Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Logistyka, transport, spedycja

DROGOWA I MORSKA SPEDYCJA I TRANSPORT MIĘDZYNARODOWY

Na szkoleniu omówimy aktualne regulacje dotyczące przewozu towarów transportem drogowym i morskim. Szkolenie skierowane jest do logistyków i spedytorów a także osób zajmujących się handlem międzynarodowym.

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

Kompleksowe i unikalne szkolenie pozwoli Państwu:

  • Usystematyzować posiadaną wiedzę
  • Praktycznie zapoznać się z przepisami regulującymi umowę spedycji i przewozu: drogowego i morskiego,
  • Dowiedzieć się jak stosować dokumenty transportu morskiego: bill of lading, sea waybill, co to takiego awaria wspólna i dlaczego trzeba za nią zapłacić oraz dowiedzieć się o specyficznych elementach spedycji morskiej
  • Poznać odpowiedzialność poszczególnych stron umowy oraz tryby składania skutecznych reklamacji
  • Pozyskać bogate materiały szkoleniowe, stanowiące kompendium wiedzy praktyka w tym aktualną wykładnię INCOTERMS 2010

Program szkolenia

1. Krótkie omówienie/przypomnienie warunki dostaw INCOTERMS 2010

Reguły dla wszystkich środków i gałęzi transportu (morski też)

  • EXW EX Works (… named place), FCA Free Carrier (… named place), CPT Carriage PaidTo (… named place of destination), CIP Carriage Insurance Paid To (… named place of destination), DAT Delivered At Terminal (… named terminal at port or place of destination), DAP Delivered At Place (… named place of destination, DDP Delivered Duty Paid (… named place of destination)

Reguły dla transportu morskiego i wodnego śródlądowego

  • FAS Free Alonside Ship (…named port ofshipment), FOB Free On Board (… named port of shipment), CFR Cost and Freight (… named port of destination), CIF Cost Insurance Freight (…named port of destination)


2. Umowa spedycji i odpowiedzialność spedytora

  • Czym się różni spedytor od przewoźnika a umowa spedycji od umowy przewozu
  • Zakres odpowiedzialności spedytora
  • Kiedy spedytor może pobierać zapłatę za przewóz a kiedy nie ma takiego prawa
  • Najczęściej popełniane błędy w umowach spedycji
  • Skutki mylenia spedytora z przewoźnikiem
  • Czego masz prawo wymagać od spedytora a czego raczej nie

3. Co powinieneś wiedzieć o ubezpieczeniu CARGO i ubezpieczeniu przewoźnika drogowego i morskiego

  • Ograniczenia odpowiedzialności przewoźnika co do wysokości odszkodowania w przewozach międzynarodowych: morskich i drogowych
  • Przesłanki zwalniające przewoźnika od odpowiedzialności za szkody w towarze w czasie przewozu międzynarodowego
  • OC Przewoźnika ubezpiecza przewoźnika a nie ładunek
  • Można mieć rację ale nie mieć pieniędzy
  • Zakres ubezpieczenia CARGO
  • Czy CARGO zapłaci gdy przewoźnik odpowiada za szkodę?
  • Najczęściej popełniane błędy, które powodują, że zakład ubezpieczeń nie wypłaca odszkodowania

4. Odpowiedzialność przewoźnika drogowego w przewozach krajowych i międzynarodowych – Konwencja o umowie międzynarodowego przewozu drogowego  towarów (CMR) i Ustawa Prawo przewozowe

  • Zakres stosowania
  • Pojęcie osoby uprawnionej
  • Podstawowe czynności, prawa i obowiązki: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy ładunku
  • List przewozy i jego funkcje: dowodowa, legitymacyjna, instrukcyjna i informacyjna
  • Wzór wypełnienia listu przewozowego – najczęściej popełniane błędy
  • Podstawowe błędy przy dochodzeniu roszczeń
  • Osoby uprawnione do złożenia reklamacji do przewoźnika
  • Relacje przewoźnika i spedytora z „osobą uprawnioną”
  • Reklamacja – jak to robić prawidłowo

5. Żegluga liniowa – przewozy kontenerowe

  • Przepisy, które regulują przewóz towarów drogą morską ( Reguły Haga-Visby, Kodeks morski, Reguły Rotterdamskie, Reguły Hamburskie)
  • Żegluga liniowa a charter i jego rodzaje
  • Stawka frachtowa
  • Dodatki frachtowe, BAF, CAF, THC, demurrage, detention, inne
  • Koszty portowe (THC) i lądowe przewozu kontenerów konosament (wystawianie konosamentu, zwalnianie ładunku)
  • Rodzaje konosamentów: imienny, na zlecenie, na okaziciela a także: czysty, bezpośredni, celny, spedycyjny – praktyczne porady
  • Jak czytać konosament
  • Inne dokumenty używane w transporcie morskim (np. kwit sternika, morski list przewozowy, manifest ładunkowy itp.)
  • Obieg dokumentów
  • Reklamacje z tytułu umowy przewozu drogą morską

6. Pytania, dyskusja

Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Adresaci

Szkolenie skierowane jest do logistyków i spedytorów a także osób zajmujących się handlem międzynarodowym.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie