- Oferta
- Rozwój menedżerski
NARZĘDZIA WEWNĘTRZNEJ KOMUNIKACJI BEZPOŚREDNIEJ, w tym efektywne prowadzenie spotkań, zebrań
Uporządkowanie wiedzy oraz wyposażenie uczestników w nowe umiejętności komunikacji wewnętrznej w dwóch obszarach: 1. Zwiększenie skuteczności prowadzenia zebrań w celu realizowania celów komunikacji wewnętrznej oraz efektywnego zarządzania ludźmi Techniki prowadzenia zebrania Radzenie sobie z trudnym uczestnikiem Zarządzanie konfliktem podczas zebrania…
Cele i korzyści
Uporządkowanie wiedzy oraz wyposażenie uczestników w nowe umiejętności komunikacji wewnętrznej w dwóch obszarach:
1. Zwiększenie skuteczności prowadzenia zebrań w celu realizowania celów komunikacji wewnętrznej oraz efektywnego zarządzania ludźmi
- Techniki prowadzenia zebrania
- Radzenie sobie z trudnym uczestnikiem
- Zarządzanie konfliktem podczas zebrania
- Budowanie osobistego wizerunku w organizacji
2. Inne formy wewnętrznej komunikacji bezpośredniej takie jak wideokonferencje czy różne formy spotkań „twarzą w twarz”
- Ludzie w komunikacji biznesowej
- Savoir-vivre biznesowy
- Zasady wywierania wpływu
Program szkolenia
Dzień Pierwszy – Ludzie i ich komunikowanie się w organizacji
1. Jak ludzie porozumiewają się w warunkach zawodowych?
- Wpływ hierarchii zawodowej na komunikowanie się w organizacji
- Zasady savoir- vivre – podstawy
- Cztery podstawowe style komunikowania: dyrektywne, analityczne, afektywne i uważające
- Praktyka stosowania stylów komunikowania: kiedy, gdzie i w stosunku do kogo stosować poszczególne style
- Zasady wywierania wpływu w wewnętrznej komunikacji bezpośredniej – Znaczenie między innymi stereotypu, wzajemności w kontaktach, autorytetu, niedostępności w prowadzeniu efektywnych zebrań
2. Zakłócenia w komunikowaniu i ich wpływ na „szumy” informacyjne w organizacji
- Jak można się konstruktywnie kłócić w pracy zawodowej?
- Postawy, stereotypy, uprzedzenia a zakłócenia w komunikowaniu
- Obszary konfliktu: wartości, relacji, danych, interesów, struktury
3. Narzędzia komunikacji bezpośredniej – jak i kiedy je stosować?
- Wideokonferencje – specyfika „gadania” do komputera
- Spotkania osobiste formalne i nieformalne – czym się różni „dywanik” u szefa od rozmowy z nim podczas pikniku?
- Zebrania – jak oddziaływać na wiele osób jednocześnie?
4. Od czego zależy efektywność zebrań w organizacji – do czego potrzebne są sprawnie poprowadzone spotkania?
- Co jest przed „witam Państwa”?
- Jak wypełnić dany nam czas?
- Co jest po „dziękuję za uwagę”?
Dzień Drugi – Prowadzę zebranie – warsztaty
1. Wprowadzenie do zadania
- Jak zwiększyć swoją skuteczność podczas prowadzonego zebrania?
- Znaczenie wyglądu kompetentnego
- Treść
- Forma przekazu
- Siła języka ciała
- Jak skutecznie argumentować?
- W jaki sposób mówić atrakcyjnie?
2. Zadanie
- Przygotowanie planu zebrania, postawienie celu, zaplanowanie poszczególnych etapów oraz komunikacji podczas zebrania
- Przygotowanie planu zebrania, postawienie celu, zaplanowanie poszczególnych etapów oraz komunikacji podczas zebrania
- Co jest skuteczniejsze: racje czy emocje? Jak nie dopuścić do konfliktu z publicznością
3. Moje mocne i słabe strony oraz jak nad nimi pracować. Podsumowanie warsztatu
- Co chcesz osiągnąć w zakresie podnoszenia efektywności podczas prowadzonych zebrań?
Metody szkoleniowe:
- Ćwiczenia w grupach oraz indywidualne
- Dyskusje
- Zadanie z wykorzystaniem kamery
- Mini wykłady wprowadzające do ćwiczeń
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie