Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Prawo

Reklamacje w przedsiębiorstwie – nowe przepisy o odpowiedzialności sprzedawcy i gwaranta, żądania odszkodowawcze klientów, procedury rozpatrywania reklamacji

Szkolenie dostarcza wiedzę i umiejętności z zakresu wykonywania przepisów prawa przy zawieraniu umów sprzedaży towarów oraz świadczenia usług około-sprzedażowych w relacjach B2B i B2C. Szkolenie jest dedykowane pracownikom odpowiedzialnym za obsługę reklamacji ze strony sprzedawców i podmiotów udzielających gwarancji. Zapisz się na nasze szkolenie i dowiedz się:  Na czym polegają różnice w obowiązkach sprzedawcy i gwaranta przy sprzedaży konsumenckiej i B2B? Jakie są podstawy prawne odpowiedzialności sprzedawcy i gwaranta za jakość sprzedawanego towaru i jak się przed takimi żądaniami zabezpieczyć? Jakie roszczenia wobec sprzedawcy i gwaranta przysługują kupującemu na podstawie przepisów Dyrektywy Towarowej (Ustawa o prawach konsumenta), rękojmi za wady fizyczne (kodeks cywilny) oraz gwarancji (warunki gwarancji)? Jak organizować i przeprowadzać procedury reklamacyjne aby nie popełnić kosztownych błędów formalnych? Jakie są podstawy prawne reklamacji usług około-sprzedażowych, tj. projektowych, montażowych i transportowych? Jak obiektywnie wyceniać wartość roszczeń reklamacyjnych kupujących? Jakie prawidłowo rozpatrywać reklamacje towarów zakupionych na odległość? Jak poprawnie prowadzić korespondencje ws. reklamacji z klientami oraz instytucjami występującymi w imieniu konsumentów? Jakie zapisy umowne dotyczące umowy sprzedaży i warunków gwarancji są niedozwolone i mogą rodzić negatywne konsekwencje finansowe? Jakie są zasady odstąpienia od umowy przy zakupach na odległość?  

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

Program szkolenia obejmuje:

  • zasady odpowiedzialności sprzedawcy i gwaranta na podstawie przepisów kodeksu cywilnego i Ustawy o prawach konsumenta
  • w szczególności podczas szkolenia prezentowane są zmiany w zasadach odpowiedzialności sprzedawców wprowadzone do polskiego prawa na podstawie Dyrektywy Towarowej od stycznia 2023 r.
  • uczestnicy szkolenia poznają też pozostałe zasady do dotyczące realizacji roszczeń odszkodowawczych klientów, które często są największym kosztem firmy
  • uczestnicy poznają także dobre praktyki organizacji procedur obsługi reklamacji i prowadzenia korespondencji z klientami.

Podczas szkolenia prowadzący odpowiada na pytania dotyczące bieżących problemów związanych z obsługą reklamacji i sposobu postępowania z nietypowymi żądaniami klientów.

Szkolenie prowadzone jest w sposób przystępnym bogaty w szereg przykładów, co pozwala skutecznie przekazać wiedzę osobom nie mającym na co dzień styczności ze skomplikowanymi przepisami prawa.

Dzięki naszemu szkoleniu dowiesz się:

  • Na czym polegają różnice w obowiązkach sprzedawcy i gwaranta przy sprzedaży konsumenckiej i B2B?
  • Jakie są podstawy prawne odpowiedzialności sprzedawcy i gwaranta za jakość sprzedawanego towaru i jak się przed takimi żądaniami zabezpieczyć?
  • Jakie roszczenia wobec sprzedawcy i gwaranta przysługują kupującemu na podstawie przepisów Dyrektywy Towarowej (Ustawa o prawach konsumenta), rękojmi za wady fizyczne (kodeks cywilny) oraz gwarancji (warunki gwarancji)?
  • Jak organizować i przeprowadzać procedury reklamacyjne aby nie popełnić kosztownych błędów formalnych?
  • Jakie są podstawy prawne reklamacji usług około-sprzedażowych, tj. projektowych, montażowych i transportowych?
  • Jak obiektywnie wyceniać wartość roszczeń reklamacyjnych kupujących?
  • Jakie prawidłowo rozpatrywać reklamacje towarów zakupionych na odległość?
  • Jak poprawnie prowadzić korespondencje ws. reklamacji z klientami oraz instytucjami występującymi w imieniu konsumentów?
  • Jakie zapisy umowne dotyczące umowy sprzedaży i warunków gwarancji są niedozwolone i mogą rodzić negatywne konsekwencje finansowe?
  • Jakie są zasady odstąpienia od umowy przy zakupach na odległość?

 

 

Program szkolenia

  1. Wprowadzenie do prawa cywilnego
    • Najważniejsze pojęcia niezbędne w pracy handlowca
    • Umowy konsumenckie i niekonsumenckie czyli czym się różni w prawie B2B od B2C?
    • Najważniejsze zasady, które należy stosować przy zawieraniu umowy sprzedaży i rozpatrywaniu reklamacji
  1. Podstawowe obowiązki sprzedawcy
    • Zasady oferowania produktów
    • Zasady ekspozycji produktów i zakres informacji przekazywanych klientowi w ramach oferty
    • Podział obowiązków pomiędzy producentem, gwarantem a sprzedawcą
  1. Prawne podstawy reklamacji i formalna organizacja procesu reklamacji
    • Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową (Dyrektywa Towarowa od 01.01.2023)
    • Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne
    • Odpowiedzialność gwaranta z tytułu gwarancji jakości
    • Inne podstawy prawne odpowiedzialności producenta, gwaranta i sprzedawców względem klientów końcowych (dodatkowe żądania odszkodowawcze)
    • Reklamacje usług
    • Najważniejsze zasady korespondencji z klientami i instytucjami nadzoru rynku
    • Organizacja procesu reklamacji w przedsiębiorstwie – najważniejsze zasady
  1. Studium przypadków
    • Analiza przypadków reklamacji
    • Test podsumowujący szkolenie
  1. Zakończenie szkolenia
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Opinie uczestników szkoleń

    • Bardzo miła atmosfera, dobrzy instruktorzy, gorąco polecam szkolenia w tej firmie (Translated by Google) Very nice atmosphere, good instructors, I highly recommend training at this company
      Kris Tab
      2025-10-08 11:47:39 (opinia z Google)
    • Super kurs i prowadzenie (Translated by Google) Great course and guidance
      Artur Spiszak
      2025-10-08 10:35:36 (opinia z Google)
    • Miło było (Translated by Google) It was nice
      Grzegorz Szeliga
      2025-10-08 10:34:02 (opinia z Google)
    • Same pozytywy , super organizacja. (Translated by Google) Only positives, great organization.
      Dariusz Smolarek
      2025-10-04 08:05:54 (opinia z Google)
    • Super szkolenie i miła atmosfera,polecam każdemu 🙂 (Translated by Google) Great training and nice atmosphere, I recommend it to everyone 🙂
      Paweł Sykulski
      2025-10-04 08:04:03 (opinia z Google)
    • Miła atmosfera. Bardzo dobre szkolenie. Polecam. (Translated by Google) Nice atmosphere. Very good training. I recommend it.
      Martin Smolarek
      2025-10-04 08:02:00 (opinia z Google)
    • Bardzo miła atmosfera . Polecam serdecznie (Translated by Google) Very nice atmosphere. I highly recommend it.
      Jacek Jurczak
      2025-10-04 08:01:09 (opinia z Google)
    • Krzysztof Morcinek
      2025-09-30 12:34:24 (opinia z Google)
    • WSPANIALA FIRMA SZKOLENIOWA, PEŁNA REKOMWNDACJA (Translated by Google) GREAT TRAINING COMPANY, FULLY RECOMMENDED
      Malgorzata Strzemp
      2025-09-27 17:30:55 (opinia z Google)
    • Polecam szkolenia z prawa budowlanego 🏠 (Translated by Google) I recommend construction law training 🏠
      Jolanta Kułakowska
      2025-09-27 17:17:38 (opinia z Google)
    • Świetnie prowadzone szkolenie na podesty ruchome. Instruktor z ogromnym doświadczeniem opowiadał nam mnóstwo ciekawostek, które pomagały zapamiętać ogrom materiału.Przekazywal z pasją nie tylko teorię, ale i praktyczne porady jak zdać egzamin państwowy. Egzamin poszedł gładko. Dziękuję za świetną organizację.Do zobaczenia na kolejnych szkoleniach. Rekomenduję każdemu ⭐⭐⭐⭐⭐ (Translated by Google) A well-run training course for mobile work platforms. The instructor, with extensive experience, shared a wealth of interesting facts that helped us memorize the vast amount of material. He passionately conveyed not only the theory but also practical advice on how to pass the state exam. The exam went smoothly. Thank you for the excellent organization. See you at the next training. I recommend it to everyone ⭐⭐⭐⭐⭐
      Andrzej Czerwiński
      2025-09-27 08:47:29 (opinia z Google)
    • Dobrze zorganizowany kurs na podesty ruchome, dużo materiałów do nauki, miła, przyjazna atmosfera. Cała grupa zdała egzamin państwowy. Polecam serdecznie 🥰 (Translated by Google) A well-organized course on mobile elevating work platforms, with plenty of learning materials and a pleasant, friendly atmosphere. The entire group passed the state exam. I highly recommend it 🥰
      grazyna czerwinska
      2025-09-27 08:42:15 (opinia z Google)
    • Serdecznie polecam profesjonalną firmą szkoleniową Prestige ECK⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ (Translated by Google) I highly recommend the professional training company Prestige ECK⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐
      Janina Mrzygłód
      2025-09-25 17:22:13 (opinia z Google)
    • Solidna firma szkoleniowa, polecam, warto skorzystać 👍 (Translated by Google) A solid training company, I recommend it, it's worth using 👍
      Janusz Mrzygłód
      2025-09-25 17:17:53 (opinia z Google)
    • I'm Very happy, becouse i passed this exams. Thank you our Teacher's and my friends...
      Mehedi Md Nurul islam
      2025-09-09 09:30:30 (opinia z Google)
    • very good courses. all training is done with a description of all the nuances. the team is very positive with a good approach to training.
      Nil Poddo
      2025-09-09 09:22:19 (opinia z Google)
    • Good
      Sudesh Desai
      2025-09-09 09:08:33 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) Thank you, everything is of good quality (Original) Дякую все якісно
      Александр Погребной
      2025-09-09 08:57:06 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) Very pleasant atmosphere. They teach quickly and efficiently. I recommend! (Original) Очень приятная атмосфера. Быстро и качественно учат . Рекомендую!
      V G
      2025-09-09 08:47:29 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) It was good, all the theory was clear to me, thanks to the teachers (Original) Было хорошо,вся теория для меня была понятна,спасибо преподавателям
      Максим Карабаш
      2025-09-09 08:46:57 (opinia z Google)

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie