- Oferta
- Logistyka, transport, spedycja
Cele i korzyści
Program szkolenia
Główne cele szkolenia:
- Zapoznanie się z zasadami funkcjonowania nowoczesnych łańcuchów dostaw
- Nabycie umiejętności identyfikacji oraz szacowania kosztów logistyki, a także identyfikacji konfliktów pomiędzy przedsiębiorstwami w łańcuchu dostaw
- Weryfikacja dotychczasowych sposobów współpracy z dostawcami oraz odbiorcami,
- Zapoznanie się z różnymi metodami redukcji nadmiernych stanów zapasów oraz zapobiegania przerwom w dostawach w łańcuchu dostaw,
- Poznanie znaczenia wymiany informacji między przedsiębiorstwami w łańcuchu dostaw
- Zapoznanie się z głównymi kryteriami decyzji o zlecaniu czynności logistycznych firmom zewnętrznym w ramach łańcucha dostaw
Proponowany plan szkolenia:
1 dzień
1. Łańcuch dostaw jako nowoczesna forma współpracy przedsiębiorstw
- Przesłanki i cele tworzenia łańcuchów dostaw
- Zasady funkcjonowania przedsiębiorstwa w łańcuchu dostaw
- Rodzaje łańcuchów dostaw
- Współzależności i konflikty pomiędzy uczestnikami łańcucha dostaw
- Łańcuch dostaw a inne formy współpracy przedsiębiorstw
2. Problemy koordynacji przepływów rzeczowych w łańcuchu dostaw przy nieodpowiednim systemie informacyjnym – grupowa gra symulacyjna
3. Koszty logistyki w łańcuchu dostaw
- Identyfikacja kosztów logistyki w przedsiębiorstwie
- Kontrola przyrostu kosztów logistyki na poszczególnych ogniwach łańcucha dostaw
- Możliwości redukcji kosztów logistyki skali łańcucha dostaw
4. Zarządzanie i sterowanie zapasami w łańcuchu dostaw
- Zapasy planowanie oraz prognozowane w łańcuchu dostaw
- Pchanie i ssanie zapasów w łańcuchu dostaw
- Cele utrzymywania zapasów na poszczególnych ogniwach łańcuchów dostaw
- Siedem metod ustalania wielkości i częstotliwości dostaw w łańcuchu dostaw
- Ustalanie momentu składania zamówień
- Nowoczesne rozwiązania w zakresie sterowania zapasami – filmy instruktażowe z przedsiębiorstw zagranicznych
5. Omówienie zasad funkcjonowania przykładowych łańcuchów dostaw z branży motoryzacyjnej oraz odzieżowej
2 dzień
6. Obsługa klienta w łańcuchu dostaw
- Podstawowe założenia koncepcji logistycznej obsługi klienta w łańcuchu dostaw
- Etapy i fazy obsługi klienta w odniesieniu do specyfiki funkcjonowania łańcuchów dostaw
- Jak mierzyć poziom obsługi klienta w łańcuchu? Elementy, mierniki i standardy obsługi klienta w łańcuchu dostaw
- Identyfikacja kosztów związanych z obsługą klienta w łańcuchu
- Analiza zyskowności klientów
- Przykład analizy cyklu realizacji zamówienia w łańcuchu dostaw. Skracanie czasu realizacji
7. Zarządzanie procesami zaopatrzenia w łańcuchu dostaw
- Podstawy decyzji zakupowych
- Fazy procesu zaopatrzenia
- Sposoby oceny i klasyfikacji dostawców
- Analiza cen w zaopatrzeniu
8. Wybrane elementy kompleksowych systemów zarządzania informacją w łańcuchu dostaw
- Systemy informacyjne w planowaniu potrzeb materiałowych i dystrybucji
- Wymagania informacyjne przy systemach Just in Time oraz Just In Sequence
- Wybrane aspekty analizy systemu informacyjnego
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie