- Oferta
- Logistyka, transport, spedycja
Kaizen i 5S w praktyce
Szkolenie w sposób warsztatowy pokaże uczestnikom w jaki sposób wdrażać odpowiednie narzędzia Kaizen i 5S w swoim środowisku zawodowym. Na każdym etapie realizacji modułu szkoleniowego uczestnicy będą motywowani do aktywnego uczestnictwa w zajęciach. Służyć temu mają odpowiednie metody szkoleniowe, takie jak: dyskusja, symulacje, czy różnego rodzaju ćwiczenia. Ponadto uczestnicy przy każdym module poznają odpowiednie case studies, które ilustrować będą podjęte zagadnienia teoretyczne. To wszystko ma na celu lepsze zrozumienie podejmowanych kwestii oraz właściwe przełożenie nowo nabytej wiedzy na swoje środowisko zawodowe.
Cele i korzyści
- Zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu Kaizen
- Poznanie narzędzi Kaizen i sposobów ich wykorzystania
- Zdobycie umiejętności wdrażania Kaizen we własnym środowisku zawodowym
- Przygotowanie do wdrożenia metody 5S we własnej organizacji
Szkolenie w sposób warsztatowy pokaże uczestnikom, w jaki sposób wdrażać odpowiednie narzędzia Kaizen i 5S w swoim środowisku zawodowym.
Na każdym etapie realizacji modułu szkoleniowego uczestnicy będą motywowani do aktywnego uczestnictwa w zajęciach. Służyć temu mają odpowiednie metody szkoleniowe, takie jak: dyskusja, symulacje, czy różnego rodzaju ćwiczenia. Ponadto uczestnicy przy każdym module poznają odpowiednie case studies, które ilustrować będą podjęte zagadnienia teoretyczne. To wszystko ma na celu lepsze zrozumienie podejmowanych kwestii oraz właściwe przełożenie nowo nabytej wiedzy na swoje środowisko zawodowe.
Program szkolenia
1. Wprowadzenie
- Kaizen jako część strategii Lean Manufacturing
- Kaizen a CPI (Continual Performance Improvement)
- Rola narzędzia PDCA/SDCA (Plan-Do-Check-Act/Standardize-Do-Check-Act) w Kaizen
- 5 M (Manpower, Machines, Materials, Methods, Measurements) jako narzędzie zarządzania poprawą i utrzymaniem skuteczności procesów produkcyjnych
Zastosowane metody: dyskusja na forum, praca w grupach, wykład, case studies (mające na celu pokazanie poszczególnych Treście merytorycznych na przykładach)
2. Eliminacja strat
- Typologia i omówienie podstawowych typów strat
- Dziewięć podstawowych typów strat:
- Nadprodukcja
- Opóźnienia (oczekiwanie)
- Straty w transporcie
- Straty w przetwarzaniu
- Nadmierne zapasy
- Niepotrzebne czynności
- Wadliwe produkty
- Niewykorzystane zasoby
- Źle wykorzystane zasoby
- Eliminacja strat w drodze ciągłego udoskonalania:
- Pomiar i wartościowanie
- Technika 5 W (5xWhy)
- Technika cause&effect – diagram Ishikawy
- Standaryzacja i unifikacja
- Symplifikacja, czyli upraszczanie procesów i procedur
Zastosowane metody: dyskusja na forum, case studies, ćwiczenia indywidualne, mini-wykład.
3. 5S w organizacji stanowiska pracy
- 5 S jako metoda poprawy i utrzymania właściwej organizacji stanowiska pracy
- Elementy 5 S:
- Sortowanie – odseparowanie rzeczy potrzebnych od niepotrzebnych
- Systematyzacja – oznaczenie i takie usytuowanie wszystkich potrzebnych rzeczy, które umożliwi ich łatwe odnalezienie i odłożenie we właściwe miejsce po wykorzystaniu
- Sprzątanie
- Standaryzacja – ustalenie kształtu typowych czynności związanych z realizacją zadań produkcyjnych
- Samodyscyplina – utrzymanie ciągłości stosowania zasad 5 S w drodze szkoleń i treningu
- Wdrożenie 5 S
- Pojęcie wizualnego zarządzania
Zastosowane metody: case studies, dyskusja, ćwiczenia indywidualne – warsztaty, symulacje, mini-wykład.
4. JIDOKA (Jakość wbudowana w procesy)
- Wykrywanie anomalii
- Niezwłoczne zatrzymanie procesu
- Niezwłoczna naprawa lub korekta anomalii
- Badanie przyczyny powstania anomalii
- Wdrożenie przeciwdziałania
Zastosowane metody: mini-wykład, dyskusja, case studies, symulacje, ćwiczenia w parach.
Metody szkoleniowe
- wykład
- dyskusja na forum
- case studies
- praca w grupach
- symulacje
- ćwiczenia indywidualne
- ćwiczenia w parach
Adresaci
Szkolenie, które zainspiruje do wprowadzania usprawnień w Twojej organizacji, przygotowania, wdrożenia i rozwoju systemu KAIZEN. Zaprojektowane dla:
- kierowników i dyrektorów firm
- koordynatorów Kaizen
- liderów zmiany
- osób odpowiedzialnych za organizację KAIZEN
- menedżerów lean
- wszystkich osób zaangażowanych we wdrażanie narzędzi optymalizacyjnych m.in.: Lean, Kaizen, 5S.Warsztaty skierowane do osób zajmujących się optymalizacją procesów.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie