- Oferta
- Prawo
Prawo i psychologia w obsłudze reklamacji
Blok z aspektów prawnych dostarcza wiedzy na temat obowiązków oraz przywilejów osób obsługujących lub współuczestniczących w obsłudze reklamacji. Dzięki tej wiedzy uczestnicy bardziej świadomie podejmują decyzje dotyczące obsługiwanej reklamacji i nie dopuszczają do sytuacji, podczas których klienci lub partnerzy wywierają na nich niedopuszczalne naciski. Zakres wiedzy uwzględnia najnowsze zmiany przepisów, a w tym zmianę klasyfikacji podmiotów gospodarczych do rangi konsumentów. Blok z aspektów psychologicznych stanowi równowagę pomiędzy podejściem czysto prawniczym, a koniecznością tworzenia więzi z klientami. Uczestnicy diagnozują błędy, które generują pojawienie się reklamacji, dzięki czemu mogą skutecznie im przeciwdziałać. Nabywają też umiejętności prowadzenia skutecznego dialogu z klientami na różnych etapach reklamacji i w różnych jej formach.
Cele i korzyści
Blok z aspektów prawnych dostarcza wiedzy na temat obowiązków oraz przywilejów osób obsługujących lub współuczestniczących w obsłudze reklamacji. Dzięki tej wiedzy uczestnicy bardziej świadomie podejmują decyzje dotyczące obsługiwanej reklamacji i nie dopuszczają do sytuacji, podczas których klienci lub partnerzy wywierają na nich niedopuszczalne naciski. Zakres wiedzy uwzględnia najnowsze zmiany przepisów, a w tym zmianę klasyfikacji podmiotów gospodarczych do rangi konsumentów.
Blok z aspektów psychologicznych stanowi równowagę pomiędzy podejściem czysto prawniczym, a koniecznością tworzenia więzi z klientami. Uczestnicy diagnozują błędy, które generują pojawienie się reklamacji, dzięki czemu mogą skutecznie im przeciwdziałać. Nabywają też umiejętności prowadzenia skutecznego dialogu z klientami na różnych etapach reklamacji i w różnych jej formach.
Po szkoleniach uczestnicy będą potrafili:
- Umiejętnie i efektywnie reagować w sytuacji konfliktowej i reklamacyjnej z korzyścią dla Klienta i wizerunku firmy
- Opanować umiejętności prowadzenia rozmów z Klientami zmierzających nie tylko do obsłużenia samej reklamacji, ale też i do uzyskania celów dodatkowych pracownika
- Potrafić zarządzać reklamacjami na poziomie własnym i całej organizacji
Program szkolenia
DZIEŃ I – Aspekty prawne
1. Sprzedaż stacjonarna
- Przesłanki kwalifikujące do sprzedaży konsumenckiej
- Prawa i obowiązki konsumenta
- Prawa i obowiązki sprzedawcy
- Ochrona sprzedawcy przed nadmiernymi kosztami/roszczeniami
- Ochrona gwarancyjna
- Przykłady z życia
2. Sprzedaż konsumencka na odległość
- Akty prawne regulujące sprzedaż w handlu elektronicznym
- Obowiązki e-sprzedawcy
- Prawa konsumenta
- Rozsyłanie informacji handlowych
- Przetwarzanie danych konsumentów
3. Nieuczciwe praktyki rynkowe i niedozwolone klauzule w umowach z konsumentami
- Akty prawne dotyczące nieuczciwych praktyk handlowych i niedozwolonych klauzul w umowach
- Czarna i szara lista nieuczciwych praktyk handlowych
- Rejestr klauzul niedozwolonych
- Kary Prezesa UOKiK
- Przykłady z życia
4. CASE STUDY
- Analiza różnych sytuacji reklamacyjnych zgłoszonych przez uczestników szkolenia – rozwiązywanie indywidualnych problemów
DZIEŃ II – Aspekty psychologiczne
1. Dlaczego powstaje reklamacja?
- U źródła reklamacji – dlaczego do niej dochodzi
- Nieświadome wspieranie rozwoju reklamacji
- Zasady poprawnej komunikacji podczas obsługi reklamacji
2. Kali mieć rację, czyli toczenie wojen
- Strategie wojenne w reklamacjach
- Techniki unikania wojen
- Sposoby skutecznej obrony w trakcie zmasowanego ataku
3. Podstawy obsługi reklamacji
- Twój Klient, to trudny Klient?
- Reklamacja to prezent, czy koń trojański?
- Nieskuteczne sposoby reagowania na reklamację
- Strategie prowadzenia rozmów reklamacyjnych
4. Korespondencja z Klientami
- Diagnoza pism reklamacyjnych
- Trening pisania skutecznych odpowiedzi na reklamacje
Metody szkoleniowe
Szkolenie charakteryzuje się doborem zróżnicowanych metod dydaktyczno — treningowych w celu jak najlepszego przyswojenia wiedzy przez uczestników z przewagą ćwiczeń, pracy zespołowej, eksperymentów i casy study. Zarówno treści merytoryczne, jak i metodyka szkolenia są każdorazowo dostosowywane do omawianych zagadnień i problemów. Szkolenie zostanie przeprowadzone metodą warsztatową.
Osobowość trenera gwarantuje uczestnikom wysoką dynamikę szkolenia, interaktywny sposób przekazu wiedzy teoretycznej i praktycznej, żywą reakcję na zgłaszane problemy czy sugestie, charakter warsztatowy i twórczy. Trener buduje atmosferę otwartości i zaufania, bazuje na relacjach partnerskich, co pozwala optymalnie zaktywizować grupę do nauki, konstruktywnej samokrytyki połączonej z kreowaniem konkretnych rozwiązań (działań, technik, standardów). Połączenie doświadczenia trenerskiego i menedżerskiego pozwala trenerowi wysoce zmotywować uczestników szkolenia do aktywnego udziału, a przede wszystkim zainspirować do dalszego rozwoju własnego.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie