- Oferta
- Logistyka, transport, spedycja
LOGISTYKA JAKO NARZĘDZIE POPRAWY KONKURENCYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA (2 dni)
Poznanie najnowszych trendów i rozwiązań w logistyce przedsiębiorstw Wykształcenie umiejętności podejmowania i uzasadniania wielokryterialnych decyzji logistycznych dotyczących obsługi klientów, zapasów, budowy magazynów, wyboru dostawców i transportu Nabycie zdolności diagnozowania istniejących rozwiązań w logistyce firmy Wymiana doświadczeń Szkolenie skierowane jest do:…
Cele i korzyści
- Poznanie najnowszych trendów i rozwiązań w logistyce przedsiębiorstw
- Wykształcenie umiejętności podejmowania i uzasadniania wielokryterialnych decyzji logistycznych dotyczących obsługi klientów, zapasów, budowy magazynów, wyboru dostawców i transportu
- Nabycie zdolności diagnozowania istniejących rozwiązań w logistyce firmy
- Wymiana doświadczeń
Szkolenie skierowane jest do:
- Specjalistów ds. logistyki, zaopatrzenia, planowania produkcji, sprzedaży, dystrybucji, obsługi klienta
- Konsultantów ds. logistyki
- Kierowników filii, oddziałów, przedstawicielstw
- Osób aplikujących na stanowiska logistyczne
Zapytajmy Philipa Kotlera:
Czy logistyka może odgrywać znaczącą rolę w strategii konkurencyjności??
„Logistyka może pochłaniać dwadzieścia procent kosztów prowadzenia biznesu. To znacznie przewyższa koszt reklamy i wielu innych budżetów marketingowych. Przedsiębiorstwa, które potrafią obciąć koszty logistyki, mogą zdobyć ogromną przewagę. Istnieje też wiele nowych możliwości wykorzystania kodów kreskowych, zautomatyzowanych urządzeń czy przesyłek kurierskich do zwiększenia efektywności logistyki.”
Program szkolenia
1. Rola logistyki w przedsiębiorstwie, miejsce firmy w łańcuchu logistycznym
- Zasady organizacji działu logistyki
- Konflikty logistyczne w przedsiębiorstwie
- Zarządzanie łańcuchem dostaw
- Miejsce logistyki w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa
2. Obsługa klienta wewnętrznego i zewnętrznego
- Klient wewnętrzny i zewnętrzny przedsiębiorstwa
– Ocena opłacalności klientów
– Próg obsługi klienta – przychody i koszty po osiągnięciu progu - Elementy obsługi klienta i etapy obsługi klienta
- Standardy obsługi klienta
- Poziom obsługi klienta
- Koszty obsługi klienta, podział kosztów
3. Zaopatrzenie
- Fazy procesu zaopatrzenia
- Ocena dostawców
- Kwalifikacja dostawców
- Klasyfikacja metodą ABC dostawców
- Składanie zamówień
- Spekulacja zapasami
- Zasady funkcjonowania zaopatrzenia w sytuacjach kryzysowych
- Opakowanie
- Kod kreskowy
- Identyfikacja i obniżka kosztów zaopatrzenia
4. Transport
- Kryteria wyboru środka transportu; wybór transportu swój – obcy
- Transport a poziom zapasów
- Kryteria wyboru i oceny dotychczasowego przewoźnika
- Szacowanie kosztu transportu
- Konsolidacja w transporcie
5. Zapasy i magazynowanie
- Zapasy – ogólna charakterystyka
- Rola zapasów w przedsiębiorstwie
- Klasyfikacja zapasów – układ funkcjonalny
- Klasyfikacja zapasów metodą ABC
- Alokacja zapasów w magazynie
- Metody kontroli zapasów
– Kontrola zapasów typu „ssania”
– Metoda stałej wielkości zamówień
– Metoda stałego okresu zamawiania
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie