Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Sprzedaż, zakupy

SKUTECZNY TELEMARKETING – SIŁA SPRZEDAŻY BEZPOŚREDNIEJ. Jak radzić sobie z zimnymi rozmowami (cold calling), obiekcjami i zastrzeżeniami Klienta?

Działalność marketingowa za pomocą telefonu stanowi w Polsce najszybciej rozwijający się segment marketingu bezpośredniego. Widać wzrost profesjonalizmu w prowadzonych akcjach telemarketingowych. Proces ten jednak realizuje się powoli, przy wciąż dużym udziale kampanii błędnie zaprojektowanych i realizowanych przez nieprzygotowany personel. Rozmowy…

Kategorie:
Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

Działalność marketingowa za pomocą telefonu stanowi w Polsce najszybciej rozwijający się segment marketingu bezpośredniego. Widać wzrost profesjonalizmu w prowadzonych akcjach telemarketingowych. Proces ten jednak realizuje się powoli, przy wciąż dużym udziale kampanii błędnie zaprojektowanych i realizowanych przez nieprzygotowany personel. Rozmowy telefoniczne z klientami, umawianie się na spotkania i prezentacje, zawieranie kontraktów itp. wymagają specyficznych umiejętności. Do dyspozycji z całego wachlarza technik bezpośredniego oddziaływania na klienta pozostaje jedynie głos. Sposób prowadzenia rozmów telefonicznych, a szczególnie pierwsze kilkadziesiąt sekund z reguły decydują o sukcesie, o zawarciu korzystnej transakcji czy rozpoczęciu długofalowej współpracy. W prowadzeniu profesjonalnej działalności telemarketingowej dużą rolę odgrywają specjalne skrypty (scenariusze) rozmów z klientem, zawierająca gotowe sformułowania dostosowane do różnych sytuacji

W trakcie zajęć uczestnik powinien:

  • Wyeliminować najczęstsze błędy, popełniane podczas rozmów telefonicznych.
  • Udoskonalić umiejętności autoprezentacji i prezentacji firmy.
  • Nauczyć się komunikować językiem korzyści
  • Poznać, przećwiczyć i opanować szereg najskuteczniejszych modeli i technik efektywnej sprzedaży przez telefon, co pozwoli na profesjonalny przebieg rozmowy telefonicznej, właściwe zaplanowanie celów rozmowy oraz doprowadzenie do ich realizacji a nawet przewyższyć indywidualne oczekiwania klienta.
  • Wypracować model rozmowy telefonicznej – poznać zasady, procedury i standardy w telemarketingu
  • Nabyć wiedzę dotyczącą wagi procesu obsługi klienta dla funkcjonowania i sukcesu całej organizacji, a także narzędzia do skutecznego realizowania jej założeń.
  • Poznać zasady sprzedaży i negocjacji oraz nabyć umiejętności trafnego dobierania argumentacji handlowej.
  • Rozwinąć techniki, ułatwiające zachowanie pozytywnych relacji z Klientem (zwłaszcza trudnym).
  • Nabyć umiejętność nawiązywania owocnych kontaktów oraz nauczyć się zrozumienia zachowań i potrzeb klientów, czyli rozpoznawania i dostosowywania się do preferowanych przez klienta sposobów prezentacji produktu.
  • Docenić znaczenie słuchania i analizy oczekiwań klienta w rozwiązywaniu trudnych sytuacji takich jak reklamacje i skargi
  • Nabyć pewność siebie w pracy z trudnym klientem oraz umiejętność unikania zarówno nadmiernej uległości, jak i agresji w kontaktach z klientem

Metody szkolenia:

Ćwiczenia warsztatowe, uwzględniające aktywne techniki pracy z grupą, pomogą wzbudzić zaufanie klienta i ocenić poziom jego zadowolenia, a także kreować jego chęć do dalszej współpracy – co można osiągnąć dzięki przeprowadzeniu wielu symulacji, których zarejestrowanie kamerą video pozwoli na zdiagnozowanie niedociągnięć i umożliwi szybką korektę. Zajęcia będą prowadzone są przy pomocy aktywizujących metod partycypacyjnych, w oparciu o doświadczenia i problemy uczestników. Dla zaktywizowania grupy za każde wykonanie zadania uczestnicy otrzymują punkty. Najlepszy otrzymuje nagrodę PRESTIGE Europejskiego Centrum Kształcenia.

  • Przeprowadzenie typowych rozmów bez wprowadzenie teoretycznego: Aktywny udział uczestników w symulacji rozmów telefonicznych z klientem (nagranie na video lub dyktafon), omówienie ćwiczeń na płaszczyźnie merytorycznej i interpersonalnej. Analiza zastosowanych przez ćwiczących technik, modeli, komunikacyjnych oraz słownictwa.
    Właściwe operowanie słownictwem w celu osłabiania emocji negatywnych i pielęgnowania pozytywnych .Ćwiczenia z serii „Powiedz to inaczej….”
  • „Telefon”- ćwiczenie uświadamiające wpływ tonu głosu na treść komunikatu – wypowiadanie zdania z akcentem na wybrane częśc i- interpretacja znaczenia, oddech, postawa, „efekt kaczki” – ćwiczenia jakości swojego głosu
  • Zbudowanie uniwersalnych schematów/ skryptów rozmów. Pisemne opracowanie skryptów rozmów specyficznych dla firmy i zespołów. Ćwiczenia rozmów wg opracowanych na szkoleniu skryptów.
  • Ćwiczenia rozmów z zastosowaniem technik komunikacyjnych„wzorowanie się na najlepszych” i „unikanie najgorszych błędów”.
  • Analiza przeprowadzonych w ramach ćwiczeń rozmów; podsumowanie ich mocnych i słabych stron, wnioski. Sformułowanie zasad dotyczących rozmów z trudnymi Klientami.
  • Ćwiczenia mające na celu podsumowanie kompendium wiedzy na temat docierania do osób docelowych, szczególnie w dużych firmach.

Program szkolenia

MODUŁ I: SIŁA CALL CANTRE

„To, że pewne tradycyjne sposoby działania przetrwały bardzo długo,
nie znaczy, że są najlepsze i najprostsze.
Może to tylko znaczyć, że nikt jeszcze nie spróbował
wymyślić lepszych i prostszych”
E. de Bono

Siła call centre jako dodatkowej formy sprzedaży, wynikająca z jej wielofunkcyjności oraz stanowiąca doskonałe uzupełnienie i wsparcie promocji i reklamy.

  • Praktyczne zastosowanie w biznesie (telemarketing, call centre, contact centre, CRM), technologia oraz różnorodność wykorzystania call centre.
  • Tendencje rozwojowe call centre na świecie i w Polsce, z uwzględnieniem prawnych i etycznych aspektów funkcjonowania call centre (rejestrowanie i monitorowanie rozmów, ochrona danych osobowych )
  • Niezbędne elementy wyposażenia stanowiska pracy(wymogi ergonomiczne) z uwzględnieniem wymogów kwalifikacyjnych osoby, posługującej się telefonem jako narzędziem pracy.
  • Wspieranie call centre ze strony innych mediów wykorzystywanych w procesie sprzedaży: kontaktów osobistych, bezpośrednich przesyłek pocztowych oraz reklamy zewnętrznej, medialnej i w miejscu sprzedaży.
  • „Dobry PR” – jego siła i znaczenie, czyli telefoniczne kształtowanie wizerunku firmy. Telefoniczny savoire-vivre w biznesie.
  • Praca z bazą danych czyli określenie klientów docelowych oraz zasady użytkowania baz danych teleadresowych.

MODUŁ II: KLIENT

„Pamiętaj, że nie ma dwóch identycznych klientów, (…) którzy w dodatku częstokroć nie uświadamiają sobie czego naprawdę potrzebują, (…)
od tego jesteś ty”
M. Catherine Ashmore

„Myślenie klientem” jako wskazówka do skutecznego pozyskania klienta. Waga, założenia i praktyka profesjonalnej obsługi klienta.

  • Proces kwalifikowania potencjalnego klienta, uwzględniający takie etapy jak: rozpoznanie potencjalnych klientów (suspect, prospect, lead) i źródła informacji o nich, sposoby zbierania i przechowywania informacji o potencjalnych klientach oraz przygotowanie do pierwszego kontaktu z potencjalnym klientem.
  • Klient – diagnoza jego potencjału, jego wartość (life-time value);, prawa, koszty jego zdobycia i utrzymania.
  • Natura kontaktów z klientem z perspektywy wielokanałowości przepływów informacji oraz różnic między klientem indywidualnym a instytucjonalnym.- call centre jako specyficzne podejście i narzędzie zarządzania relacjami z klientami.
  • Kategoryzacja klientów i dostrajanie się do ich specyficznych potrzeb z uwzględnieniem przypadku szczególnego pt. „Trudny klient”, czyli jak uzyskać kontrolę nad rozmową, emocjami klienta i reagować na jego pretensje, zarzuty i obiekcje wg procedury E-P-R (emocje – problem – rozwiązanie).

MODUŁ III: SPRZEDAŻ

„Sprzedawanie to pomoc klientom w podjęciu decyzji”
A. Catherine. Ashmore

Specyfika sprzedaży przez telefon, warianty telefonicznej sprzedaży, różnice między transakcją a sprzedażą czyli „myślenia klientem” ciąg dalszy.

  • Proces sprzedaży: od nawiązania pierwszego kontaktu do windykacji należności, możliwość zastosowania telefonu w różnych fazach życia klienta, tworzenie skryptu rozmowy zorientowanej na sprzedaż, kwalifikowanie jako wstępna faza sprzedaży,
  • Specyfika dotarcia do osoby docelowej w różnych typach akcji. Zasady współpracy z sekretarkami i asystentkami. Kilka sposobów na „dragan lady” strzegące dostępu do osób docelowych.
  • Reagowanie na opór i inne kłopotliwe zachowania klientów, łączenie promocji, sprzedaży i obsługi klienta.
  • Zwiększanie „udziału w rynku” a zwiększanie „udziału w kliencie”, istota sprzedaży dodatkowej (up-sell) oraz sprzedaży krzyżowej (cross-sell), wsparcie sprzedaży telefonicznej przez inne media (fax, e-mail, systemy automatyczne, wysyłka, spotkania bezpośrednie).
  • Sposób postępowania wobec największych „wrogów” sprzedaży telefonicznej, z uwzględnieniem etycznych zasad sprzedaży.

MODUŁ IV: KOMUNIKOWANIE SIĘ – SPECYFIKA ROZMÓW TELEFONICZNYCH

„Dobra komunikacja to proces dwustronny:
nadawca daje odbiorcy szansę na zadawanie pytań i formułowanie komentarzy o tym, co zostało powiedziane, aby wyjaśnić niezrozumiałe kwestie. Jeśli nadawca nie stworzy tej szansy, komunikacja przekształca się w zwykłe informowanie”
–Sidney J. Harris

Sprawna komunikacja niewerbalna – panowanie nad głosem i werbalna – poprawne formułowanie myśli, czyli trudna sztuka konwersacji.

  • Specyfika efektywnej sprzedaży przez telefon, prezentacja – stworzenie i przedstawienie atrakcyjnej oferty, perswazja, siła pierwszego ostatniego wrażenia, komunikacja niewerbalna przez telefon, czyli operowanie głosem w rozmowie telefonicznej: dykcja i intonacja – siła głosu, tempo wypowiedzi, prawidłowa artykulacja, oddech.
  • Psychologiczne techniki komunikacyjne – gwarancją skutecznego porozumienia oraz formą wywierania wpływu: aktywne słuchanie, rozumienie (zadawanie pytań, parafrazowanie, empatia, wyjaśnianie), przekazywanie informacji i komunikowanie się w warunkach rozbieżnych interesów- negocjacje handlowe (jak je przygotować, jak je przeprowadzać).
  • Inteligencja emocjonalna a komunikacja, dostosowywanie sposobu prowadzenia rozmowy do rozmówcy (kalki językowe).Potęga sugestii oraz emocji w perswazji – przykłady.
  • Elementy zachowań asertywnych. Rozważenie korzyści i strat z zachowania postawy asertywnej w kontaktach z klientem (reagowanie na krytykę i odmowę oraz radzenie sobie z presją i manipulacją ze strony klienta).
  • Omówienie różnic i podobieństw oraz konsekwencji z nich wynikających między rozmową telefoniczną, a rozmową 'twarzą w twarz” – co o Tobie wiadomo kiedy mówisz przez telefon i jakie są tego konsekwencje.
  • Rozmowa telefoniczna jako udany wstęp do sprzedaży bezpośredniej i budowania trwałych biznesowych relacji. Etapy rozmowy telefonicznej: odpowiednie rozpoczęcie rozmowy, przełączanie i łączenie rozmów, słuchanie, zadawanie pytań, robienie notatek podczas rozmowy, przyjmowanie wiadomości do przekazania, kontrolowanie przebiegu rozmowy, zakończenie rozmowy).
  • Vademecum telefonującego i przyjmującego telefon: reguły użyteczne w kontaktach telefonicznych, zwroty uznane za właściwe i niewłaściwe podczas rozmowy, odpowiedni język rozmowy. Uniwersalne schematy różnych typów rozmów telefonicznych spotykanych w profesjonalnym telemarketingu. Skrypty rozmów. Żelazne zasady prowadzenia rozmów telefonicznych.
  • Dostosowywanie sposobów rozwiązywania konfliktów do cech, osobowości klienta oraz konkretnej sytuacji, w jakiej strony się znalazły.
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Opinie uczestników szkoleń

    • Bardzo miła atmosfera, dobrzy instruktorzy, gorąco polecam szkolenia w tej firmie (Translated by Google) Very nice atmosphere, good instructors, I highly recommend training at this company
      Kris Tab
      2025-10-08 11:47:39 (opinia z Google)
    • Super kurs i prowadzenie (Translated by Google) Great course and guidance
      Artur Spiszak
      2025-10-08 10:35:36 (opinia z Google)
    • Miło było (Translated by Google) It was nice
      Grzegorz Szeliga
      2025-10-08 10:34:02 (opinia z Google)
    • Same pozytywy , super organizacja. (Translated by Google) Only positives, great organization.
      Dariusz Smolarek
      2025-10-04 08:05:54 (opinia z Google)
    • Super szkolenie i miła atmosfera,polecam każdemu 🙂 (Translated by Google) Great training and nice atmosphere, I recommend it to everyone 🙂
      Paweł Sykulski
      2025-10-04 08:04:03 (opinia z Google)
    • Miła atmosfera. Bardzo dobre szkolenie. Polecam. (Translated by Google) Nice atmosphere. Very good training. I recommend it.
      Martin Smolarek
      2025-10-04 08:02:00 (opinia z Google)
    • Bardzo miła atmosfera . Polecam serdecznie (Translated by Google) Very nice atmosphere. I highly recommend it.
      Jacek Jurczak
      2025-10-04 08:01:09 (opinia z Google)
    • Krzysztof Morcinek
      2025-09-30 12:34:24 (opinia z Google)
    • WSPANIALA FIRMA SZKOLENIOWA, PEŁNA REKOMWNDACJA (Translated by Google) GREAT TRAINING COMPANY, FULLY RECOMMENDED
      Malgorzata Strzemp
      2025-09-27 17:30:55 (opinia z Google)
    • Polecam szkolenia z prawa budowlanego 🏠 (Translated by Google) I recommend construction law training 🏠
      Jolanta Kułakowska
      2025-09-27 17:17:38 (opinia z Google)
    • Świetnie prowadzone szkolenie na podesty ruchome. Instruktor z ogromnym doświadczeniem opowiadał nam mnóstwo ciekawostek, które pomagały zapamiętać ogrom materiału.Przekazywal z pasją nie tylko teorię, ale i praktyczne porady jak zdać egzamin państwowy. Egzamin poszedł gładko. Dziękuję za świetną organizację.Do zobaczenia na kolejnych szkoleniach. Rekomenduję każdemu ⭐⭐⭐⭐⭐ (Translated by Google) A well-run training course for mobile work platforms. The instructor, with extensive experience, shared a wealth of interesting facts that helped us memorize the vast amount of material. He passionately conveyed not only the theory but also practical advice on how to pass the state exam. The exam went smoothly. Thank you for the excellent organization. See you at the next training. I recommend it to everyone ⭐⭐⭐⭐⭐
      Andrzej Czerwiński
      2025-09-27 08:47:29 (opinia z Google)
    • Dobrze zorganizowany kurs na podesty ruchome, dużo materiałów do nauki, miła, przyjazna atmosfera. Cała grupa zdała egzamin państwowy. Polecam serdecznie 🥰 (Translated by Google) A well-organized course on mobile elevating work platforms, with plenty of learning materials and a pleasant, friendly atmosphere. The entire group passed the state exam. I highly recommend it 🥰
      grazyna czerwinska
      2025-09-27 08:42:15 (opinia z Google)
    • Serdecznie polecam profesjonalną firmą szkoleniową Prestige ECK⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ (Translated by Google) I highly recommend the professional training company Prestige ECK⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐
      Janina Mrzygłód
      2025-09-25 17:22:13 (opinia z Google)
    • Solidna firma szkoleniowa, polecam, warto skorzystać 👍 (Translated by Google) A solid training company, I recommend it, it's worth using 👍
      Janusz Mrzygłód
      2025-09-25 17:17:53 (opinia z Google)
    • I'm Very happy, becouse i passed this exams. Thank you our Teacher's and my friends...
      Mehedi Md Nurul islam
      2025-09-09 09:30:30 (opinia z Google)
    • very good courses. all training is done with a description of all the nuances. the team is very positive with a good approach to training.
      Nil Poddo
      2025-09-09 09:22:19 (opinia z Google)
    • Good
      Sudesh Desai
      2025-09-09 09:08:33 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) Thank you, everything is of good quality (Original) Дякую все якісно
      Александр Погребной
      2025-09-09 08:57:06 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) Very pleasant atmosphere. They teach quickly and efficiently. I recommend! (Original) Очень приятная атмосфера. Быстро и качественно учат . Рекомендую!
      V G
      2025-09-09 08:47:29 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) It was good, all the theory was clear to me, thanks to the teachers (Original) Было хорошо,вся теория для меня была понятна,спасибо преподавателям
      Максим Карабаш
      2025-09-09 08:46:57 (opinia z Google)

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie