- Oferta
- Logistyka, transport, spedycja
DROGOWA I MORSKA SPEDYCJA I TRANSPORT MIĘDZYNARODOWY
Na szkoleniu omówimy aktualne regulacje dotyczące przewozu towarów transportem drogowym i morskim. Szkolenie skierowane jest do logistyków i spedytorów a także osób zajmujących się handlem międzynarodowym.
Cele i korzyści
Kompleksowe i unikalne szkolenie pozwoli Państwu:
- Usystematyzować posiadaną wiedzę
- Praktycznie zapoznać się z przepisami regulującymi umowę spedycji i przewozu: drogowego i morskiego,
- Dowiedzieć się jak stosować dokumenty transportu morskiego: bill of lading, sea waybill, co to takiego awaria wspólna i dlaczego trzeba za nią zapłacić oraz dowiedzieć się o specyficznych elementach spedycji morskiej
- Poznać odpowiedzialność poszczególnych stron umowy oraz tryby składania skutecznych reklamacji
- Pozyskać bogate materiały szkoleniowe, stanowiące kompendium wiedzy praktyka w tym aktualną wykładnię INCOTERMS 2010
Program szkolenia
1. Krótkie omówienie/przypomnienie warunki dostaw INCOTERMS 2010
Reguły dla wszystkich środków i gałęzi transportu (morski też)
- EXW EX Works (… named place), FCA Free Carrier (… named place), CPT Carriage PaidTo (… named place of destination), CIP Carriage Insurance Paid To (… named place of destination), DAT Delivered At Terminal (… named terminal at port or place of destination), DAP Delivered At Place (… named place of destination, DDP Delivered Duty Paid (… named place of destination)
Reguły dla transportu morskiego i wodnego śródlądowego
- FAS Free Alonside Ship (…named port ofshipment), FOB Free On Board (… named port of shipment), CFR Cost and Freight (… named port of destination), CIF Cost Insurance Freight (…named port of destination)
2. Umowa spedycji i odpowiedzialność spedytora
- Czym się różni spedytor od przewoźnika a umowa spedycji od umowy przewozu
- Zakres odpowiedzialności spedytora
- Kiedy spedytor może pobierać zapłatę za przewóz a kiedy nie ma takiego prawa
- Najczęściej popełniane błędy w umowach spedycji
- Skutki mylenia spedytora z przewoźnikiem
- Czego masz prawo wymagać od spedytora a czego raczej nie
3. Co powinieneś wiedzieć o ubezpieczeniu CARGO i ubezpieczeniu przewoźnika drogowego i morskiego
- Ograniczenia odpowiedzialności przewoźnika co do wysokości odszkodowania w przewozach międzynarodowych: morskich i drogowych
- Przesłanki zwalniające przewoźnika od odpowiedzialności za szkody w towarze w czasie przewozu międzynarodowego
- OC Przewoźnika ubezpiecza przewoźnika a nie ładunek
- Można mieć rację ale nie mieć pieniędzy
- Zakres ubezpieczenia CARGO
- Czy CARGO zapłaci gdy przewoźnik odpowiada za szkodę?
- Najczęściej popełniane błędy, które powodują, że zakład ubezpieczeń nie wypłaca odszkodowania
4. Odpowiedzialność przewoźnika drogowego w przewozach krajowych i międzynarodowych – Konwencja o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR) i Ustawa Prawo przewozowe
- Zakres stosowania
- Pojęcie osoby uprawnionej
- Podstawowe czynności, prawa i obowiązki: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy ładunku
- List przewozy i jego funkcje: dowodowa, legitymacyjna, instrukcyjna i informacyjna
- Wzór wypełnienia listu przewozowego – najczęściej popełniane błędy
- Podstawowe błędy przy dochodzeniu roszczeń
- Osoby uprawnione do złożenia reklamacji do przewoźnika
- Relacje przewoźnika i spedytora z „osobą uprawnioną”
- Reklamacja – jak to robić prawidłowo
5. Żegluga liniowa – przewozy kontenerowe
- Przepisy, które regulują przewóz towarów drogą morską ( Reguły Haga-Visby, Kodeks morski, Reguły Rotterdamskie, Reguły Hamburskie)
- Żegluga liniowa a charter i jego rodzaje
- Stawka frachtowa
- Dodatki frachtowe, BAF, CAF, THC, demurrage, detention, inne
- Koszty portowe (THC) i lądowe przewozu kontenerów konosament (wystawianie konosamentu, zwalnianie ładunku)
- Rodzaje konosamentów: imienny, na zlecenie, na okaziciela a także: czysty, bezpośredni, celny, spedycyjny – praktyczne porady
- Jak czytać konosament
- Inne dokumenty używane w transporcie morskim (np. kwit sternika, morski list przewozowy, manifest ładunkowy itp.)
- Obieg dokumentów
- Reklamacje z tytułu umowy przewozu drogą morską
6. Pytania, dyskusja
Adresaci
Szkolenie skierowane jest do logistyków i spedytorów a także osób zajmujących się handlem międzynarodowym.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie