- Oferta
- Sprzedaż, zakupy
JĘZYK PERSWAZJI DLA HANDLOWCÓW. Erystyka w negocjacjach i sprzedaży z elementami retoryki i społecznej psychologii perswazji (2 dni)
Sztuka erystyki to katalog niezawodnych technik walki na słowa. Z jej pomocą stajemy się: sprawniejszymi dyskutantami wytrawniejszymi negocjatorami skuteczniejszymi sprzedawcamiJest tak, ponieważ erystyka podpowiada nam jak kierować każdą rozmową, niezależnie od jej tematu. Władając starożytnymi technikami erystycznymi dyskutujemy skutecznie. W…
Cele i korzyści
Sztuka erystyki to katalog niezawodnych technik walki na słowa. Z jej pomocą stajemy się:
- sprawniejszymi dyskutantami
- wytrawniejszymi negocjatorami
- skuteczniejszymi sprzedawcami
Jest tak, ponieważ erystyka podpowiada nam jak kierować każdą rozmową, niezależnie od jej tematu. Władając starożytnymi technikami erystycznymi dyskutujemy skutecznie. W połączeniu z elementami starożytnej sztuki retoryki (efektywnego i efektownego przemawiania) oraz nowoczesnej, społecznej psychologii perswazji stajemy się wirtuozami komunikacji perswazyjnej. Poznanie podłoża technik erystycznych, retorycznych i psychospołecznych wraz z szeroko zakrojonym treningiem ich wykorzystywania, prowadzi w prostej linii do wytworzenia u uczestników szkolenia pewnych nawyków perswazyjnych. Kto z zaangażowaniem uczestniczył w szkoleniu – zaczyna, po jego zakończeniu, wykorzystywać poznane mechanizmy perswazyjne bez zastanawiania się nad nimi, co czyni go/ją rzeczywistym mistrzem perswazji dynamicznej w praktyce. Uczestnicy uzyskają odpowiedzi na, między innymi, następujące pytania:
- Jak i po co kształtować swój wizerunek jako dyskutanta?
- Jak i po co korzystać z wiedzy o oponentach?
- Jak zbudować nastrój sprzyjający perswazji?
- Jak kontrolować emocje dyskutantów i świadków dyskusji?
- Jak dostosować styl komunikacyjny do oponenta i świadków dyskusji?
- Jak sprawić, by komunikacja niewerbalna (gest, mimika) wspierała werbalną (słowo)?
- Jak uczynić otoczenie, w którym realizuje się komunikacja, naszym sprzymierzeńcem?
- Jak przygotować sensowną, trudną do obalenia argumentację?
- Jak zwalczać cudze argumenty i zabezpieczać się przed ich zaistnieniem?
- Jak zdyskredytować oponenta i/lub jego wypowiedzi w oczach świadków?
- Jak zwiększyć atrakcyjność wypowiedzi?
- Jak i kiedy modyfikować wypowiedź lub strategię zależnie od reakcji dyskutantów?
- Jak formułować błyskotliwe riposty?
- Jak uniknąć niekorzystnego dla nas cudzego oddziaływania perswazyjnego?
Program szkolenia
1. Elementy autoprezentacji komunikującego
- Przestrzeń komunikacyjna – wpisywanie siebie i oponenta w fizyczne otoczenie
- Przestrzenne i psychospołeczne odnoszenie się do oponentów i świadków
- Komunikacja niewerbalna – dbałość o gest/pozę/mimikę i ich synchronizację ze słowem
- Styl komunikacji – dbałość o spójny obraz komunikującego
2. Odbiorca/oponent
- Ucho i oko – nauka słuchania/obserwowania, wnioskowania o oponencie
- Poznawanie – gromadzenie i wykorzystywanie informacji o oponencie
3. Przekaz
- Nauka budowania i układ arsenału argumentacyjnego
- Operowanie językiem obrazowym
- Sztuka błyskotliwej kontrargumentacji
- Werbalne odwołania do przestrzeni i świadków komunikacji
- Kontrola i obrona stanowiska/tematu wypowiedzi
4. Kod
- Szukanie wspólnych dla nadawcy i odbiorcy/oponenta elementów językowych
- Kreowanie wspólnoty językowej i psychospołecznej.
5. Kontekst
- Wybór i kompozycja przestrzeni komunikacyjnej
6. Kontakt
- Kształtowanie i kontrola charakteru interakcji między nadawcą a odbiorcą/oponentem
Korzyści ze szkolenia
Uczestnicy:
- Wiedzą jakie są najważniejsze czynniki warunkujące skuteczność wpływu społecznego
- Potrafią zwyciężać w dyskusjach z jednym lub wieloma partnerami
- Potrafią obronić się przed działaniem najpotężniejszych techniki wpływu społecznego
- Potrafią sprawić, by komunikacja niewerbalna sprzyjała perswazyjnej mocy słowa
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie