Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Prawo

WINDYKACJA – aspekty prawne i miękkie. Jak odzyskać należności i nie stracić klienta?

Szkolenie polecamy wszystkim osobom zdecydowanym zwiększyć skuteczność w ściąganiu zaległych należności,, którym zależy na psychologicznym komforcie swojej trudnej pracy windykatora i przewadze konkurencyjnej w stosunku do innych podmiotów wierzycieli. Zapraszamy w szczególności pracowników: zajmujących się windykacją telefoniczną, prowadzących windykację w postępowaniach sądowych współpracujących z działami prawnymi lub kancelariami oraz organami ścigania, odpowiedzialnych za organizację biur windykacyjnych i ograniczanie pobocznych kosztów odzyskania należności.

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

  • Poprawa płynności finansowej firmy, a więc podwyższenia poziomu bezpieczeństwa
  • Doskonalenie umiejętności elastycznego stosowania skutecznych technik windykacyjnych
  • Zwiększenie efektywności z prowadzonych rozmów windykacyjnych
  • Utrzymanie pozytywnych lub neutralnych relacji z klientem

 

Metody treningowe:

Trening prowadzony jest metodą aktywną. Główną (80%) część zajęć obejmują ćwiczenia:

  • symulacje specyficznych rozmów windykacyjnych (telefonicznych i bezpośrednich) z klientami firmy
  • analiza materiału video (własnego i nagranych scenek)
  • testy
  • ćwiczenia w małych grupach
  • burza mózgów
  • analiza case study

Szkolenie adresowane do:

Szkolenie polecamy wszystkim osobom zdecydowanym zwiększyć skuteczność w ściąganiu zaległych należności,, którym zależy na psychologicznym komforcie swojej trudnej pracy windykatora i przewadze konkurencyjnej w stosunku do innych podmiotów wierzycieli.

Zapraszamy w szczególności pracowników:

  • zajmujących się windykacją telefoniczną,
  • prowadzących windykację w postępowaniach sądowych
  • współpracujących z działami prawnymi lub kancelariami oraz organami ścigania,
  • odpowiedzialnych za organizację biur windykacyjnych i ograniczanie pobocznych kosztów odzyskania należności.

 

Program szkolenia

ASPEKTY PRAWNE WINDYKACJI

I. ZABEZPIECZENIE PRZYSZŁYCH WIERZYTELNOŚCI NA ETAPIE ZAWIERANIA UMOWY

  • Postanowienia umowy w przedmiocie skutecznego zabezpieczenia w umowach pożyczki, kredytu, sprzedaży
  • Sposoby zabezpieczenia – akt notarialny o dobrowolnym poddaniu się egzekucji, umowa przewłaszczenia na zabezpieczenie, hipoteka, zastaw, weksel
  • Ustrój majątkowy małżeński a zabezpieczenie umowy
  • Metody badania wiarygodności partnerów handlowych
  • Odpowiedzialność za zaciągnięte zobowiązania w aspekcie formy prawnej prowadzenia działalności gospodarczej

2. WINDYKACJA PRZEDSĄDOWA

  • Proces negocjacyjny z dłużnikiem
  • Rola przelewu wierzytelności w obrocie gospodarczym
  • Faktoring, forfeiting, indos
  • Instytucja przedawnienia należności głównej oraz przynależnych odsetek
  • Metody przerwania biegu przedawnienia oraz konsekwencje prawne

3. WINDYKACJA SĄDOWA

  • Właściwość miejscowa sądu
  • Właściwość rzeczowa sądu
  • Postępowanie nakazowe a postępowanie upominawcze
  • Rodzaje postępowań w sprawach o zapłatę
  • Postępowanie gospodarcze – odrębności procesowe
  • Czas wydania orzeczenia sądowego a prawidłowe przygotowanie dokumentacji
  • Ochrona wierzyciela przed przewlekłością postępowania sądowego.
  • Rodzaje orzeczeń sądowych
  • Koszty oraz opłaty sądowe
  • Postępowanie w sprawie o nadanie klauzuli wykonalności

4. POSTĘPOWANIE ZABEZPIECZAJĄCE

  • Cel i sposoby zabezpieczenia
  • Procedura postępowania zabezpieczającego
  • Koszty postępowania zabezpieczającego
  • Pozorne wyprowadzenie majątku dłużnika, metody obrony, sposób postępowania wierzyciela

5. POSTĘPOWANIE EGZEKUCYJNE

  • Wszczęcie postępowania komorniczego, prawidłowość wniosku oraz wybór właściwego komornika
  • Sposoby poszukiwania majątku dłużnika a wybór odpowiedniego sposobu egzekucji
  • Monitowanie działań komornika
  • Instytucja wyjawienia majątku
  • Koszty postępowania egzekucyjnego

ASPEKTY MIĘKKIE WINDYKACJI

I. WPROWADZENIE DO SKUTECZNEJ WINDYKACJI

1. Podejście do klienta w procesie windykacji

  • Projektowanie procesu windykacji wewnątrz organizacji
  • Kluczowe elementy procesu windykacji: wielkość, wiek, kryteria segmentacyjne (historia płatności, udział firmy w obrotach klienta, rentowność klienta itp.)
  • Narzędzia windykacji: upomnienie pisemne, rozmowa telefoniczna, wezwanie do zapłaty, wstrzymanie sprzedaży, odłączenie klienta itp.
  • Stopień skuteczności podejmowanych działań
  • DNA najlepszych windykatorów
  • Etyka i profesjonalizm postępowania osoby windykującej jako warunek utrzymania dobrego wizerunku firmy na rynku

2. Przygotowanie do rozmowy windykacyjnej

  • Ustalenie priorytetów, planu i harmonogramu rozmowy
  • Wiedza o dłużniku
  • Określenie minimum i maksimum
  • Kiedy i jak działać – warunki optymalnej skuteczności

II. WINDYKACJA PRZEZ TELEFON

1. Procedura prowadzenia windykacyjnej rozmowy telefonicznej

  • Etapy windykacyjnej rozmowy telefonicznej
  • Zasady prowadzenia windykacyjnych rozmów telefonicznych
  • Style prowadzenia telefonicznych rozmów windykacyjnych
  • Taktyki prowadzenia rozmowy z dłużnikiem – indywidualizacja podejścia

III. SCHEMAT I ZASADY PROWADZENIA ROZMOWY WINDYKACYJNEJ

1. Nawiązanie kontaktu

  • Przywitanie
  • Elementy komunikacji niewerbalnej
  • Wprowadzenie do tematu

2. Identyfikacja sytuacji dłużnika

  • Prowadzenie rozmowy – zasady zadawania pytań, rodzaje pytań
  • Techniki aktywnego słuchania
  • Nawiązanie dialogu i współpracy z dłużnikiem

3. Prezentacja sytuacji dłużnika

  • Analiza postawy klienta
  • Indywidualizacja podejścia do klienta
  • Matryce perswazyjne i teksty motywacyjne dla windykatorów
  • Pozycjonowanie stanowiska firmy – etap sankcji pasywnych i sankcji bezpośrednich

4. Rozpraszanie wymówek i obiekcji

  • Baza wymówek klienta – skuteczne taktyki odpowiedzi i postępowania
  • 20 taktyk radzenia sobie z obiekcjami klienta
  • Ujawnianie postaw – dążenie do neutralizacji emocji
  • Psychologia kłamstwa – czyli jak rozpoznać ewentualne próby manipulacji
  • Błędy w egzekwowaniu należności – czego powinniśmy unikać?

5. Uskutecznienie windykacji

  • 7 skutecznych metod zamykania rozmowy windykacyjnej

IV. TRUDNE SYTUACJE W ROZMOWACH WINDYKACYJNYCH

1. Emocje w relacji dłużnik – osoba windykująca

  • Zachowania agresywne, zachowania pasywne, zachowania wymuszające litość
  • Asertywne podejście do siebie i osoby dłużnika
  • Przyjmowanie krytyki i stawianie granic

2. Stres – jak radzić sobie z napięciem?

  • Zrozumieć stres – etiologia i fizjologia zachowań stresowych
  • Skuteczne i praktyczne metody rozładowywania napięć i stresów w pracy zawodowej

3. Mediacja jako skuteczny środek odzyskiwania wierzytelności i utrzymania klienta

Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

Adresaci

Szkolenie rekomendowane jest dla pracowników firmy zajmujących się prowadzeniem rozmów windykacyjnych z klientami.

Polecamy wszystkim osobom zdecydowanym zwiększyć skuteczność w ściąganiu zaległych należności,, którym zależy na psychologicznym komforcie swojej trudnej pracy windykatora i przewadze konkurencyjnej w stosunku do innych podmiotów wierzycieli.

Zapraszamy w szczególności pracowników:

  • zajmujących się windykacją telefoniczną,
  • prowadzących windykację w postępowaniach sądowych
  • współpracujących z działami prawnymi lub kancelariami oraz organami ścigania,
  • odpowiedzialnych za organizację biur windykacyjnych i ograniczanie pobocznych kosztów odzyskania należności.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Zrób prezent swojemu klientowi, zaproś dostawcę, partnera biznesowego i budujcie wspólnie swoja przewagę konkurencyjną na prestiżowych szkoleniach.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Opinie uczestników szkoleń

    • Bardzo miła atmosfera, dobrzy instruktorzy, gorąco polecam szkolenia w tej firmie (Translated by Google) Very nice atmosphere, good instructors, I highly recommend training at this company
      Kris Tab
      2025-10-08 11:47:39 (opinia z Google)
    • Super kurs i prowadzenie (Translated by Google) Great course and guidance
      Artur Spiszak
      2025-10-08 10:35:36 (opinia z Google)
    • Miło było (Translated by Google) It was nice
      Grzegorz Szeliga
      2025-10-08 10:34:02 (opinia z Google)
    • Same pozytywy , super organizacja. (Translated by Google) Only positives, great organization.
      Dariusz Smolarek
      2025-10-04 08:05:54 (opinia z Google)
    • Super szkolenie i miła atmosfera,polecam każdemu 🙂 (Translated by Google) Great training and nice atmosphere, I recommend it to everyone 🙂
      Paweł Sykulski
      2025-10-04 08:04:03 (opinia z Google)
    • Miła atmosfera. Bardzo dobre szkolenie. Polecam. (Translated by Google) Nice atmosphere. Very good training. I recommend it.
      Martin Smolarek
      2025-10-04 08:02:00 (opinia z Google)
    • Bardzo miła atmosfera . Polecam serdecznie (Translated by Google) Very nice atmosphere. I highly recommend it.
      Jacek Jurczak
      2025-10-04 08:01:09 (opinia z Google)
    • Krzysztof Morcinek
      2025-09-30 12:34:24 (opinia z Google)
    • WSPANIALA FIRMA SZKOLENIOWA, PEŁNA REKOMWNDACJA (Translated by Google) GREAT TRAINING COMPANY, FULLY RECOMMENDED
      Malgorzata Strzemp
      2025-09-27 17:30:55 (opinia z Google)
    • Polecam szkolenia z prawa budowlanego 🏠 (Translated by Google) I recommend construction law training 🏠
      Jolanta Kułakowska
      2025-09-27 17:17:38 (opinia z Google)
    • Świetnie prowadzone szkolenie na podesty ruchome. Instruktor z ogromnym doświadczeniem opowiadał nam mnóstwo ciekawostek, które pomagały zapamiętać ogrom materiału.Przekazywal z pasją nie tylko teorię, ale i praktyczne porady jak zdać egzamin państwowy. Egzamin poszedł gładko. Dziękuję za świetną organizację.Do zobaczenia na kolejnych szkoleniach. Rekomenduję każdemu ⭐⭐⭐⭐⭐ (Translated by Google) A well-run training course for mobile work platforms. The instructor, with extensive experience, shared a wealth of interesting facts that helped us memorize the vast amount of material. He passionately conveyed not only the theory but also practical advice on how to pass the state exam. The exam went smoothly. Thank you for the excellent organization. See you at the next training. I recommend it to everyone ⭐⭐⭐⭐⭐
      Andrzej Czerwiński
      2025-09-27 08:47:29 (opinia z Google)
    • Dobrze zorganizowany kurs na podesty ruchome, dużo materiałów do nauki, miła, przyjazna atmosfera. Cała grupa zdała egzamin państwowy. Polecam serdecznie 🥰 (Translated by Google) A well-organized course on mobile elevating work platforms, with plenty of learning materials and a pleasant, friendly atmosphere. The entire group passed the state exam. I highly recommend it 🥰
      grazyna czerwinska
      2025-09-27 08:42:15 (opinia z Google)
    • Serdecznie polecam profesjonalną firmą szkoleniową Prestige ECK⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ (Translated by Google) I highly recommend the professional training company Prestige ECK⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐
      Janina Mrzygłód
      2025-09-25 17:22:13 (opinia z Google)
    • Solidna firma szkoleniowa, polecam, warto skorzystać 👍 (Translated by Google) A solid training company, I recommend it, it's worth using 👍
      Janusz Mrzygłód
      2025-09-25 17:17:53 (opinia z Google)
    • I'm Very happy, becouse i passed this exams. Thank you our Teacher's and my friends...
      Mehedi Md Nurul islam
      2025-09-09 09:30:30 (opinia z Google)
    • very good courses. all training is done with a description of all the nuances. the team is very positive with a good approach to training.
      Nil Poddo
      2025-09-09 09:22:19 (opinia z Google)
    • Good
      Sudesh Desai
      2025-09-09 09:08:33 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) Thank you, everything is of good quality (Original) Дякую все якісно
      Александр Погребной
      2025-09-09 08:57:06 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) Very pleasant atmosphere. They teach quickly and efficiently. I recommend! (Original) Очень приятная атмосфера. Быстро и качественно учат . Рекомендую!
      V G
      2025-09-09 08:47:29 (opinia z Google)
    • (Translated by Google) It was good, all the theory was clear to me, thanks to the teachers (Original) Было хорошо,вся теория для меня была понятна,спасибо преподавателям
      Максим Карабаш
      2025-09-09 08:46:57 (opinia z Google)

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie