Home
- Oferta
- Logistyka, transport, spedycja
JAK PLANOWAĆ, REALIZOWAĆ I ROZLICZAĆ CZAS PRACY KIEROWCÓW- uporządkuj i usystematyzuj swoją wiedzę.1 dzień
Kategorie:
Cele i korzyści
Program szkolenia
1. WSTĘP- REGULACJE PRAWNE
- ustawa o transporcie drogowym
- regulacje prawne dotyczące czasu pracy kierowców
- kiedy Umowa AETR a kiedy Rozporządzenie 561/2006
- zastosowanie Ustawy o czasie pracy kierowców – nowe regulacje
2. URZĄDZENIA REJESTRUJĄCE AKTYWNOŚĆ KIEROWCY STOSOWANE W TRANSPORCIE DROGOWYM
- zasady użytkowania i prawidłowy sposób wypełniania wykresówek – przykłady i błędy
- zasady użytkowania selektora w tachografach analogowych i cyfrowych – najczęstsze błędy, przykłady
- zasady zaznaczania aktywności na wykresówkach i wydrukach cyfrowych – kto i kiedy musi tego dokonywać
- dokumentowanie jazdy więcej niż jednym pojazdem oraz czasu wolnego – OBOWIĄZEK PRACODAWCY – zaświadczenie czy wykresówka?
- w jaki sposób prawidłowo rejestrować „odpoczynek”
- karty i tachografy cyfrowe – prawidłowa obsługa
3. OKRESY JAZD, PRZERW I ODPOCZYNKÓW WG 561/2006 I USTAWY O CZASIE PRACY KIEROWCÓW
- kiedy nie ma obowiązku stosowania rozporządzenia 561/2006- co wtedy?
- jak pogodzić wykluczające się przepisy dotyczące okresów prowadzenia pojazdów, przerw i odpoczynków
- co oznacza pojęcie „kierowcy”
- co oznacza „załoga kilku osobowa”- konsekwencje w przypadku nie utworzenia załogi
- pojęcia „innej pracy”, „dyspozycji” „tygodnia” – problemy z interpretacją
- dzienny okres odpoczynku – definicja, norma , przykłady nieprawidłowości
- dzienny czas prowadzenia pojazdu – definicja, normy, przykłady naruszeń
- tygodniowy czas prowadzenia pojazdu – definicja, normy
- jazda ciągła – definicja, norma, najczęstsze nieprawidłowości, przykłady
- tygodniowy okres odpoczynku – definicja, normy, prawidłowe wyznaczanie
- zasady przesuwania odpoczynku tygodniowego do 12 okresów 24 godzinnych
- algorytm wyznaczania odpoczynku tygodniowego przez ITD w przypadku stwierdzenia braku takiego odpoczynku
- kiedy można odstąpić od stosowania przepisów rozporządzenia 561/2006 i w jaki sposób to potwierdzać- czy dowolny wpis na wykresówce zawsze będzie skuteczny?
4. CZAS PRACY KIEROWCY
- co jest czasem pracy kierowcy
- normy czasu pracy, jazdy, przerw i odpoczynków dla kierowców wyłączonych z rozporządzenia 561/2006
- systemy w jakich kierowca może być zatrudniony
- dla kogo i jakie harmonogramy
- jak określić godziny nocne
- co z „dobą pracowniczą” – indywidualny rozkład czasu pracy kierowcy
- nadgodziny – kiedy, ile i za co
5. ODPOWIEDZIALNOŚĆ W TRANSPORCIE W ZAKRESIE NARUSZEŃ CZASU PRACY
- kto ponosi odpowiedzialność i kiedy
- odpowiedzialność kierowcy
- tryby nakładania kar za naruszenia czasu pracy i nie tylko
- nowe załączniki i nowe kary za naruszenia czasu pracy kierowców
- jak uniknąć płacenia kar – co oznacza „właściwa organizacja i dyscyplina pracy..”
6. DELEGACJE
- kiedy kierowca jest w delegacji
- czy zawsze ryczał za nocleg w pojeździe – orzeczenia sądów
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie
Sprawdź, co zyskujesz
Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.