Kategoria:
Ekonomia, finanse, Logistyka, transport, spedycja, Prawo celne
Liczba godzin dydaktycznych: 7 (1 dzień)
Miasto: SZKOLENIE ONLINE
Cena: 490,00 zł brutto od osoby
Hotel: WIRTUALNA SALA SZKOLENIOWA
KonsekwencjeBREXITU – wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej.
BREXIT a deklaracja INTRASTAT.
Zmiany w systemie INTRASTAT w latach: 2015 r.- 2021 r.:
Zmiana taryfy celnej – usunięte i nowe kody towarów w 2021 r.
Nowa „INSTRUKCJA WYPEŁNIANIA I PRZESYŁANIA ZGŁOSZEŃ INTRASTAT” – wersja 1.12
Zmiany w zasadach komunikacji elektronicznej – „e-Klient Służby Celnej” – „Instrukcja elektronicznej rejestracji dla potrzeb zarządzania użytkownikami korzystającymi z usług Systemu Informacyjnego Służby Celnej” – dotyczące rejestracji uproszczonej
KRAJOWA ADMINISTRACJA SKARBOWA – INTRASTAT: URZĄD CELNO – SKARBOWY W SZCZECINIE
Nowy INCOTERMS 2020
Przemieszczanie towarów w Unii Europejskiej na podstawie nowych przepisów (obowiązują od 01 lipca 2020r.) CALL-OFF-STOCK
Ułatwienia w INTRASTAT – przesunięcie terminu wysyłania zgłoszeń INTRASTAT
Zmiana funkcjonalności platformy www.puesc.gov.pl – od 30.09.2020r.
Wszelkie zmiany dotyczące przepisów celnych w 2021 r. ogłoszone przed szkoleniem zostaną omówione podczas szkolenia !!!
Cele i korzyści szkolenia
Celem szkolenia jest praktyczne przedstawienie najnowszych zasad funkcjonujących w poszczególnych regulacjach prawnych systemu INTRASTAT.
Poznanie przepisów i zasad wypełniania i zgłaszania deklaracji INTRASTAT
Nabycie umiejętności w zakresie przygotowania, wypełniania i wysyłania deklaracji INTRASTAT
Na szkoleniu dowiedzą się Państwo:
Jak dokonać ewentualnej korekty zgłoszenia
Jak udokumentować i wyjaśnić ewentualne różnice pomiędzy VAT a INTRASTATEM (pole nr 6) w trakcie kontroli celno – skarbowej
Jak najlepiej przygotować się do wypełniania deklaracji
Jak przygotować własny warsztat pracy, aby prawidłowo dokonać zgłoszenia INTRASTAT
Na szkoleniu zostaną przedstawione praktyczne wskazówki i przykłady wypełniania poszczególnych pól w deklaracji INTRASTAT, dzięki czemu uczestnik nabędzie pewności, że deklaracja INTRASTAT została wypełniona prawidłowo.
Adresaci szkolenia
Na szkolenie zapraszamy pracowników działów handlowych, exportu/importu, księgowości oraz logistyki.
Program szczegółowy szkolenia
1. Wprowadzenie – systemy statystyczne w Unii Europejskiej
INTRASTAT – wspólny system statystyki obrotu towarowego pomiędzy państwami członkowskimi Unii Europejskiej
adresy stron internetowych dotyczących systemu INTRASTAT w krajach członkowskich UE
Zmiany w przepisach wspólnotowych i krajowych w latach 2015-2020
ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 952/2013 z dnia 9 października 2013 r. ustanawiające unijny kodeks celny
Unijny Kodeks Celny a INTRASTAT
Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1982/2004 z dnia 18 listopada 2004r. wykonujące rozporządzenie (WE) nr 638/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady
Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dn. 15 listopada 2016r. w sprawie zgłoszeń INTRASTAT
Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 15 lutego 2017r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zgłoszeń INTRASTAT
Krajowa Administracja Skarbowa a INTRASTAT
Obwieszczenie Ministra Finansów z dnia 6 lutego 2018r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów w sprawie zgłoszeń INTRASTAT
Przepisy krajowe regulujące system INTRASTAT ze szczególnym uwzględnieniem:
Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dn. 15 listopada 2016r. w sprawie zgłoszeń INTRASTAT
Ustawy o statystyce publicznej z dnia 29 czerwca 1995 r. (Dz. U. 1995 nr 88 poz. 439, z późn. zmianami)
Ustawy z dnia 19 marca 2004 r. Prawo celne (Dz. U. 2013, poz. 727 – zmiana 22.06.2016)
4. Podmioty zobowiązane do składania deklaracji INTRASTAT. Podmioty odpowiedzialne w systemie INTRASTAT
Czy każdy przedsiębiorca musi składać deklarację INTRASTAT?
Osoba zobowiązana lub pełnomocnik – uregulowania w nowym UKC – kto może złożyć deklarację INTRASTAT w imieniu firmy/osoby?
Progi statystyczne i obowiązki z nich wynikające. Progi statystyczne w 2021 roku – metody obliczania progów
Moment powstania obowiązku sprawozdawczego
Wygaśnięcie obowiązku deklaracyjnego
Obowiązki osób zobowiązanych i konsekwencje niewywiązywania się z obowiązku sprawozdawczego (wezwania, upomnienia, kary finansowe – Ustawa o statystyce publicznej, Prawo celne)
5. ZAKRES INFORMACJI OBJĘTYCH DEKLARACJĄ INTRASTAT
Źródła gromadzenie danych do prawidłowego sporządzenia deklaracji: – współpraca z magazynem
– współpraca z działem zakupów i z działem sprzedaży
6. Obrót towarowy w Unii Europejskiej podlegający zgłoszeniu do systemu INTRASTAT
Wewnątrzwspólnotowe nabycie i wewnątrzwspólnotowa dostawa towaru
Status celny towarów, które towary zgłaszamy do INTRASTAT
Warunki jakie muszą spełniać towary, aby były zgłoszone do systemu INTRASTAT
Towary wyłączone ze statystyki INTRASTAT – zwolnienia ze sprawozdawczości
7. Podstawowe zasady sporządzania deklaracji INTRASTAT
Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dn. 15 listopada 2016 r. w sprawie zgłoszeń INTRASTAT – nowy obowiązek dla zgłaszających
Praktyczne wskazówki ułatwiające wypełnianie poszczególnych pól deklaracji INTRASTAT
Uproszczenia przy sporządzaniu deklaracji INTRASTAT
Nowa „Instrukcja wypełniania i przesyłania zgłoszeń INTRASTAT v.1.12”
Szczegółowa analiza deklaracji INTRASTAT – sposób wypełniania pól od 1 do 22 – PRZYPADKI SZCZEGÓLNE WYPEŁNIANIA POLA 22
organizacja własnego warsztatu pracy dla sprawnego przygotowania i wypełniania deklaracji – praktyczne wskazówki ułatwiające sporządzanie deklaracji INTRASTAT
jak udokumentować ewentualne różnice pomiędzy VAT a INTRASTATEM – pole nr 6 i wyjaśnić w trakcie kontroli celno – skarbowej
Organizacja własnego warsztatu pracy dla sprawnego przygotowania i wypełniania deklaracji – praktyczne wskazówki ułatwiające sporządzanie deklaracji INTRASTAT
12. Dostęp do informacji dotyczącej systemu INTRASTAT
Portal internetowy Krajowej Administracji Skarbowej dot. INTRASTAT
Newsletter – elektroniczna forma biuletynu
Polskie strony internetowe
Help Desk – pomoc techniczna i merytoryczna dla dokonujących zgłoszeń INTRASTAT
13. Planowane zmiany systemu INTRASTAT: SIMSTAT – REDESING
14. DYSKUSJA – odpowiedzi na pytania – rozwiązujemy problemy
Prowadzący
Ekspert Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji PRESTIGE EUROPEJSKIEGO CENTRUM KSZTAŁCENIA.
Eksperci - praktycy z tematyki obejmującej szkolenie. Wysoki poziom zajęć jest standardem obowiązującym w certyfikowanej firmie szkoleniowej PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia.
Gwarantujemy, że nasi trenerzy i wykładowcy, to osoby z wysokimi kwalifikacjami i wieloletnim doświadczeniem praktycznym, bo właśnie na praktyczne zastosowanie kładziemy szczególny nacisk.
Zapewniamy skuteczne szkolenia prowadzone przez wybitnych specjalistów, cenionych za ogromną wiedzę i rewelacyjne kwalifikacje dydaktyczne. Będzie nam bardzo miło gościć Państwa na naszych szkoleniach. Szczegółowe opisy prowadzącego lub prowadzących szkolenie znajdują się w ofercie, którą przesyłamy drogą mailową lub faksową.
Jesteśmy certyfikowaną firmą szkoleniową w ISO 9001:2015 w obszarze:
planowania i realizacji szkoleń oraz
usług doradczych w zakresie rozwoju i doskonalenia przedsiębiorstw.
Przy realizacji szkoleń na zamówienie uzgodnienia logistyczno-terminowe dla grupy.
Zapraszamy do udziału w szkoleniach organizowanych przez PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia.
Miejsce
WIRTUALNA SALA SZKOLENIOWA:
Interaktywne zajęcia przeprowadzone są w komfortowych grupach do 15 osób,
co zapewnia możliwość interakcji z Ekspertem i prowadzenia dyskusji w czasie rzeczywistym.
Warunek:
Do udziału w szkoleniu potrzebny jest komputer/laptop/smartfon z wbudowaną kamerą i mikrofonem oraz dostępem do Internetu.
Po opłaceniu faktury proforma przesyłamy droga mailową link z niezbędnym informacjami do zalogowania się na platformę szkoleniową poprzez łatwe i intuicyjne uruchamianie webinarium na dostępnych Państwu urządzeniach typu: komputer, laptop lub smartfon z dostępem do Internetu.
JAK WYGLĄDA UDZIAŁ W SZKOLENIU WEBINAROWYM?
Krok I
Rejestrujesz się na platformie webinarowej.
Link otrzymasz wcześniej, wraz z emailowym potwierdzeniem realizacji szkolenia.
Krok II
W dniu szkolenia logujesz się do platformy webinarowej i przechodzisz do „poczekalni”.
Link do wirtualnego pokoju otrzymasz na podanego emaila po akcepetacji rejestracji.
Krok III
Uczestniczysz w szkoleniu.
Krok IV
Możesz zadawać pytania w trakcie szkolenia.
PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia nie wyraża zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia.
Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.
Uwaga! Szkolenie realizowane onlinenie jest usługą typu e-learning.
Szkolenia e-lerningowe polegają na udostępnieniu zainteresowanym odpłatnie materiałów szkoleniowych do samodzielnej nauki bez kontaktu z wykładowcą.
Cena i zapisy
490,00 zł brutto od osoby
Podana wyżej cena zawiera:
udział w szkoleniu online w formie webinarium
dostęp do platformy e-learningowej w czasie rzeczywistym
przeprowadzenie szkolenia przez cenionego eksperta
Interaktywne zajęcia przeprowadzone są w komfortowych grupach do 15 osób, co zapewnia możliwość interakcji z Ekspertem i prowadzenia dyskusji w czasie rzeczywistym.
Warunek:
Aby wziąć udział w szkoleniu należy mieć dostęp do komputera z Internetem.
Po opłaceniu faktury proforma przesyłamy link z niezbędnym informacjami do zalogowania się na platformę szkoleniową.
Szkolenie dostępne na zamówienie
Organizujemy również szkolenia in company, czyli na zamówienie. Nasz doradca bada wtedy potrzeby szkoleniowe firmy, a następnie przedstawia odpowiadającą na nie ofertę. Dzięki temu zakres tematyczny, forma zajęć, termin i lokalizacja takich szkoleń są dopasowane do tego, czego wymaga klient. Program jest zmodyfikowany do realiów biznesowych ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania i potrzeby.
FIPS (PDF) – pobierz jest pomocnym, wstępnym narzędziem do przygotowania profesjonalnego szkolenia. Można formularz wypełnić i odesłać do nas lub przekazać informację telefonicznie.
Konkurencyjne ceny
Ceny naszych szkoleń są konkurencyjne, ponieważ ich koszt nie wzrasta o podatek VAT.
Podpowiadamy, jak zdobyć dofinansowanie do szkolenia i pomagamy w pozyskiwaniu środków zewnętrznych z Krajowego Funduszu Szkoleniowego, czy Europejskiego Funduszu Społecznego.
DYNAMICZNA FORMUŁA SZKOLENIA dla osób ceniących czas, skoncentrowana na szybkim przekazaniu jak największej ilości wiedzy i umiejętności.
· Szkolenia · Konsultacje · Trening osobisty · Wsparcie w procesach zmiany · Audyt personalny
Nasza Firma może kompleksowo zorganizować każdy zakres tematyczny z dofinansowaniem!
Z usług mogą korzystać właściciele i pracownicy przedsiębiorstw (umowa o pracę, zlecenia, o dzieło i inne).
Przedsiębiorstwo może otrzymać wsparcie zarówno na organizację szkolenia zamkniętego, dostosowanego do potrzeb danego przedsiębiorstwa (tzw. szkolenie »in company«), jak i na udział pracowników w szkoleniach otwartych.
Nasza firma uczestniczy w programie, jest wpisana do Bazy Usług Rozwojowych
Ścieżka aplikowania o wsparcie oraz rozliczania kosztów usługi jest znacząco uproszczona
– bez skomplikowanych formularzy aplikacyjnych
Dofinansowanie do 80 %, do wykorzystania 100.000 zł na firmę
Decyzja o wysokości kwoty dofinansowania podejmowana jest na podstawie:
– wielkości przedsiębiorstwa (mikroprzedsiębiorstwa mogą liczyć na większe wsparcie)
– znaczenia danej branży dla rozwoju regionu
– zatrudnienia osób niepełnosprawnych
– wieku i kwalifikacji pracowników biorących udział w szkoleniach
– wyboru usługi mającej na celu zdobycie lub potwierdzenie kwalifikacji
– poziomu wzrostu przychodów przedsiębiorstwa (tzw. przedsiębiorstwa wysokiego wzrostu)
– uzyskanego wcześniej wsparcia
Zapewniamy kompetentną i kompleksową obsługę. Zależy nam na Państwa zadowoleniu, dlatego swoją wiedzę, umiejętności i wieloletnie doświadczenie poświęcamy całkowicie, by spełnić Państwa wymagania. Gwarantujemy profesjonalną obsługę i indywidualne podejście. Jesteśmy do Państwa dyspozycji – pomożemy w dopasowaniu właściwej oferty oraz zapewnimy pełne wsparcie w organizacji całego projektu szkoleniowego.
Czekamy na Państwa zapytania ofertowe, zamówienia oraz uwagi, opinie, pomysły i sugestie:
SYLWIA JASIŃSKA
– główny specjalista ds. organizacji szkoleń tel. (48) 32 738 51 91 e-mail:Włącz javascript