- Oferta
- Rozwój menedżerski
WYSTĄPIENIA PUBLICZNE, SZTUKA PREZENTACJI I ZABIERANIA GŁOSU W KAŻDYCH WARUNKACH. Wyjątkowe warsztaty prowadzone przez 2 trenerów biznesu metodą coachingu prowokatywnego
Sztuka prezentacji – to jedna z najpiękniejszych, kompleksowych umiejętności człowieka. Jest sztuką, którą opanujesz – nawet, jeśli jesteś nieśmiały i zakompleksiony. Zaczniesz czuć się pewnie. Będziesz spokojnie patrzył ludziom w oczy. Przestaniesz panikować. Zrzucisz z siebie strach… Zapraszamy na warsztaty umejętności ze sztuki prezentacji, wystąpień publicznych i wygłaszania przemówień. STARY DOBRY TEMAT W NOWEJ ARANŻACJI, czyli w konwencji skutecznej nauki przez ŚMIECH, ŻART I ZABAWĘ. Inne, niestandardowe podejście do rozwoju umiejętności Osób Uczących się Swobodna atmosfera, rezygnacja z koszarowej dyscypliny i przyzwolenie na różnorodność zachowań Uczestnicy mają wpływ na ostateczny program szkolenia i przebieg zajęć Uczestnicy są współautorami tego przedsięwzięcia /trener zaś jest liderem i moderatorem, a nie najmądrzejszym nadzorcą/ Budujemy wysokie Poczucie Własnej Wartości uczestników i dobre samopoczucie Zobacz naszą prezentację w PDF
Cele i korzyści
- Określenie poziomu umiejętności
- Określenie docelowych kompetencji ze sztuki prezentacji
- Wskazanie narzędzi, technik i metod osiągnięcia odpowiedniego poziomu umiejętności
- Wdrażanie narzędzi treningowych
- Zwiększenie odwagi i asertywności w relacjach z ludźmi
- Ćwiczenia umiejętności praktycznego reagowania w sytuacji trudnych i konfliktowych zachowań innych ludzi
- Kreatywna praca nad kształtowaniem osobistej charyzmy przywódczej
- Przekonanie siebie, że poczucie humoru zwielokrotnia skuteczność prezentacji
- Poznanie i praktyczne zastosowanie wybranych technik z zakresu wystąpień publicznych
- Zidentyfikowanie własnych mocnych stron i określenie kierunków ich wzmocnienia
- Praca nad własnymi kompetencjami i znalezienie sposobów ich doskonalenia
Współczesne dziecko, kiedy się rodzi, natychmiast loguje się do cudnej rzeczywistości i uskutecznia swoją pierwszą prezentację publiczną. Drze się wniebogłosy. Wyzywa po swojemu, tak strasznie, że uszy by nam zwiędły, gdybyśmy go rozumieli.
Robi to profesjonalnie.
Później jednak dorasta. Świat szybko mu wyjaśni, ze ma trzymać gębę na kłódkę, jak go nie pytają.
Przy dorosłych się nie odzywać.
W porządnym towarzystwie milczeć.
Słowo jest srebrem, a milczenie złotem.
Si tacuisses, philosophus mansisses – gdybyś milczał, byłbyś nadal filozofem.
Do tego pokora, brak asertywności, niskie poczucie własnej wartości, paniczny strach przed negatywną oceną…
I tak oto mamy przed sobą człowieka, który z jakichś powodów musi wstać albo wyjść na tak zwany środek – i przemówić.
Wyrzucić z siebie jakieś literki, wyrazy, a nawet zdania, i to jeszcze w taki sposób, aby słuchający nie wyszli z nudów albo nie ubili z wściekłości.
Jest on, ten nieszczęsny nasz bohater, przerażony, spocony, rozdygotany.
Słabo widzi.
Niczego nie słyszy.
Wody z niego odeszły.
Gardło jest zaschnięte.
Perystaltyka wysiadła.
Ten człowiek najchętniej wyrzuciłby z siebie wszystko i zapadł się pod ziemię.
Oto malowniczy wizerunek showmena, menedżera i płomiennego mówcy.
Jest też druga strona medalu.
Sztuka prezentacji – to jedna z najpiękniejszych, kompleksowych umiejętności człowieka. Zawiera w sobie wiele umiejętności elementarnych.
Jest sztuką, która opanujesz – nawet, jeśli jesteś nieśmiały i zakompleksiony.
Zaczniesz czuć się pewnie.
Będziesz spokojnie patrzył ludziom w oczy.
Przestaniesz panikować.
Zrzucisz z siebie strach, że inni źle cię ocenią.
Zapraszamy na warsztaty umiejętności ze sztuki prezentacji, wystąpień publicznych i wygłaszania przemówień.
Program szkolenia
I dzień
- Ćwiczenie integracyjne grupy
- Określenie indywidualnych celów szkolenia. Natychmiastowe przeformułowanie programu szkolenia w taki sposób, aby każdy z Uczestników osiągnął swój cel
- Prezentacja własnych możliwości uczestników zakresu prezentacji
- Podział uczestników na zespoły problemowe
- Zadanie zespołowe główne. Referowanie, dyskusja panelowa
- WPŁYW – indywidualne określenie, na kogo i kiedy mamy wpływ. Zdecydowanie, w jaki sposób wywiera się wpływ na innych
- Zadanie do wykonania w ramach nauki własnej do II sesji
1. Co to jest?
- Ćwiczenie integracyjne grupy szkoleniowej
- Prezentacja „zastanych” umiejętności
- Definicja prezentacji publicznej
- Korzyści z wysokich umiejętności w zakresie prezentacji publicznych
2. Teraz wiem, czego nie wiem
- Umiejętności szczegółowe w zakresie prowadzenia prezentacji – definicja pojęcia „umiejętność”
- Dlaczego umiejętności prezentacji należą do warsztatu aktorskiego?
3. Wejście smoka lub… smoczycy
- 5-cio punktowy wstęp do prezentacji publicznej
- Procedura wejścia na scenę i wygłoszenia wstępu
- 36 słów-kluczy do przygotowania wstępu
- Przygotowanie na piśmie
- Prezentacja wstępu – czytanie na siedząco
4. „Trudne” zachowania słuchaczy
- Narzędzia radzenia sobie w przypadku „trudnych” zachowań słuchaczy: napaść słowna, kpina, podchwytliwe pytania
II dzień
- Ćwiczenie integracyjne grupy
1. Kto i po co włącza odbiornik?
- Krzywa uwagi
- Identyfikacja publiczności – typy słuchaczy
- Pytania słuchaczy
- Umiejętność skupienia uwagi: własnej i słuchaczy
2. Plan tego show
- Struktura prezentacji
- Model procesu
3. Pierwszy krok ku.. przepaści?
- Indywidualne ćwiczenia – wejście na środek
i wygłoszenie wstępu do prezentacji - Pozytywna ocena przez słuchaczy
4. Pierwsze wrażenie, a potem już nic…
- Poczucie własnej wartości prezentera
- Techniki burzenia barier miedzy prezenterem
a publicznością - Kreowanie oczekiwanego wizerunku prezentera:
co i jak można zrobić, aby inni odbierali mnie tak, jak chcemy? Kogo lubimy i za co?
5. Ja, kaskader
- każdy uczestnik przedstawia pięciominutową prezentację tematyczną
- Analiza poszczególnych wystąpień
6. Rady praktyczne, być może przydatne
- Opracowanie pakietu rad praktycznych dla prezentera (w tym: ustawienie sali, przygotowanie notatek – Mapy Umysłu, urządzenia audiowizualne)
Metody szkoleniowe
Podstawową metodą szkolenia jest coaching prowokatywny:
* uczestnicy uczą się śmiać ze swoich problemów
* samodzielnie znajdują rozwiązania
* są bardziej asertywni i realistyczni
* pracują nad zmianą
To bardzo skuteczna metoda pracy z ludźmi, oparta na humorze, prowokacji (wyzwania) oraz serdeczności i akceptacji.
- Ćwiczenia doskonalące praktyczne umiejętności
- Mini wykłady
- Zadania zespołowe, indywidualne
- Wymiana doświadczeń, dyskusje
- Wspólne tworzenie atmosfery silnej motywacji
- Metoda relacyjna – proces pozytywnego budowania relacji uczestników i trenerów
- Metoda coachingowa – skupienie się na analizie umiejętności, czynności i zachowań oraz szukanie sposobów doskonalenia się
- Przywódczy styl prowadzenia warsztatów szkoleniowych – budowanie atmosfery szacunku, tolerancji, rozbudzania zainteresowań
Narzędzia szkoleniowe stosowane warsztatach:
- Coachingowe tabele umiejętności dla Komunikacji Interpersonalnej
- Analizy przypadków
- Arkusze autooceny
- Testy wiedzy
- Gry symulacyjne
- Gry zespołowe
- Odgrywanie scenek
Adresaci
Prezentowane warsztaty umiejętności adresujemy m.in. do:
- zarządzających firmami, przedsiębiorców
- szefów, kierowników, menedżerów
- prezenterów w firmach sieciowych (MLM)
- handlowców
- agentów sprzedaży
- oraz do wszystkich osób, które od czasu do czasu muszą coś powiedzieć innym…
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie