- Oferta
- Logistyka, transport, spedycja
METODY OCENY I WYBORU DOSTAWCÓW
DOSTAWCA MUSI BYĆ SOLIDNY I RZETELNY Czy zdarzyło Ci się, że Twój dostawca Cię zawiódł? Posiadasz przykre doświadczenia z nierzetelnymi dostawcami? Dostawca stracił Twoje zaufanie? Czy Twoja firma straciła na zakupie towaru od słabego dostawcy? Dowiedz się, jak wybrać godnego zaufania dostawcę! Nie pozwól, by Twoja firma poniosła straty przez błąd w wyborze dostawcy! Zdobądź umiejętności, pozwalające na prawidłową ocenę dostawcy! Zwiększ swoje zdolności w nawiązywaniu owocnej współpracy z dostawcami. Zadbaj o to, by w Twojej firmie nie zabrakło towaru z najwyższej półki za atrakcyjną cenę. Dowiedz się jak usprawnić cały proces zakupowy krok po kroku – od planowania zakupów do płatności. Szukasz skutecznych narzędzi kształtowania świadomej strategii zarządzania Dostawcami? Chcesz dowiedzieć się jaki sposób zweryfikować i wybrać najlepszych partnerów biznesowych? Pomożemy Ci w tym, ale nie tylko! Pokażemy, jak można sobie poradzić, gdy dostawca ma monopol. Dzięki naszym warsztatom „Metody oceny i wyboru dostawców” poszerzysz swoją wiedzę na temat strategicznego planowania zakupów firmowych, a także dowiesz się jakie czynniki wpływają na pozytywną lub negatywną ocenę dostawców. Wyposażymy Cię w narzędzia niezbędne do skutecznego negocjowania z dostawcami. Pokażemy jak wykorzystać konkretne dane do optymalizacji procesów zakupowych. Dowiesz się, w jaki sposób można przewidzieć koszty związane ze współpracą z danym dostawcą. Zdobędziesz wiedzę, która pozwoli Ci rozpoznać zbliżające się zakłócenia współpracy z dostawcą. Poznasz sposoby na radzenie sobie z monopolem dostawcy. Ponadto w trakcie praktycznych warsztatów zapoznasz się z ratunkowymi rozwiązaniami, które pozwolą Ci wybrnąć nawet z najbardziej kryzysowej sytuacji powstałej na linii dostawca – Twoja firma. PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia oddaje w Twoje ręce najlepszy kurs „Metody i oceny wyboru dostawców” Głównym celem szkolenia jest przedstawienie istotnych zagadnień dotyczących metod oceny i zarządzania portfelem dostawców, przy czym dostawca rozumiany jest tu szeroko, czyli zarówno jako podmiot dostarczający dobra o różnym stopniu przetworzenia, ale także jako podmiot dostarczający usługi logistyczne. Zostaną przedstawione techniki stosowane do przeprowadzenia spisu z natury, wraz z wskazaniem najczęściej popełnianych błędów przy prowadzeniu inwentaryzacji, wraz ze wskazówkami jak ich unikać. Praktyczne ćwiczenia pomogą znacząco zwiększyć efektywność i skuteczność prowadzonych inwentaryzacji.
Cele i korzyści
Głównym celem szkolenia jest przedstawienie istotnych zagadnień dotyczących metod oceny i zarządzania portfelem dostawców, przy czym dostawca rozumiany jest tu szeroko, czyli zarówno jako podmiot dostarczający dobra o różnym stopniu przetworzenia, ale także jako podmiot dostarczający usługi logistyczne.
Zdobyte umiejętności:
Słuchacze po szkoleniu powinni opanować umiejętność tworzenia procedur doboru dostawców między innymi poprzez budowanie różnorakich systemów oceny rankingów. Słuchacz otrzymuje wiele cennych informacji jak przeprowadzać audyt na jakie obszary zwracać szczególną uwagę. Uczestnik wie jak postępować w stosunku do dostawców o różnej sile rynkowej. Potrafi ocenić koszty wybory takiego, a nie innego rozwiązania (kandydata). Jest w stanie określić pozycję rynkową swojego dostawcy. Poznaje narzędzia służące dywersyfikacji dostawców.
DOSTAWCA MUSI BYĆ SOLIDNY I RZETELNY
Czy zdarzyło Ci się, że Twój dostawca Cię zawiódł?
Posiadasz przykre doświadczenia z nierzetelnymi dostawcami?
Dostawca stracił Twoje zaufanie?
Czy Twoja firma straciła na zakupie towaru od słabego dostawcy?
Dowiedz się, jak wybrać godnego zaufania dostawcę!
Nie pozwól, by Twoja firma poniosła straty przez błąd w wyborze dostawcy!
Zdobądź umiejętności, pozwalające na prawidłową ocenę dostawcy!
Zwiększ swoje zdolności w nawiązywaniu owocnej współpracy z dostawcami.
Zadbaj o to, by w Twojej firmie nie zabrakło towaru z najwyższej półki za atrakcyjną cenę.
Dowiedz się jak usprawnić cały proces zakupowy krok po kroku – od planowania zakupów do płatności.
Szukasz skutecznych narzędzi kształtowania świadomej strategii zarządzania Dostawcami?
Chcesz dowiedzieć się jaki sposób zweryfikować i wybrać najlepszych partnerów biznesowych?
Pomożemy Ci w tym, ale nie tylko!
Pokażemy, jak można sobie poradzić, gdy dostawca ma monopol.
Dzięki naszym warsztatom „Metody oceny i wyboru dostawców” poszerzysz swoją wiedzę na temat strategicznego planowania zakupów firmowych, a także dowiesz się jakie czynniki wpływają na pozytywną lub negatywną ocenę dostawców. Wyposażymy Cię w narzędzia niezbędne do skutecznego negocjowania z dostawcami. Pokażemy jak wykorzystać konkretne dane do optymalizacji procesów zakupowych.
Dowiesz się, w jaki sposób można przewidzieć koszty związane ze współpracą z danym dostawcą. Zdobędziesz wiedzę, która pozwoli Ci rozpoznać zbliżające się zakłócenia współpracy z dostawcą. Poznasz sposoby na radzenie sobie z monopolem dostawcy. Ponadto w trakcie praktycznych warsztatów zapoznasz się z ratunkowymi rozwiązaniami, które pozwolą Ci wybrnąć nawet z najbardziej kryzysowej sytuacji powstałej na linii dostawca – Twoja firma. PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia oddaje w Twoje ręce najlepszy kurs „Metody i oceny wyboru dostawców”
Program szkolenia
I. Wprowadzenie (2 godz.)
- Strategie zaopatrzenia
- Rodzaje zakupów
- Plan zakupów – planowanie a przewidywanie
- Miejsce i rola zaopatrzenia w przedsiębiorstwie
II. Zasady heurystyczne budowania zindywidualizowanych metod badawczych dla działu zaopatrzenia w przedsiębiorstwie produkcyjnym (10 godz.)
1. Metody badawcze dla fazy wstępnej procesu „AIDA” zaopatrzenia (4 godz. w tym 1 godz warsztatów)
- Określenie potrzeb i możliwości odbiorcy
- Siła przetargowa
- SWOT, Analiza Strukturalna
- Wpływ kosztów na metodykę wyboru dostawców
- Badanie potrzeb i możliwości dostawcy
- Siła przetargowa
- SWOT, pozycjonowanie, portfel dostawców
- Koszt gromadzenia, utrzymywania
- Funkcje przewidywalnych kosztów współpracy z dostawcami jako kryterium wyboru
- Obliczanie prawdopodobieństwa wystąpienia zakłóceń we współpracy z potencjalnym dostawcą ze względu na jego lokalizację i inne cechy
- Warsztaty
2. Koncepcje i metody dla fazy realizacji, controllingu, decyzji (5 godz. w tym 2 godz. warsztatów)
- Weryfikacja jakości działania i współpracy z wybranym dostawcą
- ABC, XYZ, wskaźniki poziomu obsługi klienta (według projektu CEN)
- System motywacyjny dla dostawców
- Konflikty kosztów a ich optymalizacja
- Triki logistyczne
- ECR- koncepcja i jej wpływ na strategie zaopatrzeniowe
- Tabele punktowe
- Metody algorytmiczne USK (ustalenia stopnia kooperacji)
- Zjawisko łagodnej siły
- Bariery wejścia, wyjścia
- Procesy towarzyszące zaopatrzeniu (kooperacja – szerokość, głębokość, integracja – w pionie, wstecz, w przód, fuzja – metoda interakcyjna kolejnych przybliżeń )
- Rozwiązania ratunkowe
- Warsztaty
3. Koncepcje i metody ustalenia momentu końca współpracy oparte o cykle życia produktu i firmy (1 godz.)
III. Zarys wiadomości o technikach negocjacyjnych (4 godz. w tym 3 godz. warsztatów)
- Negocjacje inicjacji- zarys technik
- Renegocjacje warunków kooperacji
- Manie, fetysze, iluzje
- Warsztaty
Metody szkoleniowe
- krótkie wykłady wzbogacone o przykłady z innych firm
- praktyczne ćwiczenia, case study
- analiza przypadków i budowanie rozwiązań
- Burza Mózgów, Mind Maping – szukanie rozwiązań przez Uczestników
- wdrożenie narzędzi i rozwiązań do środowiska pracy
Adresaci
- menedżerowie średniego i wyższego szczebla działów logistyki i zaopatrzenia
- specjaliści działów zakupów oraz utrzymania zapasów w przedsiębiorstwach
- menedżerowie oraz koordynatorzy ds. zarządzania łańcuchem dostaw
- osoby odpowiedzialne za nawiązywanie współpracy handlowej i kooperacyjnej, negocjacji warunków prawno – ekonomicznych współpracy oraz okresowej oceny dostawców
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie