Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Logistyka, transport, spedycja

TRANSPORT DROGOWY: Konwencja CMR i prawo przewozowe – prawa, obowiązki, ubezpieczenia, reklamacje – szkolenie online

SZKOLENIE ONLINE! Szkolenie przeznaczone jest dla logistyków, spedytorów i przewoźników drogowych oraz osób, które w firmie zajmują się wysyłaniem i odbieraniem towarów przewożonych transportem drogowym. Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili rozróżnić umowę spedycji od umowy przewozu, poznają prawa i obowiązki stron umowy przewozu, będą potrafili prawidłowo wystawić list przewozowy oraz w razie potrzeby złożyć prawidłowo reklamację z tytułu szkody w substancji przesyłki jak i w przypadku opóźnienia w przewozie. Słuchacze dowiedzą się kiedy przewoźnik odpowiada za szkodę, a w jakich przypadkach jest z tej odpowiedzialności zwolniony i jaka jest tutaj rola spedytora.

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

Celem szkolenia jest zapoznanie słuchaczy z aktualnymi przepisami dotyczącymi przewozów krajowych i międzynarodowych drogowych towarów oraz z umową spedycji.

Korzyści dla uczestników:
Uczestnicy będą potrafili rozróżnić umowę spedycji od umowy przewozu, poznają prawa i obowiązki stron umowy przewozu, będą potrafili prawidłowo wystawić list przewozowy oraz w razie potrzeby złożyć prawidłowo reklamację z tytułu szkody w substancji przesyłki jak i w przypadku opóźnienia w przewozie.
Słuchacze dowiedzą się kiedy przewoźnik odpowiada za szkodę, a w jakich przypadkach jest z tej odpowiedzialności zwolniony i jaka jest tutaj rola spedytora.

Program szkolenia

1. Umowa spedycji i odpowiedzialność spedytora

  • czym się różni umowa spedycji od umowy przewozu
  • zakres odpowiedzialności spedytora
  • najczęściej popełniane błędy w umowach spedycji, uwaga na „dziwne klauzule” i kary umowne (omówimy przypadki)
  • skutki mylenia spedytora z przewoźnikiem
  • czego klient ma prawo wymagać od spedytora a czego raczej nie
  • czy zleceniodawca spedytora może domagać się dowodu, że spedytor zapłacił przewoźnikowi?
  • instrukcja wysyłkowa, ważne narzędzie pracy spedytora
  • reklamacje z tytułu umowy spedycji, kiedy spedytor odpowiada jak przewoźnik
  • problem fałszywych przewoźników i podwykonawców – procedury zaradcze

2. Ubezpieczenia – co trzeba wiedzieć

  • ograniczenia odpowiedzialności przewoźnika co do wysokości odszkodowania w przewozach międzynarodowych
  • przesłanki zwalniające przewoźnika od odpowiedzialności za szkody w towarze w czasie przewozu międzynarodowego
  • OC Przewoźnika ubezpiecza przewoźnika a nie ładunek
  • można mieć rację ale nie mieć pieniędzy tzw. „ciche klauzule”
  • zakres ubezpieczenia CARGO
  • czy CARGO zapłaci gdy przewoźnik odpowiada za szkodę?
  • co spedytor obowiązkowo musi sprawdzić w ubezpieczeniu przewoźnika (a z reguły tego nie robi)?
  • najczęstsze  powody odmowy wypłaty odszkodowania z polisy ubezpieczeniowej

3. Odpowiedzialność i dochodzenie roszczeń z tytułu umowy przewozu towarów – krajowe i międzynarodowe (Prawo przewozowe, Konwencja CMR)

  • podstawy prawne
  • zakres odpowiedzialności przewoźnika
  • niedyspozytywny charakter klauzul Konwencji CMR i Prawa przewozowego (nie podlegają woli stron) np. w Konwencji CMR kary umowne za opóźnienie w dostawie nie maja mocy prawnej
  • kto ma obowiązek załadować, rozładować towar, kto ma mocować towar na pojeździe, podstawy prawne, wysokie kary dla nadawców i załadowców
  • umowa to podstawa a list przewozowy jest dowodem tej umowy
  • najczęściej popełniane błędy w umowach przewozu i w listach przewozowych
  • zasady poprawnego wypełniania listu przewozowego w przewozach międzynarodowych
  • najczęstsze przyczyny powstawania szkód w przewozach drogowych
  • postępowanie w przypadku stwierdzenia uszkodzenia, ubytku, utraty lub opóźnienia w dostawie: co powinien zrobić przewoźnik, a co odbiorca (oraz spedytor)
  • przykłady praktyczne
  • jak powinna wyglądać poprawnie złożona reklamacja
  • jak powinna wyglądać prawidłowa odpowiedź przewoźnika
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Metody szkoleniowe

Interaktywne zajęcia  przeprowadzone są w komfortowych grupach do 15 osób, co zapewnia możliwość interakcji z Ekspertem i prowadzenia dyskusji w czasie rzeczywistym.

Warunek:

Aby wziąć udział w szkoleniu należy mieć dostęp do komputera z Internetem.
Po opłaceniu faktury proforma przesyłamy link z niezbędnym informacjami do zalogowania się na platformę szkoleniową.

JAK WYGLĄDA UDZIAŁ W SZKOLENIU WEBINAROWYM?

Krok I
Rejestrujesz się na platformie webinarowej.
Link otrzymasz wcześniej, wraz z emailowym potwierdzeniem realizacji szkolenia.

Krok II
W dniu szkolenia logujesz się do platformy webinarowej i przechodzisz do „poczekalni”. Link do wirtualnego pokoju otrzymasz na podanego emaila po akcpetacji rejestracji.

Krok III
Uczestniczysz w szkoleniu.

Krok IV
Możesz zadawać pytania na czacie w trakcie szkolenia.

Adresaci

Szkolenie przeznaczone jest dla logistyków, spedytorów i przewoźników drogowych oraz osób, które w firmie zajmują się wysyłaniem i odbieraniem towarów przewożonych transportem drogowym.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie