- Oferta
- Logistyka, transport, spedycja
Efektywny kupiec – unikalne 2-dniowe warsztaty
Zoptymalizuj procesy zakupowe w swojej firmie i naucz się skutecznie obniżać koszty zakupów. Podczas intensywnych warsztatów uczestnicy poznają nowoczesne metody kalkulacji kosztów, techniki oceny i kwalifikacji dostawców, strategie współpracy z monopolistami oraz narzędzia do efektywnego zarządzania łańcuchem dostaw. Praktyczne wzory dokumentów, arkusze Excel i przykłady z realnych firm pozwolą wprowadzić zdobytą wiedzę natychmiast w życie i zwiększyć zyski przedsiębiorstwa.
Cele i korzyści
- Poznanie nowoczesnych metod redukcji kosztów zakupów
- Identyfikacja bezpośrednich i pośrednich czynników wpływających na decyzję o zakupie
- Przedstawienie zasad konstrukcji łańcuchów dostaw
- Zwrócenie uwagi na koszty powstające w łańcuchu dostaw
- Zapoznanie się z technikami oceny i kwalifikacji dostawców
- Zasady radzenia sobie z monopolem po stronie dostawcy
- Przedstawienie zachodnioeuropejskich rozwiązań w zakresie zaopatrzenia
- Poznanie metod kalkulacji cen przez dostawców
- Przedstawienie metod kalkulacji kosztów zakupów
- Poznanie nowoczesnych metod konstrukcji i lokalizacji działu zaopatrzenia w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa
KAŻDY Z UCZESTNIKÓW SZKOLENIA OTRZYMA:
- Wzory umowy z dostawcą
- Wzory umowy z firmą transportową
- Wzory kalkulacji kosztów zakupów
- Wzory arkuszy oceny dostawcy
- Narzędzie PEO (MS EXCEL)
- Wzór arkusza kategoryzacji zakupów wg wartości metodą ABC (MS EXCEL)
- Narzędzie kalkulacji TCO (MS EXCEL)
- Narzędzie kalkulacji CKN (MS EXCEL)
Wszystkie zagadnienia są wzbogacone przykładami z rzeczywistych firm polskich i zagranicznych.
EFEKTYWNE ZAKUPY TO PODSTAWA SUKCESU TWOJEJ FIRMY!
Zdarzyło Ci się zrobić niepotrzebne zakupy do Twojego przedsiębiorstwa?
Zakupiony towar nie został wykorzystany efektywnie i w całości?
Odnosisz wrażenie, że przepłacasz za towar nabywany u producenta?
Interesuje Cię skuteczna i praktyczna strategia zakupowa?
Zacznij robić zakupy do firmy w taki sposób, by przyniosło to zysk!
Dowiedz się, dlaczego organizacja zakupów w Twojej firmie nie była dobra.
Przekonaj się, jak skutecznie ustalać priorytet zakupowy dla Twojego przedsiębiorstwa.
Wybieraj tylko najlepsze oferty dostawców i producentów.
Dzięki nam możesz nauczyć się różnych metod kalkulacji zakupów.
Sprawdź w jaki sposób możesz weryfikować swoich dostawców.
Po ukończeniu tego szkolenia wyeliminujesz zbędne koszty, które dotąd Twoja firma ponosiła w procesie zakupowym.
Poznasz metody jak krok po kroku przygotować najefektywniejsze dla Twojego przedsiębiorstwa strategie zakupowe.
Jesteśmy PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia z Mikołowa i posiadamy wiedzę, dzięki której Twoja firma zacznie realnie zarabiać na zakupach lub pomnoży dotychczasowe zyski. Oddajemy w Twoje ręce wyjątkowe szkolenie „Efektywny kupiec”. Przez dwa dni pieczołowicie przygotowanych, merytorycznych warsztatów nauczysz się technik niezbędnych przy wykonywaniu zawodu menedżera, logistyka i zaopatrzeniowca. Do rąk własnych otrzymasz skuteczne narzędzia, takie wzoru korzystnych umów z dostawcami, przykładowy arkusz kalkulacji kosztów zakupów i wiele, wiele innych.
Po ukończeniu kursu wyśmienicie wyłapiesz wszystkie zbędne koszty, które powstają w trakcie tworzenia łańcucha dostaw. Będziesz także w stanie znaleźć wyjście, w sytuacji gdy dostawca będzie miał monopol na dany towar. Szkolenie „Efektywny kupiec” to inwestycja, która się opłaca i która przyniesie Twemu przedsiębiorstwu liczne korzyści dzięki optymalizacji procesów zakupowych.
Program szkolenia
1. Rola zakupów w przedsiębiorstwie
- Organizacja zakupów
- Rola zakupów w kształtowaniu wyniku finansowego przedsiębiorstwa
2. Organizacja zakupów
- Strategia zakupowa
- Procedura zakupowa
- Procedura oceny dostawców
- Instrukcje zakupowe
- Inne dokumenty warunkujące zakupy
3. Tryby realizacji zakupów
- Zakupy realizowane przez inicjatora zakupu
- Analiza ofert
- Przetargi
- Konsolidacja zakupów
4. Kategoryzacja zakupów
- Kategoryzacja zakupów na podstawie ich wartości,
- Kategoryzacja zakupów wartość – ryzyko
5. Polityka współpracy z dostawcą
- Zasady konstrukcji długofalowej polityki współpracy z dostawcą
- Umowa dostawy, umowy ramowe, umowy ramowe wartościowe
- Strategie sprzedażowe dostawców
6. Przygotowanie do procesu zakupu
- Źródła informacji na potrzeby zakupu
- Pozyskiwanie informacji na potrzeby zakupu,
- Wykorzystanie Internetu w zakupie, E procurment,
- Platformy zakupowe
- Ocena własnej pozycji zakupowej
- Kompensacja monopolu po stronie dostawcy
- Tworzenie grup zakupowych
7. Ocena ofert dostawców
- Sporządzenie planu zakupów
- Wpływ zapasów na plan zakupów , eliminacja dublujących się indeksów materiałowych
- Sformułowanie zapytania ofertowego
- Wstępna ocena oferty
- Kryteria oceny oferty – kryteria formalne, merytoryczne i logistyczne
- Parametryzacja oceny oferty metodą PEO
8. Wybór dostawcy i formalizacja współpracy
- Techniki negocjacji w zakupach
- Zasady konstrukcji umowy – elementy formalne
- Zakres odpowiedzialności stron w umowie
- Klauzule zaostrzonej kontroli dostaw
- Klauzule incoterms loco i franco w realizacji dostaw
9. Kwalifikacja dostawców
- Kryteria merytoryczne, formalne i logistyczne
- Ocena i kwalifikacja w ramach podstawowych grup zakupowych
- Uproszczona ocena i kwalifikacja dostawców
- Rozszerzona ocena i kwalifikacja dostawców
- Audyt dostawców
- Lista kwalifikowanych i preferowanych dostawców
10. Sposoby konstrukcji cen przez dostawców
- Struktura ceny
- Metody konstrukcji cen
- Metody przeciwdziałania ukrytemu podwyższaniu ceny
11. Koszty zakupów
- Zasady konstrukcji CKN (Całkowitego Kosztu Nabycia)
- Zasady konstrukcji TCO (Total Cost of Ownership)
- Praktyczny rachunek kosztów zakupów
12. Zarządzanie zapasami i gospodarka materiałowa
- Integracja gospodarki materiałowej z zakupami
- Zapasy – ogólna charakterystyka
- Wycena zapasów i koszty utrzymania zapasów
- Klasyfikacja zapasów
- Klasyfikacja i redukcja zapasów metodą ABC i XYZ
- Alokacja zapasów w magazynie
- Kontrola zapasów typu „pchania”
- Określenie optymalnej partii zamówienia – EOQ
- Planowanie potrzeb materiałowych – MRP
13. Minimalizacja ryzyka związanego z zakupem
- Źródła ryzyka związanego z zakupami
- Ryzyko związane z konstrukcja umów z dostawcą
- Metody uniezależnienia się od dostawcy, dostawcy alternatywni
- Zasady postępowania z dużymi dostawcami lub monopolistami
14. Podsumowanie. Pytania i odpowiedzi
Metody szkoleniowe
Poza częścią merytoryczną prowadzoną w postaci warsztatów w trakcie szkolenia wykorzystuje się szereg przypadków symulacyjnych.
Wybrane z podpunkty szkolenia są ilustrowane stosownym casem (przypadkiem).
Uczestnicy na tej podstawie mogą, pod kontrolą prowadzących szkolenie przeprowadzić symulację rozwiązania określonego problemu, czy to związanego z gospodarką zapasami, strategią zakupów, czy też transportem.
Czas i charakter tych caseów jest zróżnicowany w zależności od danego tematu.
Adresaci
Szkolenie skierowane jest do menedżerów średniego i wyższego szczebla oraz specjalistów zajmujących się logistyką i zaopatrzeniem oraz utrzymaniem zapasów w przedsiębiorstwach.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie