- Oferta
- Logistyka, transport, spedycja
REKLAMACJE I DOCHODZENIE ROSZCZEŃ W TRANSPORCIE I SPEDYCJI NA RYNKU KRAJOWYM I MIĘDZYNARODOWYM. Jak dochodzić roszczeń? Za co odpowiada spedytor, a za co przewoźnik? Jak składać reklamacje, aby były skuteczne? (2 dni)
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zagadnieniem reklamacji u przewoźnika i spedytora. Uczestnicy nauczą się jak prawidłowo składać reklamacje u przewoźnika i spedytora? Jaka jest odpowiedzialność spedytora za nieprawidłowe wykonanie zlecenia? Jak sporządzić protokół o stanie przesyłki i czym różni się złożenie zastrzeżeń do towaru od reklamacji.
Cele i korzyści
Przekazanie usystematyzowanej wiedzy na temat reklamacji i dochodzenia roszczeń z tytułu umowy spedycji i przewozu w przewozach drogowych: krajowych i międzynarodowych w oparciu o problemy występujące w praktyce.
- Jak składać reklamacje u przewoźnika i spedytora?
- Jak dobrze napisać protokół o stanie przesyłki?
- Czym różni się „złożenie zastrzeżeń od towaru” od „reklamacji”?
- Jak poprawnie składać zlecenie spedycyjne?
- Kiedy spedytor odpowiada jak przewoźnik?
- Co daje ubezpieczenie OC Spedytora?
- List przewozowy, konwencja CMR i PRAWO PRZEWOZOWE – na co zwracać uwagę?
Program szkolenia
1. Umowa spedycji
- podstawy prawne umowy spedycji
- zlecenie spedycyjne, podstawowe błędy – jak to robić poprawnie
- odpowiedzialność spedytora za nieprawidłowe wykonanie zlecenia oraz za utratę, ubytek lub uszkodzenie towaru oraz za opóźnienie w dostawie
- kiedy spedytor odpowiada jak przewoźnik chociaż przewoźnikiem nie jest i nie miał takiego zamiaru
- składanie reklamacji do spedytora – kto, kiedy i w jakiej formie
2. Ubezpieczenia
- ubezpieczenie OC Spedytora – co daje a czego nie daje takie ubezpieczenie
- ubezpieczenie OC Przewoźnika
- ubezpieczenie CARGO – argumenty za i przeciw, na co zwracać uwagę
- „pułapki” w ubezpieczeniach – co musisz wiedzieć aby w ogóle skorzystać z ubezpieczenia
- przykłady praktyczne
3. Umowa przewozu (Konwencja CMR i Prawo przewozowe)
- odpowiedzialność nadawcy, załadowcy i spedytora za nieprawidłowe załadowanie towaru, wypełnienie listu przewozowego
- podstawy prawne
- „zlecenie transportowe” – czyli „umowa przewozu”? To nie to samo
- przykłady poprawnych i złych klauzul umownych – dobra umowa to podstawa skutecznej reklamacji
- list przewozowy i jego funkcje: dowodowa, legitymacyjna, instrukcyjna a także informacyjna
- obowiązki stron umowy przewozu: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy
- jaką rolę spełnia spedytor w procesie przewozu
- jak się zachować gdy dochodzi do utraty, ubytku czy uszkodzenia towaru
- protokół o stanie przesyłki – jak go robić prawidłowo. Przykłady błędów i skutków źle sporządzonych protokółów
- składanie reklamacji do przewoźnika: poprawna forma, terminy, kto jest upoważniony
- formularze reklamacyjne
4. Sesja pytań. Zakończenie szkolenia.
Metody szkoleniowe
Interaktywne zajęcia przeprowadzone są w komfortowych grupach do 15 osób, co zapewnia możliwość interakcji z Ekspertem i prowadzenia dyskusji w czasie rzeczywistym.
Warunek:
Aby wziąć udział w szkoleniu należy mieć dostęp do komputera z Internetem.
Po opłaceniu faktury proforma przesyłamy link z niezbędnym informacjami do zalogowania się na platformę szkoleniową.
JAK WYGLĄDA UDZIAŁ W SZKOLENIU WEBINAROWYM?
Krok I
Rejestrujesz się na platformie webinarowej.
Link otrzymasz wcześniej, wraz z emailowym potwierdzeniem realizacji szkolenia.
Krok II
W dniu szkolenia logujesz się do platformy webinarowej i przechodzisz do „poczekalni”. Link do wirtualnego pokoju otrzymasz na podanego emaila po akcpetacji rejestracji.
Krok III
Uczestniczysz w szkoleniu.
Krok IV
Możesz zadawać pytania na czacie w trakcie szkolenia.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie