- Oferta
- Logistyka, transport, spedycja
Zarządzanie łańcuchem dostaw – gra kierownicza
Oferujemy uczestnikom możliwość uporządkowania wiedzy o procesach logistycznych zachodzących w przedsiębiorstwach produkcyjnych, ale nie tylko.W trakcie gry kierowniczej w sposób dynamiczny, w działaniu grupowym można będzie bezpiecznie sprawdzić własne umiejętności w analizowaniu procesów i podejmowaniu decyzji gospodarczych w świadomości generowania kosztów tych decyzji. Analiza wyników osiągniętych przez uczestników gry ukaże, gdzie ktoś popełnił błąd i jak taki błąd można szybko naprawić.
Cele i korzyści
- Przybliżenie wiedzy na temat łańcucha dostaw w systemie funkcjonowania przedsiębiorstwa
- Przedstawienie podstawowych wskaźników oceny dostaw
- Zapoznanie z podstawowymi zasadami przeprowadzania analizy ekonomicznej i oceny efektywności funkcjonowania łańcucha dostaw
- Przedstawienie istoty, funkcjonowania i znaczenia systemów informacyjnych i informatycznych w łańcuchu dostaw
Nabyte umiejętności:
- Uczestnik pozna podstawowe pojęcia z dziedziny zarządzania łańcuchem dostaw
- Pozna podstawowe wskaźniki i mierniki oceny dostaw
- Powinien umieć opracować założenia do analizy ekonomicznej oraz zastosować właściwe narzędzia oceny efektywności funkcjonowania łańcucha dostaw oraz mierniki kosztowe systemu logistycznego przedsiębiorstwa
- Pozna najistotniejsze narzędzia informatyczne stosowane w logistyce
Program szkolenia
1. Struktura i otoczenie przedsiębiorstwa
- Zmiany w otoczeniu rynkowym przedsiębiorstwa
- Rola poszczególnych działów w wewnętrznym łańcuchu dostaw
- Łańcuchy i sieci dostaw
- Wady i zalety łańcuchów dostaw oraz przyczyny i skutki złego ich funkcjonowania
2. Przeszkody w integracji wewnętrznego i zewnętrznego łańcucha dostaw
- Motywy, symptomy, bariery i problemy integracji przedsiębiorstw
- Analiza przyczyn problemów metodą „Diagramu Ishikawy”
- Czynniki integrujące i korzyści z integracji w łańcuchu dostaw
3. Zasady budowania relacji z klientami w łańcuchu dostaw
- Zarządzanie łańcuchem dostaw a poziom obsługi klienta
- Kryteria oceny, czynniki, standardy i mierniki poziomu obsługi klienta
- Analiza wymagań i planowanie potrzeb obsługi klienta na każdym etapie łańcucha dostaw
- Gdzie należy a gdzie nie wolno burzyć „murów”
4. Metody planistyczne w łańcuchu dostaw
- Istota, cel i zasady planowania i projektowania łańcucha dostaw
- Zasady planowania i projektowania poszczególnych elementów i działów łańcucha dostaw
- Planowanie przepływów rzeczowych i informacyjnych w łańcuchu dostaw
- Cykl planowania – planowanie strategiczne, taktyczne i operacyjne w łańcuchu dostaw
5. Systemy „push” i „pull”, JiT i Kanban w łańcuchu dostaw
- Istota systemu „push – pull” i jego znaczenie w planowaniu i funkcjonowaniu łańcuchów dostaw
- Organizacja i funkcjonowanie łańcucha dostaw według strategii MRP i DRP
- Kalkulacje zapotrzebowań na zasoby i kalkulacje potencjałów w systemach „push – pull”
- Podstawowe założenia i korzyści wynikające z zastosowania filozofii „Just in Time” w przedsiębiorstwie
- System KANBAN w organizacji zasilania produkcji
- Charakter i zakres zmian wywoływanych poprzez zastosowanie JiT i systemu KANBAN w przedsiębiorstwie
6. Prawidłowe metody kalkulacji kosztów (przykłady ABC) i ich wpływ na decyzje logistyczne
- Kompleksowa analiza kosztów, modele kosztowe, centra kosztów
- Kalkulacja kosztów procesów logistycznych w łańcuchu dostaw wg rachunku kosztów działań (ABC – Activity Based Costing)
- Kontrola wskaźnikowa systemu logistycznego: zaopatrzenia, produkcji i przepływu materiałów, zapasów, transportu, dystrybucji, magazynowania oraz obsługi klientów
- Finansowa analiza wskaźnikowa łańcucha dostaw; próg rentowności, decyzje typu „Make or Buy”
7. Elektroniczny łańcuch dostaw
- Analiza potrzeb i wymagania informacyjne integracji łańcucha dostaw
- Wsparcie zarządzania łańcuchem dostaw przez rozwiązania informatyczne klasy ERP
- Zalety i ograniczenia systemów wsparcia informatycznego w łańcuchu dostaw
- Platformy elektroniczne współpracy; narzędzia koordynacji, planowania i śledzenia przepływu ładunków
- Dopasowanie rozwiązania informatycznego do wymagań logistyki produkcji i dystrybucji
8. Gra symulacyjna – 8 godzin dydaktycznych
Na podstawie autentycznego przykładu z firmy produkcyjnej uczestnicy dokonają:
- oceny przyjętego planu sprzedaży w stosunku do możliwości produkcji
- kalkulacji zdolności produkcyjnej i opracowanie niezbędnych zmian w procesie produkcji
- kalkulacji zapotrzebowania materiałowego i wyboru dostawców
- organizacji procesów dystrybucji z uwzględnieniem decyzji transportowych
- kalkulacji kosztów wytworzenia i obliczenia wyniku finansowego
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie