Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Ekonomia, finanse

SPLIT PAYMENT – funkcjonowanie po zmianach w 2018 r.

Założeniem szkolenia jest poznanie zasad i konsekwencji prawnych, podatkowych i technicznych ustalania split payment i zasad płatności pomiędzy kontrahentami oraz jej następne pogłębianie na zasadzie: „od ogółu do szczegółu”. Szkolenie jest oparte w głównej mierze na zasadzie: problem – rozwiązanie problemu.

Kategorie:
Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

Celem szkolenia SPLIT PAYMENT jest:

  • Zapoznanie się z nowymi zasadami ustalania i funkcjonowania zasad płatności za transakcje handlowe z uwzględnieniem zmian planowanych od 2018 r. oraz przedstawienie uregulowań związanych z różnymi sposobami zapłat i rozliczaniem takich płatności
  • Zdobycie teoretycznej i praktycznej wiedzy na temat funkcjonowania w praktyce zasad zapłat – zasad ich ustalania, wykazywania, skutków prawnych i podatkowych naruszenia
  • Usystematyzowanie wiedzy z poszczególnych zagadnień funkcjonujących na gruncie prawnym i podatkowym w podatku VAT z zaznaczeniem obszarów potencjalnego ryzyka podatkowego oraz możliwej optymalizacji podatkowej
Założeniem szkolenia jest poznanie zasad i konsekwencji prawnych, podatkowych i technicznych ustalania split payment i zasad płatności pomiędzy kontrahentami oraz jej następne pogłębianie na zasadzie: „od ogółu do szczegółu”.
Szkolenie jest oparte w głównej mierze na zasadzie: problem – rozwiązanie problemu.

Program szkolenia

1. Zasada podzielonej płatności:

  • Cel wprowadzenia uregulowań
  • Pojęcie split payment
  • Pojęcie dedykowanego przelewu bankowego
  • Wzór dedykowanego przelewu bankowego
  • Nowe elementy dedykowanego przelewu bankowego, w tym NIP kontrahenta
  • Dobrowolność czy jednak obowiązek?
  • Zasady zapłat VAT po wprowadzeniu split payment
  • Funkcjonowanie split payment u kupującego i sprzedającego

2. Uregulowania prawa bankowego a split payment:

  • Tworzenie nowego rachunku VAT bez konieczności zmian umowy
  • Brak opłat czy jednak odpłatność?
  • Funkcjonowanie nowego rachunku
  • Zakładanie nowych rachunków bieżących a rachunek VAT
  • Wyciągi bankowe z rachunku VAT
  • Wyłączenie z egzekucji rachunku VAT
  • Likwidacja rachunku bieżącego a kwoty zgromadzone na Rachunku VAT

 3. Funkcjonowanie rachunku VAT:

  • Wpłaty na rachunek VAT sprzedającego przy dedykowanym przelewie kupującego
  • Dysponowanie rachunkiem VAT przez podatnika czy jednak przez urząd skarbowy?
  • Wypłaty z rachunku VAT na bieżące wydatki niemożliwe
  • Wniosek o zwrot z rachunku VAT tylko do urzędu skarbowego
  • Wypłaty z rachunku VAT po zgodzie urzędu skarbowego w ciągu 90 dni
  • Zapłaty z rachunku VAT faktur zakupowych – skutki praktyczne
  • Wzór związany z regulowaniem podatku VAT do urzędu skarbowego

4. Sposoby regulowania płatności a split payment:

  • Przelew zwykły – brutto na rachunek bieżący, czy możliwe?
  • Dedykowany przelew bankowy
  • Zapłata za kilka faktur – czy możliwa przy dedykowanym przelewie bankowym?
  • Płatność gotówką
  • Zapłata za pomocą karty płatniczej
  • Zapłata „za pobraniem”
  • Kompensata i potrącenie
  • Zapłata przez inny podmiot za fakturę kupującego – skutki podatkowe przy split payment

5. Problemy praktyczne związane z uregulowaniami split payment:

  • Podatek VAT do zwrotu (nadwyżka podatku naliczonego nad należnym) na nowy Rachunek VAT
  • Sprzedaż ze stawką 0% lub „zw” a funkcjonowanie Rachunku VAT
  • Sprzedaż ze stawką podstawową a zakupy z niższymi stawkami
  • Nagromadzone środki na Rachunku VAT – co dalej?
  • Pomyłkowa wpłąta kwoty netto na Rachunek VAT a podatku VAT na konto bieżące – co dalej?
  • Funkcjonowanie księgowań automatycznych wpłat na rachunek bankowy a split payment
  • Rozliczanie rozrachunków po wprowadzeniu podzielonej płatności

6. Płatność kartą płatniczą – wdrożenie systemu:

  • Przedstawienie statystyk wdrażania zmian
  • Program rządowy dla urzędów w zakresie wdrażania systemu (założenia programu)
  • Zasady funkcjonowania karty płatniczej, przelewu, płatności gotówkowej
  • System pomocy udzielany dla urzędów wprowadzających zmiany
  • Formularze zgłoszeniowe do przystąpienia do systemu płatności kartą

7. Terminy płatności dla podmiotów publicznych

  • Zasady ustalania terminów zapłat
  • Termin 30-dniowy – kiedy
  • Termin 60 – dniowy jako wyjątek od zasady
  • Zasady płatności przy podmiotach leczniczych

8. Skutki braku zapłaty w wyznaczonych terminach:

  • Uregulowania umowne sprzeczne z ustawą są nieważne
  • Konieczność zbadania towaru a terminy płatności
  • Zapłaty częściowe a terminy płatności
  • Sankcje przewidziane w ustawie
  • Naliczanie odsetek ustawowych
  • SANKCJA KARNA – rekompensata w wysokości 40 euro
  • Zasady wyliczania rekompensaty
  • Przeliczanie rekompensaty na złote polskie
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Metody szkoleniowe

Szkolenie ma formę warsztatów, na których uczestnik zdobędzie teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat funkcjonowania w praktyce zasad zapłat – zasad ich ustalania, wykazywania, skutków prawnych i podatkowych naruszenia.

Adresaci

  • Pracownicy działów księgowych i finansowych, controlingu i audytu
  • Pracownicy marketingu, działów handlowych, ustalający warunki handlowe transakcji
  • Pracownicy obsługujący terminale płatnicze
  • Wyższa kadra zarządzająca oraz kierownicy odpowiedzialni za prawidłowe kontakty handlowe i rozliczanie podatków

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie