Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Rozwój menedżerski

Skuteczna obsługa trudnego i wymagającego klienta. Jak radzić sobie ze skargami, reklamacjami oraz klientami unikającymi terminowych płatności.

Warsztat stanowi kompleksowe podejście do rozwijania umiejętności niezbędnych w obszarze komunikacji z klientem. Podczas szkolenia skoncentrowane jesteśmy na praktycznych aspektach obsługi klienta, w tym efektywnym reagowaniu na skargi, reklamacje, oraz budowaniu trwałych relacji. W trakcie warsztatu uczestnicy zdobywają umiejętności komunikacyjne, które umożliwiają skuteczne radzenie sobie w trudnych sytuacjach. Poprzez praktyczne scenariusze i case study, uczestnicy szkolenia doskonalą swoje umiejętności w obszarze windykacji, eliminacji obiekcji klientów, a także obrony własnego stanowiska przed atakami. Ważnym elementem warsztatu jest skupienie na asertywności w kontaktach z klientami. Uczestnicy uczą się, jak utrzymać profesjonalizm i spokój, nawet w sytuacjach napięcia. Trening obejmuje również techniki radzenia sobie ze stresem, co ma kluczowe znaczenie w obszarze obsługi klienta. Głównym celem warsztatów jest nabycie umiejętności negocjowania i asertywnego zachowania, wywierania wpływu na klientów w procesie reklamacji oraz rozwiązywania spraw spornych zgodnie z polityką firmy i ku zadowoleniu klientów. W efekcie warsztatu uczestnicy nie tylko zdobywają wiedzę teoretyczną, ale także praktyczne umiejętności, które mogą natychmiast wdrożyć w swojej codziennej pracy. Warsztat skierowany jest do wszystkich, którzy pragną skuteczniej obsługiwać klientów.

Do rozpoczęcia pozostało:

39 dni
First minute
1290 zł brutto/os.
26.11 - 28.11.2024
  • 26.11 - 28.11.2024
1
Zapisz się na szkolenie

UWAGA! Ilość miejsc ograniczona,
liczy się kolejność zgłoszeń

Czas trwania
3 dni ( 15 godz. )

Język
Polski

Miejsce
Online

Certyfikat
Tak

Cele i korzyści

 

  • Poznanie zasad komunikowania się z klientami zgłaszającymi skargi, uwagi, krytykę i reklamacje,
  • Poznanie skutecznych technik obsługi klienta reklamującego produkty i usługi,
  • Kształcenie umiejętności windykacji należności przy pomocy tak zwanych „miękkich” technik,
  • Rozwój umiejętności komunikowania z klientami niezadowolonymi z jakości produktów i usług,
  • Poznanie zachowań klientów trudnych i roszczeniowych oraz technik skutecznego z nimi postępowania,
  • Poznanie metod i technik eliminowania obiekcji klienta,
  • Rozpoznanie własnych umiejętności asertywnego reagowania w procesie reklamacji indywidualnych,
  • Kształcenie umiejętności obrony własnego stanowiska przed atakami klientów
  • Rozwój umiejętności radzenia sobie ze stresem w trudnych kontaktach z klientem

Przed szkoleniem każdy uczestnik proszony jest o wypełnienie kwestionariusza celem poznania specyfiki klientów oraz ich potrzeb, produktów lub usług, jak również sytuacji ważnych dla uczestników szkolenia i ich firm

Uczestnicy otrzymają:

  • Slajdy prezentujące zagadnienia omawiane podczas szkolenia
  • Porady praktyczne zarówno sformułowane przez trenerkę, jak i również wspólnie wypracowane podczas trwania szkolenia
  • Ćwiczenia pozwalające rozwijać umiejętności rozwiązywania problemów w procesie obsługi klienta

Głównym celem warsztatów jest nabycie umiejętności negocjowania i asertywnego zachowania, wywierania wpływu na klientów w procesie reklamacji oraz rozwiązywania spraw spornych zgodnie z polityką firmy i ku zadowoleniu klientów.

Program szkolenia

  1. Reklamacja źródłem informacji
  • przyczyny reklamacji, skąd biorą się „trudni” klienci,
  • znaczenie reklamacji w działalności firmy
  • reklamacja źródłem informacji o potrzebach klientów
  • reklamacja źródłem informacji o trudnościach, jakie spotykają klienci podczas korzystania z naszych produktów i usług
  • reklamacja źródłem informacji o błędach popełnianych przez firmę i jej pracowników,
  • kim jest trudny klient?
  1. Zasady kierowania rozmową z trudnym, roszczeniowym klientem
  • komunikowanie – zasady i prawidłowości
  • panowanie nad językiem podczas rozmowy z trudnym klientem
  • panowanie nad emocjami – kontrola mowy niewerbalnej
  • budowanie partnerstwa podczas trudnej rozmowy
  • inteligencja emocjonalna – zasady i porady praktyczne
  • język specjalistyczny (techniczny) w rozmowie z trudnym klientem
  • umiejętność aktywnego słuchania klienta trudnego
  1. Asertywność – skuteczną technika w rozmowach z trudnym klientem
  • umiejętność wypowiadania własnego zdania bez naruszania własnej i klienta godności
  • udzielanie informacji zwrotnej
  • umiejętność właściwego reagowania na nieuzasadnioną krytykę klienta
  • asertywne mówienie „nie”
  • umiejętność proszenia w trakcie realizacji reklamacji
  • konstruktywne zakończenie procesu reklamacji – budowanie konsensusu.
  1. Zasady i dobre praktyki przygotowywania pisemnej odpowiedzi na zgłoszone przez klienta uwagi, krytykę czy reklamacje
  • reklamacja rozpatrzona pozytywnie – zasady i techniki
  • reklamacja rozpatrzona negatywnie – zasady i techniki
  • odpowiedź na zgłaszane uwagi klienta – jak zwrócić uwagę klientowi bez wzbudzania sytuacji konfliktowej?
  • forma graficzna odpowiedzi na reklamację
  • czytanie niewyartykułowanych uwag klienta w jego przekazie pisemnym
  1. Język listów odpowiadających na zgłaszane uwagi i krytykę
  • struktura listu odpowiadającego na zgłoszone uwagi
  • wykorzystanie właściwych słów; unikanie słów trudnych oraz wzbudzających niechęć klienta do firmy
  • zasady pisanie „nie” bez użycia tego słowa w zdaniu
  • przyznanie się do winy – przepraszanie za błędy i potknięcia firmy – bez naruszania jej reputacji
  • uczenie klienta bez niepotrzebnego pouczania
  • co to jest „język korzyści klienta”
  • zasady odpowiadania klientowi drogą e-mailową
  1. Najczęściej popełniane błędy w korespondencji z klientem
  • agresja w odpowiedzi pisemnej
  • obojętność i brak zaangażowania w problem klienta
  • niepewność w przekazywaniu odpowiedzi
  • litość w korespondencji z klientem
  1. Sztuka kierowania rozmową telefoniczną w procesie dyskusji, negocjacji z trudnym klientem
  • zadawanie pytań klientowi
  • wyjaśnianie
  • aktywne słuchanie klienta
  • parafrazowanie wypowiedzi klienta
  • etyka i etykieta relacji z klientem
  1. Rozmowa windykacyjna – porady praktyczne
  • ustalenie priorytetów, planu i harmonogramu rozmowy
  • wiedza o dłużniku
  • określenie celu i strategii działania
  • warunki optymalnej skuteczności – co musimy osiągnąć? na co możemy się zgodzić?
  • jak skutecznie wywierać wpływ na dłużnika?
  • wypracowanie standardów rozmowy windykacyjnej
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Metody szkoleniowe

  • ćwiczenia praktyczne: symulacje rozmów z klientami
  • praktyka opracowywania strategii rozwiązywania problemów związanych z trudnym klientem w oparciu o analizę potrzeb uczestników warsztatu
  • analiza przypadków (konkretnych sytuacji)

Podczas zajęć prowadzący odwołuje się do metody ABL  (ACTIVITY  BASED  LEARNING) – uczenie w  oparciu  o  aktywność, metody  powszechnie  uznawanej  za najbardziej  odpowiednią  dla  szkoleń w zakresie biznesu i umiejętności praktycznych.

Nowoczesne techniki metody mają na celu wspomóc: „zakotwiczenie się” nowo poznanych umiejętności i kompetencji, przekształcając je w nawyki.

Trening prowadzony w małych grupach.

Uczestnicy treningu biorą aktywny udział w odgrywaniu ról, symulacjach, grach, dzięki którym uczą się nowych umiejętności.

Adresaci

  • Pracownicy Działów Reklamacji
  • Pracownicy Działów Kontroli Jakości i Produkcji
  • Pracownicy Działów Obsługi Klienta
  • Pracownicy Działów Handlowych
  • Pracownicy Działów Marketingu
  • oraz wszystkie osoby zajmujące się problematyką reklamacji w przedsiębiorstwie

Zapraszamy Państwa do udziału w warsztatach szkoleniowych skierowanych do pracowników działów reklamacji i serwisów, działów obsługi klienta oraz działów handlowych, którzy pragną osiągnąć szczyty profesjonalizmu w pracy zawodowej.

 

Miejsce

WIRTUALNA SALA SZKOLENIOWA

E—szkolenie synchroniczne, czyli szkolenie online w czasie rzeczywistym umożliwia szybko i skutecznie przeszkolić pracowników.
Szkolenie na odległość, to  efektywna nauka, która pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze.

Przedstawiamy niezbędne informacje dotyczące organizacji oraz technicznych aspektów szkolenia:

1. Platforma szkoleniowa:

  • Zajęcia są prowadzone za pośrednictwem platformy internetowej Zoom, która umożliwia komunikację w czasie rzeczywistym pomiędzy wykładowcą a uczestnikami.

2. Zaproszenie:

  • Przed szkoleniem uczestnicy otrzymają zaproszenie na e-maila wskazanego w karcie zgłoszeniowej, wraz z linkiem oraz kodem dostępu do wirtualnej sali szkoleniowej.
  • Prosimy, aby podane w karcie zgłoszeniowej numery telefonów oraz adresy e-mail były aktualne na wypadek ewentualnych problemów technicznych.

3. Materiały szkoleniowe:

  • Materiały szkoleniowe zostaną przesłane każdemu uczestnikowi w formacie PDF na podany adres e-mail.

4. Otrzymanie certyfikatu lub zaświadczenie MEN

  • Szkolenie zdalne jest tak samo honorowane, jak szkolenie stacjonarne i każdy uczestnik, który zdobył nowe umiejętności i  podniósł swoją konkurencyjność na rynku pracy, otrzymuje certyfikat w formie papierowej lub elektronicznej.

5. Prawa autorskie:

  • PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia i trenerzy nie wyrażają zgody na żadną formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.
  • Treść szkolenia i materiały szkoleniowe są chronione prawami autorskimi.

6. Informacja dotycząca programu:

  • Wykładowca, ekspert, praktyk zastrzega sobie prawo do modyfikacji programu szkolenia wyłącznie w celu zapewnienia większych korzyści uczestnikom.

7. Liczba miejsc jest ograniczona:

  • Chcemy zapewnić uczestnikom możliwość interakcji, oraz gwarancję indywidualnego feedbacku.

8. Korzyści:

Szkolenia online organizowane przez nas to synonim nowoczesności, wygody i pełnowartościowej edukacji na najwyższym poziomie. Uczestnicy łączą się z dowolnego miejsca na świecie – wystarczy dostęp do internetu i wygodne urządzenie (komputer, tablet lub telefon) oraz słuchawki lub głośniki, aby w pełni zanurzyć się w atmosferze profesjonalnego szkolenia.

Wirtualny pokój konferencyjny, prowadzony przez doświadczonego trenera „na żywo”, to platforma do interaktywnego uczestnictwa w zajęciach, gdzie każde pytanie, prezentacja czy ankieta pojawia się na ekranie w czasie rzeczywistym. Dzięki aktywnej roli trenera uczestnicy są nieustannie angażowani w dyskusje i ćwiczenia, co pozwala na skuteczne przyswajanie materiału.

Po zakończeniu szkolenia, każdy uczestnik otrzymuje certyfikat potwierdzający zdobyte umiejętności – sygnowany przez PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia

Z nami edukacja staje się przyjemnością, a rozwój zawodowy – inwestycją, która przynosi wymierne efekty.

WIRTUALNA SALA SZKOLENIOWA WIRTUALNA SALA SZKOLENIOWA WIRTUALNA SALA SZKOLENIOWA WIRTUALNA SALA SZKOLENIOWA WIRTUALNA SALA SZKOLENIOWA WIRTUALNA SALA SZKOLENIOWA WIRTUALNA SALA SZKOLENIOWA WIRTUALNA SALA SZKOLENIOWA WIRTUALNA SALA SZKOLENIOWA WIRTUALNA SALA SZKOLENIOWA WIRTUALNA SALA SZKOLENIOWA WIRTUALNA SALA SZKOLENIOWA

Cena i zapisy

Organizujemy również szkolenia in company, czyli na zamówienie. Nasz doradca bada wtedy potrzeby szkoleniowe firmy, a następnie przedstawia odpowiadającą na nie ofertę. Dzięki temu zakres tematyczny, forma zajęć, termin i lokalizacja takich szkoleń są dopasowane do tego, czego wymaga klient. Program jest zmodyfikowany do realiów biznesowych ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania i potrzeby.

Formularz Identyfikacji Potrzeb Szkoleniowych FIPS (DOC) – pobierz
FIPS (PDF) – pobierz jest pomocnym, wstępnym narzędziem do przygotowania profesjonalnego szkolenia. Można formularz wypełnić i odesłać do nas lub przekazać informację telefonicznie.

KONKURENCYJNE CENY

Ceny naszych szkoleń są konkurencyjne, ponieważ ich koszt nie wzrasta o podatek VAT.
Podpowiadamy, jak zdobyć dofinansowanie do szkolenia i pomagamy w pozyskiwaniu środków zewnętrznych z Krajowego Funduszu Szkoleniowego, czy Europejskiego Funduszu Społecznego.

DYNAMICZNA FORMUŁA SZKOLENIA dla osób ceniących czas, skoncentrowana na szybkim przekazaniu jak największej ilości wiedzy i umiejętności.

DYPLOM UKOŃCZENIA SZKOLENIA sygnowany logo PRESTIGE Europejskiego Centrum Kształcenia.

Dodatkowe informacje o terminie

Czas trwania szkolenia w każdym dniu wynosi 5 godzin dydaktycznych

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie