- Oferta
- Logistyka, transport, spedycja
MIĘDZYNARODOWA SPEDYCJA I TRANSPORT. Konwencja wiedeńska – INCOTERMS 2010 – Ubezpieczenia w międzynarodowym transporcie – Umowa przewozu a umowa spedycji – Prawo przewozowe – CMR
Na szkolenie zapraszamy osoby odpowiedzialne za transport, spedycję i logistykę w firmie, jak również pracowników działów eksportu, importu. Szkolenie zalecane przewoźnikom, spedytorom, agentom celnym oraz osobom, które w firmach są odpowiedzialne za nadanie lub odbiór przesyłki oraz załatwiające reklamacje z tytułu szkód w transporcie.
Cele i korzyści
Kompleksowe i unikalne szkolenie pozwoli Państwu:
- Usystematyzować posiadaną wiedzę
- Praktycznie zapoznać się z prawem umowy spedycji i przewozu: drogowego i morskiego
- Poznać odpowiedzialność poszczególnych stron umowy oraz tryby składania skutecznych reklamacji z tytułu umowy przewozu i umowy spedycji
- Pozyskać bogate materiały szkoleniowe, stanowiące kompendium wiedzy praktyka, w tym aktualną wykładnię INCOTERMS 2010
Program szkolenia
1. Konwencja Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów (tzw. Konwencja wiedeńska)
- Zakres stosowania
- Jakie warunku musi spełniać oferta
- Rodzaje ofert: odwołalna, nieodwołalna
- Skuteczne zawarcie umowy kupna – sprzedaży
- Obowiązki sprzedającego
- Obowiązki kupującego
- Środki ochrony prawnej w razie naruszenia umowy
- Przejście ryzyka utraty lub uszkodzenia towaru
2. Warunki dostaw – INCOTERMS 2010
- Zastosowanie INCOTERMS w handlu zagranicznym: w eksporcie i imporcie
- Analiza poszczególnych grup formuł:
– grupa E – EXW
– grupa F – FCA, FAS, FOB
– grupa C – CFR, CIF, CPT, CIP
– grupa D – DAF, DES, DEQ, DDU, DDP - INCOTERMS 2010 a ubezpieczenia
- INCOTERMS 2010 a umowa przewozu i umowa spedycji
- Wpływ zastosowanej formuły na wartość celną towaru
3. Ubezpieczenie w transporcie międzynarodowym
- Rodzaje / podział ubezpieczeń: OCP (przewoźnika), CARGO (ładunku) i OCS (spedytora) – specyfika, różnice, pułapki
- Wyjaśnienie pojęć: wartość ubezpieczenia, suma ubezpieczenia, franszyza integralna, franszyza redukcyjna, udział własny
- Rodzaje polis: jednostkowa, generalna, obrotowa, odpisowa
- Rodzaje i przyczyny powstawania szkód w ładunkach
- Ryzyko związane z transportem towarów
- Instytutowe Klauzule Ładunkowe: A, B, C
- Praktyczne wskazówki dla osób korzystających z ochrony ubezpieczeniowej i ewentualnych poszkodowanych – likwidacja szkód, dokumentowanie
4. Spedycja w transakcji międzynarodowej
- Umowa przewozu a umowa spedycji – podobieństwa, różnice, pułapki
- Umowa spedycji wg Kodeksu cywilnego (obowiązki stron, odpowiedzialność, zleceniodawcy, odpowiedzialność spedytora, prawidłowy tryb reklamacji)
- Podstawowe dokumenty spedycyjne i transportowe (zlecenie spedycyjne, instrukcja wysyłkowa, bordereau, nota bukingowa, FCA, FCR, Konosament FIATA FBL, inne)
- Ogólne Polskie Warunki Spedycyjne – wersja 1995 i 2002 (zakres i podstawy stosowania: czy są obowiązkowe? Konsekwencje stosowania OPWS 2002)
- Rynek usług spedycyjnych w Polsce, jak staranny eksporter powinien wybierać swojego spedytora
5. Odpowiedzialność i dochodzenie roszczeń z tytułu umowy przewozu towarów – krajowe i międzynarodowe (Prawo przewozowe, Konwencja CMR)
- Podstawy prawne
- Zakres odpowiedzialności przewoźnika
- Niedyspozytywny charakter klauzul Konwencji CMR i Prawa przewozowego (nie podlegają woli stron) np. w Konwencji CMR kary umowne za opóźnienie w dostawie nie maja mocy prawne
- Kto ma obowiązek załadować, rozładować towar, kto ma mocować towar na pojeździe, podstawy prawne, wysokie kary dla nadawców i załadowców (8 tys. zł za wykroczenie)
- Umowa to podstawa a list przewozowy jest dowodem tej umowy
- Najczęściej popełniane błędy w umowach przewozu i w listach przewozowych
- Zasady poprawnego wypełniania listu przewozowego w przewozach międzynarodowych
- Najczęstsze przyczyny powstawania szkód w przewozach drogowych,
- Postępowanie w przypadku stwierdzenia uszkodzenia, ubytku, utraty lub opóźnienia w dostawie: co powinien zrobić przewoźnik, a co odbiorca (oraz spedytor)
- Przykłady praktyczne
- Jak powinna wyglądać poprawnie złożona reklamacja
- Jak powinna wyglądać prawidłowa odpowiedź przewoźnika
Adresaci
Na szkolenie zapraszamy osoby odpowiedzialne za transport, spedycję i logistykę w firmie , jak również pracowników działów eksportu, importu.
Szkolenie zalecane przewoźnikom, spedytorom, agentom celnym oraz osobom, które w firmach są odpowiedzialne za nadanie lub odbiór przesyłki oraz załatwiające reklamacje z tytułu szkód w transporcie.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie