Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Produkcja

Akademia FIRST TIME MANAGER. Kieruj skutecznie. Motywuj z efektem. Dyscyplinuj kiedy trzeba. Cykl 5-dniowych warsztatów z zarządzania zespołem produkcyjnym

Wczoraj KOLEGA, dziś SZEF FIRST TIME MANAGER – cykl 5-ciu 1-dniowych warsztatów menedżerskich jest  wyjątkowym projektem opracowanym na realnych przypadkach z wykorzystaniem praktycznej wiedzy biznesowej i doświadczeń zgromadzonych również przez samych uczestników. Przedstawiamy unikalny projekt obejmujący kompleksową wiedzę z zakresu doskonalenia kluczowych kompetencji menedżerskich, eliminujących zagrożenia wynikające z objęcia nowych ról i stanowisk. Celem jest ułatwiane procesu adaptacji do nowej roli zawodowej dla menedżerów o kilkuletnim stażu na stanowisku oraz dla osób przygotowywanych do objęcia roli menedżerskiej. Po Akademii First Time Manager będziesz potrafił: wypracować dobre relacje ze swoim nowym zespołem delegować zadania, określać priorytety i efektywnie planować przekazywać informację zwrotną (feedback motywacyjny, szkoleniowy i rozwojowy) motywować i ustalać jasne zasady współpracy rozwiązywać sytuacje konfliktowe budować autorytet managera przekładać teorię na praktyczne rozwiązania dla Twojej firmy Liczba miejsca na szkoleniu First Time Manager jest ograniczona ze względu na intensywną warsztatową formułę zajęć. Wszystkie moduły szkolenia można zrealizować także w wersjach korporacyjnych (in-company). Dostosowujemy miejsce i czas trwania Akademii do Państwa potrzeb.

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

To nie przypadek, że zostałeś managerem. Twoi przełożeni znają mocne i słabe strony każdego ze swoich pracowników, a wybrali właśnie Ciebie!

Taki wewnętrzny awans to nagroda, ale i wyzwanie. Wielu nie sprosta nowym obowiązkom, bo nie otrzyma odpowiednich narzędzi do zarządzania i dostatecznej bazy wiedzy. Ty poradzisz sobie dzięki naszej Akademii First Time Manager!

Na 5-dniowym szkoleniu z zarządzania zespołem pokażemy Ci, jak uniknąć poważnych błędów managerskich i jak radzić sobie z zagrożeniami i problemami, na które napotkasz, gdy awansujesz.

Celem Akademii jest nauczenie nowo mianowanego managera:

  • jak rozwiązywać konflikty interpersonalne między pracownikami oraz między podwładnymi a kierownictwem

  • jak zbudować nowe, dobre relacje po zmianie swojego statusu w firmie (pamiętaj, że właśnie z kolegi z pracy stałeś się przełożonym – nowa rola rodzi nowe wyzwania i problemy)

  • jak uniknąć wypalenia zawodowego pod presją nowych obowiązków i większej samodzielności

  • jak zdobyć i rozwijać kompetencje i atrybuty managera, by umocnić swoje stanowisko w firmie

Głównym celem szkolenia First Time Manager jest ułatwienie adaptacji do nowej roli zawodowej. Damy Ci narzędzia i bazę wiedzy potrzebną do efektywnego zarządzania zespołem.

Na Akademii nauczysz się:

  • budować nowe, dobre relacje ze współpracownikami

  • precyzyjnie określać cele rozwojowe swoje i swojego zespołu

  • podnosić efektywność pracy zespołu dzięki właściwemu zarządzaniu

  • zwiększać motywację do pracy i zaangażowanie w działalność przedsiębiorstwa

  • wykorzystywać w praktyce zasady, techniki i narzędzia zarządzania ludźmi wypracowane przez najlepszych specjalistów w danej dziedzinie

  • odkrywać swoje mocne strony i świadomie korzystać z nich w codziennym zarządzaniu ludźmi


Sukces oparty na praktycznej wiedzy

Stawiamy na:  wiedzę, kompetencje, ćwiczenia i pozytywną motywację.

Zaledwie 5 dni Akademii pozwoli Ci śmiało podjąć się nowych obowiązków i odnaleźć się w nowej roli.

Polityka korzyści – nie szkolimy dla samego certyfikatu, chcemy Cię dobrze przygotować do przyjęcia awansu zawodowego.

 

Po Akademii First Time Manager będziesz potrafił:

  • wypracować dobre relacje ze swoim nowym zespołem
  • delegować zadania, określać priorytety i efektywnie planować
  • przekazywać informację zwrotną (feedback motywacyjny, szkoleniowy i rozwojowy)
  • motywować i ustalać jasne zasady współpracy
  • rozwiązywać sytuacje konfliktowe
  • budować autorytet managera
  • przekładać teorię na praktyczne rozwiązania dla Twojej firmy

Program szkolenia


MODUŁ I – KIEROWANIE ZESPOŁEM I BUDOWANIE AUTORYTETU

1 dzień (8 godz. dydaktycznych)


1. Autorytet przełożonego – dowiesz się dlaczego niektórych szefów pracownicy obdarzają autorytetem, a niektórzy ciągle narzekają na jego brak.

Dynamiczne ćwiczenie grupowe wskaże, jakie zachowania przełożonego budują autorytet, dowiesz się także jak możesz to robić w swoich codziennych działaniach, w kontaktach z pracownikami.

  • quiz menedżerski – weryfikacja prawd i mitów o zarządzaniu
  • niezbędne kompetencje menedżera liniowego
  • kierowanie grupą wcześniejszych kolegów
  • lider, kolega czy szef – case study, dzięki któremu porównasz skuteczność i skutki trzech stylów funkcjonowania wobec dotychczasowych kolegów, dowiesz się co i jak powinno się zmienić w Twoim zachowaniu gdy zmienia się relacja kolega-kolega na relacje podwładny – przełożony
  • budowanie i utrzymanie autorytetu i nowych relacji z zespołem
  • kierowanie osobami starszymi, młodszymi, bardziej doświadczonymi a budowanie autorytetu
  • lider wobec zmian – radzenie sobie z oporem pracowników w sytuacji zmiany

2. Style kierowania – jak w warunkach realizacji codziennych zadań dopasować styl zarządzania do zadania i pracownika

  • podstawowe zadania menedżera zespołu produkcyjnego
  • diagnoza i analiza własnego stylu kierowania – poznasz własne preferencje co do stosowanego stylu kierowania, zrozumiesz skutki takiego wyboru, dowiesz się czy zawsze jest to wybór prawidłowy
  • wpływ stylu kierowania na efektywność zespołu – efektywność zespołu zależy od wielu czynników, ale jednym z istotniejszych jest trafny wybór stylu kierowania
  • uwarunkowania wyboru adekwatnego stylu kierowania – dowiesz się jak wybrać właściwy styl, jakie wskazówki pomogą ci przy tym wyborze

Korzyści z pierwszego dnia szkolenia:

  • Umiejętność budowania autorytetu wśród pracowników
  • Skuteczne wydawanie poleceń
  • Umiejętność doboru odpowiedniego stylu zarządzania w zależności od okoliczności
  • Umiejętne rozwijanie potencjału pracowników

MODUŁ II – SKUTECZNA KOMUNIKACJA

1 dzień (8 godz. dydaktycznych)


1. Skuteczna komunikacja z podwładnymi – co zrobić, aby pracownik zrozumiał i zapamiętał elementy istotne dla skutecznego wykonywania zadań.

Seria ćwiczeń pozwoli docenić wartość skutecznej komunikacji, w warunkach zabawnej gry zobaczysz jak precyzja komunikatu przekłada się na efekt działania pracownika, a praca na własnym case study pozwolić ci skonstruować komunikat delegujący zadanie, który już następnego dnia będziesz mógł wykorzystać w pracy. Poznasz narzędzia prowadzenia efektywnych spotkań tak, aby stały się one wartościowym narzędziem komunikacji z pracownikami, a nie stratą czasu i źródłem frustracji.

  • komunikacja jako narzędzie budowania autorytetu
  • reguły skutecznej komunikacji
  • warunki poprawnego instruowania i informowania
  • delegowanie zadań – określanie warunków realizacji i kontroli zadania
  • monitorowanie i ocena wykonania zadania
  • prowadzenie efektywnych spotkań

 

 

 Korzyści z drugiego dnia szkolenia:

  • Doskonalenie komunikacji w zespole
  • Budowanie pozytywnych relacji
  • Dobieranie odpowiednich, skutecznych argumentów
  • Poznanie narzędzi skutecznej komunikacji z zespołem
  • Prowadzenie efektywnych spotkań zespołu

MODUŁ III – ZARZĄDZANIE KONFLIKTEM I PROWADZENIE ROZMÓW Z PRACOWNIKAMI

1 dzień (8 godz. dydaktycznych)


1. Zarządzanie konfliktem w zespole

Dzięki serii ćwiczeń spojrzysz na konflikt jako na zjawisko, które dzięki odpowiedniemu zarządzaniu może przynieść korzyści Twojemu zespołowi i firmie. Dowiesz się jak reagować w zależności od źródła konfliktu, dowiesz się jak je rozpoznać. Przeprowadzona autodiagnoza pozwoli ci rozpoznać własne reakcje w sytuacjach konfliktowych i ocenić czy zawsze są one właściwe i czy pomagają świadomie zarządzać konfliktem, czy może stanowią twoje ograniczenie. Nauczysz się dobierać właściwą strategię do określonych warunków konfliktu – z kim się toczy, o co, w jakich okolicznościach. Dowiesz się również nie tylko jak panować nad emocjami, ale i nad „językiem” – jakie zwroty doleją oliwy do ognia i jak je zmienić na takie komunikaty, które pozwolą odzyskać kontrolę nad sytuacją.

  • konflikt jako szansa
  • źródła konfliktów w zespole produkcyjnym i co z tego wynika
  • typowe zachowania ludzi w sytuacjach konfliktowych – przegląd i autodiagnoza
  • jak wybrać i zastosować adekwatną strategię w sytuacji konfliktu w zespole
  • komunikacja w sytuacjach konfliktowych – sformułowania „parzące” i tonujące

2. Udzielanie informacji zwrotnych – to kluczowa umiejętność menedżera, a jednocześnie jedna z najtrudniejszych do opanowania.

Zaproponowana gra szkoleniowa pozwoli ci w atrakcyjnej formie poznać pomocny model informacji zwrotnej. Dzięki niemu będziesz potrafił prawidłowo i motywująco reagować na zachowania pracowników. Na szkoleniu będziesz również miał okazję przygotować i przećwiczyć własny komunikat zwrotny, który już od razu będziesz mógł zastosować w rzeczywistości.

  • informacja zwrotna jako element motywujący do działania
  • zasady konstruktywnej krytyki i pochwały
  • udzielanie motywujących informacji zwrotnych
  • rozmowy interwencyjne z pracownikiem

Korzyści z trzeciego dni szkolenia:

  • Poznanie przyczyn powstawania konfliktów
  • Zaznajomienie się z potencjalnymi sytuacjami konfliktowymi
  • Wczesne reagowanie i rozpoznawanie źródeł konfliktów
  • Techniki rozwiązywania sytuacji konfliktowych w oparciu o dobre relacje ze współpracownikami
  • Rozwój umiejętności prowadzenia trudnych rozmów z pracownikami

MODUŁ IV – MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW

1 dzień (8 godz. dydaktycznych)


1. Motywowanie pracowników

Ten moduł szkolenia dzięki praktycznym ćwiczeniom i grze szkoleniowej rozszerzy twoją perspektywę na możliwości praktycznego motywowania twoich pracowników. Jako menadżer masz zapewne ograniczone możliwości premiowania pracowników, ale to nie oznacza, że nie masz jak ich motywować. Dokonamy przeglądu wiedzy na temat mechanizmów motywacji, ale przełożymy ją na praktyczne działania.

  • definicja i teorie motywacji
  • psychologiczne filary motywacji
  • motywacja pozytywna i negatywna
  • motywacja wewnętrzna i zewnętrzna
  • czynniki motywujące i demotywujące pracowników
  • motywowanie spersonalizowane
  • praktyczne instrumenty motywacyjne
  • promotywacyjne zachowania menedżera
  • najczęściej popełniane błędy w motywowaniu pracowników


Korzyści z czwartego dnia szkolenia:

  • Zrozumienie psychologicznych mechanizmów motywacji
  • Poznanie praktycznych możliwości i narzędzi motywowania pracowników
  • Umiejętne motywowanie do zadań różnych rodzajów

MODUŁ V – ZARZĄDZANIE W WARUNKACH ZMIANY I RADZENIE SOBIE ZE STRESEM

1 dzień (8 godz. dydaktycznych)


1. Zarządzanie zmianą

Ten moduł szkolenia pomoże zrozumieć mechanizmy funkcjonowania w procesie zmian i przyczyny oporu u pracowników, pozwoli to na dobranie właściwych działań i komunikatów, które ułatwią wdrożenie zmiany w organizacji/zespole.

  • trening twórczego myślenia
  • rodzaje i źródła oporu wobec zmian
  • model zmiany wg Lewina
  • zarządzanie w warunkach zmiany
  • narzędzia komunikacji w organizacji – komunikacja zmiany

2. Radzenie sobie ze stresem

Nauczysz się rozpoznawać najważniejsze symptomy stresu oraz poznasz praktyczne i skuteczne sposoby na redukcję jego poziomu, ale przede wszystkim zobaczysz jaki sam masz wpływ na poziom swojego stresu.

  • prawdy i mity na temat stresu
  • źródła stresu – autodiagnoza
  • Istota stresu jako „nieswoistej reakcji organizmu na stawiane mu żądania”
  • symptomy stresu
  • czynniki osłabiające wpływ stresu i styl życia chroniący przed stresem;
  • techniki i sposoby radzenia sobie ze stresem

Korzyści z piątego dnia szkolenia:

  • Zrozumienie psychospołecznych uwarunkowań wdrożenia zmiany
  • Poznanie narzędzi przydatnych we wdrożeniu zmiany i poradzeniu sobie z oporem pracowników
  • Analiza własnego nastawienia i nawyków i ich roli w odczuwaniu stresu
  • Poznanie technik radzenia sobie ze stresem

Sukces oparty na praktycznej wiedzy

Metody szkoleniowe

Nie jesteśmy tu po to, by przekazać Ci kolejną porcję nudnej, podręcznikowej wiedzy. Stawiamy na praktykę. Trener na przykładach pokaże jak zarządzać zespołem i jakich technik używać, by podołać nowej roli w firmie.

Na naszych szkoleniach wykorzystujemy nowoczesne i praktyczne formuły prowadzenia zajęć:

  • wykład interaktywny – teoretyczne zasady poznajemy dzięki analizie przykładów zaczerpniętych z praktyki polskich i zagranicznych firm
  • ćwiczenia indywidualne i w grupach
  • symulacje – sprawdź zdobyte umiejętności w działaniu, bez żadnych konsekwencji
  • sesje z kamerą – zobacz się oczami Twoich pracowników
  • testy – dzięki nim poznasz swoje mocne i słabe strony
  • dyskusje i analiza problemów – skorzystaj z wiedzy naszych trenerów
  • wymiana doświadczeń

Adresaci

Czy wiesz, że aż 40% nowo mianowanych managerów traci swoje stanowisko w ciągu 1,5 roku od otrzymania

Sukces oparty na praktycznej wiedzy awansu zawodowego? Nie pozwól, by te statystyki rosły. Przyjdź na szkolenie First Time Manager i przygotuj się do nowej roli!

5-dniowa Akademia jest dla Ciebie, jeśli:

  • zostałeś managerem na skutek awansu wewnętrznego
  • dotąd byłeś specjalistą w swojej dziedzinie, a teraz stajesz przed nowym wyzwaniem zarządzania ludźmi
  • masz krótki staż na stanowisku kierowniczym
  • chcesz zdobyć nowe kompetencje i nauczyć się, jak wdrożyć je w praktyce
  • jesteś brygadzistą, mistrzem lub liderem

Pamiętaj – nikt nie rodzi się managerem.
Jeśli otrzymałeś propozycję awansu zawodowego, to znaczy, że Twoje kierownictwo dostrzegło w Tobie potencjał managerski. Nie zmarnuj tej szansy!

Przed Tobą nowe wyzwania i problemy, z jakimi dotąd nie musiałeś się mierzyć.
Na Akademii First Time Manager pokażemy Ci, że każda osoba zarządzająca grupą ludzi musi się z nimi zmagać. Nie jesteś sam – korzystaj z wypracowanych schematów, żeby doskonalić swoje umiejętności.

Zarządzanie to pełna wyzwań, odpowiedzialna funkcja.
Być może będziesz musiał pokonywać trudności związane z brakiem szacunku ze strony podwładnych, niedostateczną motywacją do pracy, brakiem zaufania lub niezrozumieniem. Nauczymy Cię pozytywnej dyscypliny, pokażemy, jak budować autorytet lidera, nie zrażając do siebie zespołu.

Po 5 dniach szkolenia będziesz miał wszystkie narzędzia do tego, by zostać managerem idealnym!

Prowadzący

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie