- Oferta
- Logistyka, transport, spedycja
MAPOWANIE PROCESÓW W ORGANIZACJACH – warsztaty polecane w formule zamkniętej
Szkolenie w sposób warsztatowy wdroży uczestników do stosowania metod mapowania, modelowania i doskonalenia procesów we własnej organizacji.
Cele i korzyści
- Zdobycie umiejętności identyfikacji i mapowania procesów we własnej organizacji, dokumentowania ich funkcjonowania i standaryzacji
- Poznanie przykładowych narzędzi informatycznych do mapowania i modelowania procesów – Bizagi Process Modeller
- Zdobycie umiejętności zbierania danych dla celów mapowania i modelowania procesów
- Zdobycie umiejętności identyfikowania obszarów problemowych i potencjału doskonalenia w istniejących w organizacji procesach
- Zdobycie wiedzy o sposobach doskonalenia procesów i poprawie ich sprawności
Szkolenie w sposób warsztatowy wdroży uczestników do stosowania metod mapowania, modelowania i doskonalenia procesów we własnej organizacji.
Program szkolenia
I Dzień
1. Procesowy model zarządzania organizacją
- Procesowy model zarządzania – opis
- Pojęcie strumienia wartości – czynności VA i NVA
- Mapowanie procesów z wykorzystaniem metod BPMN i VSM – analiza przykładowych map
- Six Sigma – eliminowanie wariacji i poprawa sprawności (capability) procesów (mapowanie procesów metodą SIPOC, wykorzystywanie narzędzi statystycznej kontroli procesu SPC)
- TOC – podstawy zarządzania operacyjnego – optymalizacja systemów, zasady priorytetyzacji i kolejkowania zadań, identyfikowanie tzw. „bottlenecks” w procesach
2. Analiza przykładowych map procesów biznesowych
- Znaczenie symboli wykorzystywanych do tworzenia map procesów w różnych metodach – BPMN i VSM
- Diagramy procesów i workflow:
- diagramy przepływowe top-down
- diagramy blokowe
- activity charts
- diagramy workflow
- diagramy przepływowe cross-functional
- Wyjaśnienie głównych elementów struktury diagramów procesów:
- Przepływ produktów i usług
- Przepływ informacji
- Przepływ decyzji
- Punkty pomiaru efektywności
- Analiza map inwentaryzujących procesy (present state) i map doskonalących procesy (future state) dla przykładowych procesów biznesowych.
Zastosowane metody: case studies, dyskusja, ćwiczenia indywidualne – warsztaty, symulacje, mini-wykład.
II Dzień
1. Tworzenie map inwentaryzujących dla przykładowych procesów z organizacji uczestników – warsztaty
- Wybór procesów do ewaluacji
- Identyfikacja głównych elementów struktury procesów – diagram Żółwia:
- Przepływu produktów i usług
- Zasobów
- Sposobów i punktów pomiaru efektywności
- Identyfikowanie zasobów procesów i podprocesów:
- Osobowych
- Technicznych/sprzętowych
- Informacyjnych
- Materiałowych
- Obliczanie czasów cykli dla procesów i podprocesów
- Analiza czasu dostępnego w poszczególnych procesach i podprocesach
- Rysowanie map wybranych procesów
2. Doskonalenie przykładowego procesu
- Wybór sposobów i punktów pomiaru efektywności i ustanowienie celów dla wybranych mierników – benchmarking i scorecards
- Ustanowienie sposobów zbierania informacji o realizowanych wskaźnikach efektywności i ich dokumentowania – stosowanie narzędzi SPC
- Stosowanie technik rozwiązywania problemów – diagramy Pareto-Lorenza, Ishikawy, metody ABC, Root Cause Analysis, 5Why, technika A3
- Wdrażanie i podtrzymanie zmian, audyty procesów i Continous Improvement
Zastosowane metody: wykład, dyskusja, case studies, ćwiczenia – warsztaty, symulacje.
Metody szkoleniowe
- wykład
- dyskusja
- case studies
- ćwiczenia – warsztaty
- ćwiczenia indywidualne – warsztaty
- symulacje
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie