- Oferta
- Logistyka, transport, spedycja
Podstawy zarządzania dla brygadzistów – warsztaty dla kierowników operacyjnych
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników szkolenia z podstawami zarządzania ludźmi w działaniach operacyjnych przedsiębiorstwa, przedstawienie zasad i technik przekazywania poleceń oraz organizacji przepływu informacji oraz wskazanie barier komunikacyjnych w komunikacji werbalnej. Uczestnicy szkolenia nauczą się jaką postawę należy przyjąć wobec podwładnych w przypadku awansu wewnętrznego, aby dobrze realizować cele i zadania zespołu Uczestnicy szkolenia nauczą się jak przekazywać „trudne zadania”, aby podwładni je zaakceptowali Szkoleni nabędą umiejętność formułowania komunikatów i zadawania pytań dla celów zarządzania Szkoleni nauczą się zasad i sposobów zarządzania operacyjnego, czyli kierowania pracą podwładnych, ich motywowania, oceniania i sposobów kontrolowania efektów pracy
Cele i korzyści
-
Zapoznanie uczestników szkolenia z podstawami zarządzania ludźmi w działaniach operacyjnych przedsiębiorstwa
-
Przedstawienie zasad i technik przekazywania poleceń oraz organizacji przepływu informacji
-
Wskazanie barier komunikacyjnych w komunikacji werbalnej
-
Uczestnicy szkolenia nauczą się jaką postawę należy przyjąć wobec podwładnych w przypadku awansu wewnętrznego, aby dobrze realizować cele i zadania zespołu
-
Uczestnicy szkolenia nauczą się jak przekazywać „trudne zadania”, aby podwładni je zaakceptowali
-
Szkoleni nabędą umiejętność formułowania komunikatów i zadawania pytań dla celów zarządzania
-
Szkoleni nauczą się zasad i sposobów zarządzania operacyjnego, czyli kierowania pracą podwładnych, ich motywowania, oceniania i sposobów kontrolowania efektów pracy
Szkolenie dla brygadzistów, liderów i kierowników produkcji
Nikt nie rodzi się brygadzistą, kierownikiem ani menedżerem.
W praktyce można się tego nauczyć, przestać się bać być menedżerem.
Należy tylko trenować i doskonalić pewne obszary własnej osobowości i zdolności,
adekwatnie do potrzeb.
Czas realizacji – 16 godzin lekcyjnych,
w tym 10 godzin ćwiczeń praktycznych
1. Główne obowiązki brygadzisty:
– realizacja prac w czasie (dni pracy i ilości godzin wynikających z harmonogramu prac) ustalonym z kierownikiem kontraktu lub kierownikiem robót/budowy/produkcji,
– dbałość o całokształt dokumentacji produkcyjnej,
– realizację planów produkcyjnych,
– nadzór i dbałość o powierzony sprzęt firmowy – urządzenia, maszyny,
– wsparcie w rozwiązywaniu bieżących problemów,
– właściwe reprezentowanie przedsiębiorstwa na zewnątrz w kontaktach z przedstawicielami zleceniodawcy.
2. W zakresie BHP Kodeks Pracy określa obowiązki osoby kierującej pracownikami. Są to:
– organizacja miejsca pracy zgodnie z przepisami i zasadami BHP,
– organizacja, przygotowanie i prowadzenie prac, z uwzględnieniem zabezpieczenia pracowników przed wypadkami przy pracy, chorobami zawodowymi i innymi chorobami związanymi z warunkami środowiska pracy,
– dbanie o sprawność środków ochrony indywidualnej oraz ich stosowanie zgodnie z przeznaczeniem,
– dbanie o bezpieczny i higieniczny stan pomieszczeń pracy i wyposażenia technicznego, a także o sprawność środków ochrony zbiorowej i ich stosowanie zgodnie z przeznaczeniem,
– egzekwowanie przestrzegania przez pracowników przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.
Program szkolenia
- Pojęcie zarządzania
- Miejsce i rola zarządzania ludźmi w zarządzaniu przedsiębiorstwem (HRM, ZZL)
- Uwarunkowania organizacyjno – prawne zarządzania ludźmi (Kodeks Pracy, Regulamin Organizacyjny, Opis Stanowiska Pracy, Zakres Obowiązków, Uprawnień i Odpowiedzialności, Prawo Karne, Kodeks Cywilny)
- Wyznaczniki działalności kierowniczej (przedmiotowe – style kierowania, podmiotowe – zachowania indywidualne, organizacyjne – zakresy obowiązków, praw i odpowiedzialności, normy regulacyjne)
- Sprawdzenie własnych predyspozycji kierowniczych i stylu kierowniczego na podstawie testu
- Analiza stanowiska pracy
- Układ cech znamionujących dobrego przywódcę
- Autorytet w zarządzaniu
- Przywódca a realizacja potrzeb dotyczących zadania, jednostki i grupy
- Kierownik a grupa – zachowania kierownicze przydatne i niepożądane
- Motywowanie pracowników – dobór technik i narzędzi motywowania przy wykorzystaniu motywacji podjęcia pracy przez pracownika (teoria Herzberga i piramida potrzeb Maslova)
- Dobór narzędzi do motywowania pracownika (kobiety i mężczyzny) młodego (do 30 lat) i pracownika +50
- Umiejętności konceptualne (analizowanie sytuacji, ustalanie celów możliwych do osiągnięcia, wybór zachowań werbalnych i wizualnych)
- Umiejętności działania (panowanie nad swoim zachowaniem, kształtowanie zachowań podwładnych, bieżące śledzenie zachowań własnych i cudzych)
- Style zarządzania a zachowania kierownicze w praktyce (jak odbierają osobowość kierownika i jego zachowanie podwładni? „Jak się ustawić”)
- Panowanie nad swoim zachowaniem i zachowaniem podwładnych
- próba określenia sposobów zachowania się kierownika w sytuacji pokonania wrogości oraz nawiązania porozumienia
- Główne zasady oceniania
- Typowe metody i kryteria oceny
- Wykorzystywanie ocen do kształtowania przebiegu kariery zawodowej pracownika i na potrzeby motywowania
- Dokonanie oceny przez grupę wybranego uczestnika szkolenia
- Analiza przyczyn tworzenia zespołów (kiedy zespół musi powstać?)
- Metodyka tworzenia zespołu
- Dobór osób, funkcji i roli jednostek (jakie predyspozycje ludzi są w zespole potrzebne)
- Określenie wymaganych predyspozycji dla funkcji „łączącego” – kierownika
- Sposoby komunikowania się i ich skuteczność
- Bariery w porozumiewaniu się
- Wybór środków porozumiewania się
- Wywiad jako technika porozumiewania się
- Umiejętność zadawania pytań
- Umiejętność „czytania zachowań podwładnych” jako podstawa komunikacji niewerbalnej
- Słuchacze (do kogo będę przemawiał?)
- Struktura i treść wystąpienia
- Przygotowanie się mówcy do wystąpienia
- Sposób prezentacji (sposób przemawiania, notatki, pomoce wizualne, odpowiedzi na pytania)
-
Wystąpienie przed grupą z prezentacją na wybrany temat z działalności firmy – co zmieniłbym na swoim stanowisku pracy?
Metody szkoleniowe
- krótkie wprowadzające wykłady
- materiały audiowizualne
- sesja analizy potrzeb uczestników
- panel dyskusyjny
- ćwiczenia warsztatowe w grupie
- indywidualne ćwiczenia warsztatowe
Adresaci
Na szkolenie zapraszamy:
- brygadzistów
- mistrzów
- liderów
- kierowników produkcji
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie