- Oferta
- Logistyka, transport, spedycja
SPEDYCJA I TRANSPORT MORSKI – dokumenty, reklamacje. Przewozy kontenerowe i drobnicowe
Szkolenie przeznaczone jest dla logistyków, spedytorów oraz osób, które w firmie zajmują się wysyłaniem i odbieraniem towarów przewożonych transportem morskim. Wskazane jest także dla handlowców, którzy sprzedają lub kupują towary przewożone potem transportem morskim. Uczestnicy zapoznają się z aktualnymi przepisami dotyczącymi transportu morskiego. Będą potrafili prawidłowo posłużyć się dokumentami specyficznymi dla transportu morskiego np. bill of lading (konosament) czy sea waybill. Zapoznają się ze stawkami, opłatami i dodatkami frachtowymi w transporcie morskim, które nie występują w żadnych innych gałęziach transportu. Słuchacze dowiedzą się kiedy przewoźnik morski odpowiada za szkodę a w jakich przypadkach jest z tej odpowiedzialności zwolniony i jaka jest tutaj rola spedytora.
Cele i korzyści
Korzyści dla uczestników:
Program szkolenia
1. Podstawowe pojęcia w transporcie morskim
- Jakie przepisy regulują przewóz ładunku drogą morską
- Przewoźnik morski (armator), przewóz ładunku, statek morski
- Wyjaśnienie pojęć takich jak: armator, przewoźnik, NVOCC, frachtujący, shipper
- Agent, makler, FCL/LCL i wiele innych
- Żegluga liniowa – umowa bukingowa, linie żeglugowe
- Przewozy kontenerowe „drzwi-drzwi” (przewozy drobnicowe – LCL)
- Sprzęt kontenerowy, ocena techniczna kontenera
- Problem „rolowania” kontenerów
2. Koszty transportu morskiego
- Koszty transportu w żegludze liniowej
- Stawka frachtowa: LILO, LIFO, FILO, FIFO, dodatki frachtowe: BAF, CAF, congestion, inne
- Koszty portowe i koszty przewozów lądowych: THC, demurrage, detention, storage, inne
- Różnica między umową spedycji a umową przewozu
- Czego możesz oczekiwać od spedytora a czego raczej nie
- Kiedy spedytor odpowiada jak przewoźnik i dlaczego nie jest to dobre rozwiązanie
- Gdy zapłacimy za przewóz spedytorowi a on nie zapłaci przewoźnikowi czy przewoźnik może żądać zapłaty od zleceniodawcy?
4. Konosament i inne dokumenty
- Wystawianie konosamentu i jak czytać konosament (omówimy poszczególne rubryki)
- Rodzaje konosamentu: załadowania i przyjęcia do załadowania (shipped, on board), (received for shipment), konosament multimodalny
- Express bill, Sea waybill – czy zastępuje konosament?
- Rola konosamentu w umowie handlowej (akredytywa, inkaso dokumentowe),
- Prezentacja konosamentu – zwalnianie ładunku w porcie przeznaczenia, telex release, czy rzeczywiście do zwolnienia ładunku w porcie potrzeba wszystkich oryginałów?
5. Szkody w transporcie morskim i ubezpieczenia morskie
- Przesłanki zwalniające przewoźnika od konieczności wypłaty odszkodowania
- Ograniczenia co do wysokości odszkodowania za ładunek w transporcie morskim
- Awaria wspólna (general average) i szczególna (partucular average)
- Ubezpieczenie ładunku czyli CARGO
- Reklamacje do przewoźnika morskiego: forma, terminy, osoba uprawniona
Metody szkoleniowe
Interaktywne zajęcia przeprowadzone są w komfortowych grupach do 15 osób, co zapewnia możliwość interakcji z Ekspertem i prowadzenia dyskusji w czasie rzeczywistym.
Warunek:
Aby wziąć udział w szkoleniu należy mieć dostęp do komputera z Internetem.
Po opłaceniu faktury proforma przesyłamy link z niezbędnym informacjami do zalogowania się na platformę szkoleniową.
JAK WYGLĄDA UDZIAŁ W SZKOLENIU WEBINAROWYM?
Krok I
Rejestrujesz się na platformie webinarowej.
Link otrzymasz wcześniej, wraz z emailowym potwierdzeniem realizacji szkolenia.
Krok II
W dniu szkolenia logujesz się do platformy webinarowej i przechodzisz do „poczekalni”. Link do wirtualnego pokoju otrzymasz na podanego emaila po akcpetacji rejestracji.
Krok III
Uczestniczysz w szkoleniu.
Krok IV
Możesz zadawać pytania na czacie w trakcie szkolenia.
Adresaci
Szkolenie przeznaczone jest dla logistyków, spedytorów oraz osób, które w firmie zajmują się wysyłaniem i odbieraniem towarów przewożonych transportem morskim.
Wskazane jest także dla handlowców, którzy sprzedają lub kupują towary przewożone potem transportem morskim.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie