- Oferta
- Produkcja
LIDER Z POMYSŁEM – proste, skuteczne i bezkosztowe narzędzia menedżera – warsztat doskonalący.
Celem szkolenia jest rozwój kompetencji w zakresie wykorzystania narzędzi jakimi dysponuje menadżer w pozafinansowym modelu motywowania pracowników. Szkolenie „Lider z pomysłem – warsztat doskonalący” jest odpowiedzią na potrzebę menadżerów, którzy często zadają pytania: Jak mam sobie poradzić z ludźmi skoro firma nie daje mi żadnych narzędzi? Jak mam motywować pracowników, którzy mało zarabiają? Jak poradzić sobie z wypalonym pracownikiem? Jak usprawnić komunikację z trudnym pracownikiem? Jak prowadzić trudne rozmowy z pracownikami? Jak egzekwować realizację postawionych zadań? Jak zbudować zgrany zespół? Jak zarządzać zespołem, z którego się wywodzę? Jak wprowadzać nowe pomysły i rozwiązania przy dużym sprzeciwie zespołu? Jak rozwinąć postawę asertywną? Jak poradzić sobie ze stresem krótko i długotrwałym?
Cele i korzyści
Celem szkolenia jest rozwój kompetencji w zakresie wykorzystania narzędzi jakimi dysponuje menadżer w pozafinansowym modelu motywowania pracowników.
Szkolenie „Lider z pomysłem – warsztat doskonalący” jest odpowiedzią na potrzebę menadżerów, którzy często zadają pytania:
- Jak mam sobie poradzić z ludźmi skoro firma nie daje mi żadnych narzędzi?
- Jak mam motywować pracowników, którzy mało zarabiają?
- Jak poradzić sobie z wypalonym pracownikiem?
- Jak usprawnić komunikację z trudnym pracownikiem?
- Jak prowadzić trudne rozmowy z pracownikami?
- Jak egzekwować realizację postawionych zadań?
- Jak zbudować zgrany zespół?
- Jak zarządzać zespołem, z którego się wywodzę?
- Jak wprowadzać nowe pomysły i rozwiązania przy dużym sprzeciwie zespołu?
- Jak rozwinąć postawę asertywną?
- Jak poradzić sobie ze stresem krótko i długotrwałym?
- i wiele innych
Korzyści:
- Poznanie czterech głównych narzędzi niezbędnych w budowaniu sylwetki lidera. Diagnoza, które z tych narzędzi wykorzystuję dobrze a nad którymi muszę jeszcze popracować.
- Wypracowanie na bazie doświadczeń własnych jak i innych uczestników spotkania najbardziej efektywnego modelu budowania środowiska pracy sprzyjającego rozwojowi pracownika oraz budowania partnerskiej atmosfery i zaufania wewnątrz zespołowego.
- Uświadomienie barier, które przeszkadzają w delegowaniu zadań oraz jakie to może nieść destrukcyjne konsekwencje dla zespołu.
- Poznanie szybkiej i intuicyjnej metody analizy oczekiwanego poziomu delegowania kompetencji dla zespołu i jednostki.
- Efektywne budowanie modelu oceny pracowniczej, który można wykorzystać w codziennej pracy.
- Omówienie kilku efektywnych narzędzi i metod komunikacyjnych, które pozwalają poradzić sobie w trudnych sytuacjach.
- Przećwiczenie trudnych rozmów z pracownikiem:– Jak przekonać i zaangażować pracownika do nowego modelu organizacji pracy. Pracownicy oporni, ze złymi doświadczeniami i malkontenci.- Rozmowa z pracownikiem o charakterze dyscyplinującym – jak przeprowadzić, żeby zachęcić do zmiany a nie do ukrywania błędów.
– Jak rozmawiać z pracownikiem o słabych wynikach w sposób motywujący i inspirujący do zmiany. Rola i znaczenie konstruktywnej krytyki.
– Prowadzenie rozmowy o problemach w sposób angażujący pracowników do dyskusji i zachęcający do wychodzenia z własnymi pomysłami.
– Jak budować odpowiedzialność u pracownika za powierzony obszar lub zadanie. Zrozumienie przez pracownika jego roli w organizacji.
– Jak rozmawiać z pracownikami o zmianach w wynagrodzeniu. Kiedy dać a kiedy delikatnie odmówić i nie stracić zaangażowania pracownika.
- Poznanie skutecznych metod motywowania pracowników fizycznych i umysłowych. Jak i kiedy opłaca się wykorzystać metodę „kija i marchewki” oraz co można zastosować z powodzeniem w zamian.
- 3 skuteczne metody redukcji stresu, które mogę wykorzystać w miejscu pracy.
- Odpowiedź na pytanie: Co przeszkadza mi, żeby być asertywnym?
Program szkolenia
1. Rola menadżera
- Oczekiwania pracowników
- Funkcje w organizacji
2. Budowanie sprzyjającego środowiska pracy dla pracownika
- Warunki w jakich pracownik czuje się bezpiecznie
- Co sprzyja rozwojowi pracownika?
- Przykłady z firm
3. Rozwój pracownika
- Delegowanie i ocena pracownika – konieczność czy inwestycja
- Bariery w skutecznym delegowaniu
- Jak daleko delegować?
- Ocena pracownika – przełamywanie oporu przed rozmową korygującą
- Jak porozmawiać podczas oceny w sposób asertywny?
- Kryteria oceny – wybór najważniejszych kryteriów
4. Rozwój świadomości pracownika
- Kiedy pracownik rozumie swoje miejsce w organizacji
- Scalenie potrzeb pracowników z potrzebami firmy
5. Rozmowa z pracownikiem
- Przygotowanie do rozmowy
- 5 x Why? – dotarcie do potrzeb pracownika
6. Inspirowanie pracowników
- Główne potrzeby pracowników
- Wprowadzanie pracowników w stan „przepływu”
- Pobudzanie pozytywnych emocji związanych z pracą
7. Przełamywanie oporu przed zmianą
- Opór przed zmianą – główne przyczyny
- Czynniki powodujące przełamanie oporu przed zmianą
Adresaci
Szkolenie skierowane jest do prezesów, dyrektorów zarządzających, osób pełniących funkcje kierownicze i zarządzających zespołem pracowników, menedżerów średniego szczebla oraz właścicieli firm.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie