- Oferta
- Rozwój menedżerski
Negocjacje z partnerami z Azji, ze szczególnym uwzględnieniem Chin
Proces globalizacji, powodujący rozszerzenie praktycznie na cały świat obszarów: kontaktów międzynarodowych i prowadzenia biznesu, wymaga od wielu polskich instytucji czy przedsiębiorstw włączenia się do niego, co może być warunkiem ich przetrwania lub rozwoju w długoterminowej perspektywie. Z każdym rokiem coraz większego znaczenia nabiera współpraca z krajami azjatyckimi, będącymi głównym centrum światowej produkcji i handlu międzynarodowego, szczególnie z Chinami. Wiedza o partnerach pochodzących z tych krajów zwiększa szansę na prowadzenie biznesu z sukcesem. Znajomość języka angielskiego i asortymentu towarowego nie jest już nie wystarczająca, żeby odnieść sukces na rynku międzynarodowym i musi być wsparta: znajomością systemów politycznych i religijnych, zwyczajów kulturowych, szczególnie istotnych przy nawiązywaniu kontaktów bezpośrednich wiedzą o organizacji firm, zasadach ich funkcjonowania i procedurach podejmowania decyzji biznesowych wiedzą na temat strategii i technik negocjacyjnych stosowanych w różnych regionach świata
Cele i korzyści
Wzrost praktycznych umiejętności komunikacyjnych i negocjacyjnych uczestników poprzez:
- Poznanie najistotniejszych elementów kulturowych, mających istotny wpływ na przebieg i efektywność negocjacji z partnerami z Azji
- Przekazanie wiedzy na temat podstawowych zasad prowadzenia negocjacji z partnerami azjatyckimi
- Praktyczne rozwinięcie umiejętności rokowań z partnerami zagranicznymi w oparciu o sytuacje występujące w bieżącej praktyce negocjacyjnej
Cele szczegółowe:
- Przekazanie wiedzy o systemach wartości i kulturowych oraz standardach działania w różnych krajach Azji, ze szczególnym uwzględnieniem Chin
- Zapoznanie uczestników z zasadami profesjonalnego przygotowania i prowadzenia negocjacji biznesowych z partnerami azjatyckimi, ze szczególnym naciskiem na negocjacje jako proces komunikacji międzykulturowej
Korzyści dla uczestników:
- Poznanie podstawowych kodów kulturowych i stylów zachowań oraz ich wypływu na charakter i sposób prowadzenia biznesu w krajach azjatyckich
- Poznanie typowych zachowań negocjacyjnych kontrahentów z obszaru azjatyckiego
- Poznanie różnorodności zachowań i efektywnych sposobów komunikacji werbalnej i niewerbalnej w różnych kręgach kulturowych
- Poznanie zasad: stosowania elementów etykiety i protokołu w biznesie oraz zachowań w określonych sytuacjach w kontaktach z partnerami azjatyckimi
- Poznanie własnego stylu komunikacji i negocjacji oraz metod ich skutecznego zastosowanie w pertraktacjach z negocjatorami azjatyckimi
- Poznanie różnych technik negocjacyjnych oraz sposobów ich dostosowania do przyjętej strategii negocjacyjnej partnerów azjatyckich oraz zasad przeciwdziałania próbom manipulacji z ich strony
- Zdobycie w praktyce nowych umiejętności i doświadczeń negocjacyjnych
Proces globalizacji, powodujący rozszerzenie praktycznie na cały świat obszarów: kontaktów międzynarodowych i prowadzenia biznesu, wymaga od wielu polskich instytucji czy przedsiębiorstw włączenia się do niego, co może być warunkiem ich przetrwania lub rozwoju w długoterminowej perspektywie.
Znajomość języka angielskiego i asortymentu towarowego nie jest już nie wystarczająca, żeby odnieść sukces na rynku międzynarodowym i musi być wsparta:
- znajomością systemów politycznych i religijnych, zwyczajów kulturowych, szczególnie istotnych przy nawiązywaniu kontaktów bezpośrednich
- wiedzą o organizacji firm, zasadach ich funkcjonowania i procedurach podejmowania decyzji biznesowych
- wiedzą na temat strategii i technik negocjacyjnych stosowanych w różnych regionach świata
Z każdym rokiem coraz większego znaczenia nabiera współpraca z krajami azjatyckimi, będącymi głównym centrum światowej produkcji i handlu międzynarodowego, szczególnie z Chinami.
Wiedza o partnerach pochodzących z tych krajów zwiększa szansę na prowadzenie biznesu z sukcesem.
Program szkolenia
DZIEŃ I
1. Pojęcie i wymiary kultury
- Definicja
- Wymiary
- Kultura polska a kultury krajów azjatyckich – podobieństwa i różnice
2. Czynniki kulturowe wpływające na prowadzenie biznesu i przebieg negocjacji
- Stosunek do świata
- Sposób komunikacji
- Stosunek do czasu
- Status hierarchiczny
- Stosunek osoby do społeczeństwa
- Zasady i relacje międzyludzkie
- Stopień ceremonialności
- Znaczenie młodości i dojrzałości, pierwiastka męskiego i żeńskiego
3. Profilowanie partnera z drugiej strony stołu negocjacyjnego
- Profil osobowości partnera negocjacyjnego
- Profil komunikacji interpersonalnej, jego wpływ na charakter, przebieg oraz ostateczne rezultaty negocjacji
- Profil stylu negocjowania
4. Istota i typy negocjacji biznesowych
- Na podstawowych obszarów kulturowych świata,
- W krajach azjatyckich: Chinach, Indii, Korei i Japonii
5. Główne różnice kulturowe między zasadami funkcjonowania firm europejskich i azjatyckich, wpływające na negocjacje biznesowe
- Harmonia jako ważny element prowadzenia biznesu
- Nacisk na relacje a nacisk na zadanie
- Niewerbalne zachowania w kulturze biznesu
- Stopień tolerancji poziomu niepewności sytuacji biznesowych
- Polichroniczne a monochroniczne podejście do czasu
- Hierarchiczność w strukturze społeczeństwa i przedsiębiorstw azjatyckich
- Kolektywizm instytucjonalny i rodzinny
6. Główne różnice kulturowe między ludźmi Zachodu a mieszkańcami krajów azjatyckich, wpływające na negocjacje biznesowe
- Etykieta biznesowa i chiński savoir-vivre: wręczanie wizytówek, spożywanie posiłków, dawanie prezentów
- Znaczenie: zachowania twarzy, godności, honoru (np. „Mianzi”)
- Kultura społecznych interakcji (np. „Guanxi”) i jej wpływ na budowanie długoterminowych relacji biznesowych
- Powściągliwość w komunikacji jako istotny element azjatyckiej kultury biznesu
- Przestrzeń interpersonalna w sytuacjach oficjalnych i prywatnych
- Asertywność azjatyckich partnerów
7. Specyfika negocjacji z partnerami azjatyckimi
- Struktura i reguły rządzące przebiegiem negocjacji
- Taktyki negocjacyjne
- Taktyki wywierania presji
- Style argumentacji
- Specyfika rozwiązywania konfliktów negocjacyjnych
- Kontrakt i jego przestrzeganie
8. Systemowe przygotowanie do negocjacji z partnerami azjatyckimi
- Bezpośrednie i pośrednie metody zdobywania wiedzy o partnerze przed negocjacjami
- Ocena pozycji i potencjału odbiorcy
- Określenie powodu, przedmiotu, celu ogólnego i celów cząstkowych
- Analiza stanu wyjściowego i ustalenie obiektywnych kryteriów
- Zdefiniowanie problemów i stanowiska negocjacyjnego
- Przyjęcie określonej strategii negocjacyjnej
- Scenariusz działania w poszczególnych fazach negocjacji
DZIEŃ II
1. Ćwiczenia praktyczne-prowadzenie zespołowych negocjacji międzykulturowych z partnerami azjatyckimi
- Negocjacje umowy na wyłączną dostawę określonego asortymentu
- Negocjacje cen lub redukcji cen określony asortyment
- Negocjowanie warunków kontraktowych
Przeczytaj:
Metody szkoleniowe
- mini wykłady i prezentacje
- dyskusje grupowe moderowane przez trenera
- „burze mózgów”
- analiza przypadków
- testy
- praktyczne ćwiczenia: indywidualne i grupowe wdrażające nowe umiejętności i zdobytą wiedzę
- video trening, bazujących na scenariuszach przygotowanych specjalnie na szkolenie i nagrywanych na video, analizowanych pod względem: przebiegu negocjacji, zastosowanych strategii i taktyk negocjacyjnych, komunikacji międzykulturowej
Adresaci
- Kadra kierownicza i managerowie firm działających lub planujących działania biznesowe na rynkach azjatyckich
- Specjaliści ds. handlu zagranicznego, tak po stronie importowej, jak i eksportowej
- Przedstawiciele sektora samorządowego i administracji publicznej, współpracujący z partnerami azjatyckimi
- Działacze izb gospodarczych i pracownicy specjalnych stref ekonomicznych
- Przedstawiciele wyższych uczelni, instytutów naukowych i wszyscy zainteresowani poszerzeniem własnych umiejętności interpersonalnych w kontaktach interkulturowych z obszarem azjatyckim
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie