo ultranowoczesnej architektury, buduje dialog z modernistycznym dziedzictwem Beskidów.
Architektura hotelu nie udaje góralskich chat, jak większość budowanych obecnie pensjonatów. Jest skrajnie nowoczesna, a jej biała bryła z jednej strony odcina się od lesistego zbocza, z drugiej dzięki rozrzeźbieniu wpisuje się subtelnie w naturalny krajobraz.
W Crystal Mountain w pięknych okolicznościach górskiej przyrody, w nowoczesnych wnętrzach hotelowych, można skorzystać z wielu górskich atrakcji, zarówno latem jak i zimą.
Spędzą tu Państwo udane spotkanie biznesowe.
Cena i zapisy
Cena 2290 zł brutto od osoby
Podana wyżej cena zawiera:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe i pomocnicze
- przeprowadzenie szkolenia przez cenionego eksperta
- konsultacje indywidualne z uczestnikami szkolenia
- certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych
- nocleg w komfortowych pokojach 2-osobowych, z pełnym węzłem sanitarnym, TVSAT, telefon, Internet
- pełne wyżywienie
- zorganizowanie czasu wolnego
- i …. sympatyczną niespodziankę
Formularz kontaktowy
Dodatkowe informacje
Szkolenie dostępne na zamówienie
Organizujemy również szkolenia in company, czyli szkolenia i kursy na zamówienie.
Przy realizacji szkoleń na zamówienie terminy i lokalizacje uzgadniamy bezpośrednio z klientem.
Nasz doradca bada potrzeby szkoleniowe firmy, a następnie przedstawia odpowiadającą na nie ofertę. Dzięki temu zakres tematyczny, forma zajęć, termin i lokalizacja takich szkoleń są dopasowane do tego, czego wymaga klient. Program jest zmodyfikowany do realiów biznesowych ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej, oczekiwania i potrzeby.
Pobierz Formularz Identyfikacji Potrzeb Szkoleniowych, albo skontaktuj się z nami mailowo lub telefonicznie.
Narzędzie do przygotowania profesjonalnego szkolenia.
Można formularz wypełnić i odesłać do nas lub przekazać informację telefonicznie.
Niniejsza oferta, a w szczególności program szkolenia podlegają ochronie na mocy prawa autorskiego. Właścicielem praw autorskich jest PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie części lub całości informacji w formie elektronicznej lub jakiejkolwiek innej bez zgody autora jest zabronione.
Na mocy ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych wszelkie osoby reprodukujące zawarte w ofercie i programie szkolenia informacje we fragmentach, jak i w całości bez wiedzy i zgody właściciela praw autorskich podlegały będą odpowiedzialności karnej.
Unikalne cechy i korzyści ze spotkania