Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Jakość

ANALIZA TRANSAKCYJNA – NARZĘDZIE EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI I PRACY ZESPOŁOWEJ

Zapraszamy na wyjątkowe spotkanie, które otworzy przed Wami nowe drzwi w zarządzaniu pracownikami! Wprowadzenie do analizy transakcyjnej pozwoli Wam odkryć niezwykle skuteczne narzędzie do budowania silnych i wartościowych relacji z managerem oraz współpracownikami.

Kategorie:
Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

  • Wprowadzenie do analizy transakcyjnej w zarządzaniu pracownikami
  • Zainspirowanie uczestników do wykorzystania zasad analizy transakcyjnej do budowania relacji opartych na efektywnej komunikacji i budowaniu wartościowych relacji z manager pracownik
  • Zwiększenie samoświadomości w swoim stylu zarządzania, komunikacji i pracy

Korzyści dla uczestników:

  • Skuteczna komunikacja w firmie
  • Budowanie otwartych relacji w zespole, opartych na realizacji wspólnych celów
  • Poprawienie efektywności pracy zespołu
  • Poprawa efektywności w negocjacjach
  • Zmiana postaw pracowników wobec siebie wynikająca z lepszego rozumienia różnic w stylu funkcjonowania interpersonalnego i komunikacji

Program szkolenia

1. Analiza transakcyjna:

  • Podstawowe pojęcia
  • Wprowadzenie do metodologii
  • Analiza transakcyjna a inne koncepcje komunikacji

 W tym module uczestnicy poznają podstawowe pojęcia AT – będzie to krótki maksymalnie 30 minutowy wykład, poznają również badania jakie doprowadziły do stworzenia AT przez Erica Berne.

 2. Stany JA według analizy transakcyjnej: źródła indywidualnego sposobu budowania relacji z innymi

  • Stany Ja – wyjaśnienie pojęć
  • Komunikacja wg analizy transakcyjnej:
    • Rodzic – odpowiedzialny za zasady i normy, sposób komunikowania się
    • Dorosły – odpowiedzialny za podejmowanie decyzji i racjonalność
    • Dziecko – kreatywność, spontaniczność, bunt, emocje (pozytywne i negatywne)
  • Co to jest transakcja w analizie transakcyjnej
  • typy transakcji:
    • komplementarna,
    • skrzyżowana,
    • ukryta,
    • symbiotyczna
  • Znaki rozpoznania wg analizy transakcyjnej – motywująca komunikacja z innymi
  • Drivery jako silne normy kierujące zachowaniem człowieka
  • Przykłady driverów i ich wpływ na nasze relacje z innymi
  • staraj się,
  • bądź doskonały,
  • wysilaj się,
  • bądź silny,
  • spiesz się

 W tym module uczestnicy poznając podstawowe pojęcia AT – prócz wykładu w trakcie ćwiczeń naucza się przekazywania różnych komunikatów z każdego stanu Ja, oraz nauczą się rozpoznawać stany Ja uruchamiane przez rozmówców oraz na podstawie tych informacji zbudować transakcję komplementarną. Będą to ćwiczenia typu papier i ołówek – przekształcanie konkretnych zdań w komunikaty różnych stanów Ja, scenki odzwierciedlające sytuacje konkretnych rozmów uczestników z codziennej pracy.

3. Budowanie relacji wg analizy transakcyjnej:

  • Trójkąt dramatyczny – co to takiego?
  • Role w trójkącie dramatycznym: prześladowca, ratownik, ofiara
  • Gry psychologiczne: kto w nie gra i po co?
  • Przykłady gier: „Tak, ale…”„Tu cię mam…”, „Moje lepsze/gorsze”, „Zobacz co przez ciebie zrobiłem”, „Mam Cię ty sukinsynu….”,

W tym module uczestnicy nadal poznając pojęcia AT wejdą poziom głębiej – prócz wykładu w trakcie ćwiczeń poznają naturę gier psychologicznych oraz nieświadomego budowania trójkąta dramatycznego. Będą to głownie ćwiczenia typu papier i ołówek – przekształcanie konkretnych zdań w komunikaty zapraszające do gry psychologicznej lub spychające do roli ofiary w trójkącie dramatycznych oraz inscenizowane na sali rozmowy scenki odzwierciedlające sytuacje konkretnych rozmów uczestników z codziennej pracy.

4. Stosowanie narzędzi analizy transakcyjnej w komunikacji z innymi i pracy zespołowej

  • Który z moich stanów Ja, mówi najczęściej? – analiza zasobów własnych przy pomocy autoryzowanego testu AT
  • Które stany Ja uruchamia mój współpracownik?
  • Sztuka kierowania zespołem poprzez konsekwentne budowanie transakcji komplementarnych
  • Jak wyjść z impasu i sytuacji typu pat? Umiejętność zmiany transakcji skrzyżowanych i ukrytych w transakcje komplementarne

W tym module uczestnicy zostaną poproszeni o przedstawienie przykładów swoich rozmów służbowych oraz negocjacyjnych – opowiadanie o swoich rozmówcach i problemach jakie sprawiają uczestnikom bądź o odegranie konkretnych scenek, które wspólnie przez grupę i trenera zostaną przeanalizowane z punktu widzenia AT. Kolejnym krokiem będzie zaproponowanie lepszych rozwiązań tych sytuacji w oparciu o znane już uczestnikom pojęcia i narzędzia AT – będą więc tutaj dwa etapy ćwiczeniowe – jak było i jak może być.

5. Wiedzieć to wiem, ale czy umiem już stosować?

  • Jak usłyszeć stan Ja mojego rozmówcy?
  • Trudne czy bez sensu – praca z oporem własnym przed stosowaniem AT

Ten moduł oparty będzie o dwie metody: dyskusję grupową i omówienie trenerskie. Uczestnicy znając już podejście AT podziela się pierwszymi wrażeniami na temat kłopotów jakie mogą mieć z ich zastosowaniem bezpośrednio po szkoleniu. Dyskusja grupowa i omówienie trenerskie pomogą odnaleźć rozwiązanie dla tych wewnętrznych oporów i niepokojów.

Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Metody szkoleniowe

Szkolenie zostało zaplanowane jako interaktywne, gdzie udział uczestników sięga ponad 80% czasu. Każda sesja przebiega według podobnej dynamiki, opartej o metodologię opracowaną z uwzględnieniem cyklu Kolba: ćwiczenie otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość), mini wykład o technikach (wiedza), ćwiczenie nowych taktyk i technik (umiejętność). Po zamknięciu każdej sesji uczestnicy otrzymują materiały pomocnicze dotyczące omówionej sesji.

Materiał praktyczny jest podsumowywany mini wykładami dającymi teoretyczne podstawy oraz wyjaśniającymi podstawowe mechanizmy psychologiczne, których uczestnicy doświadczają w trakcie pracy na sali szkoleniowej.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie