- Oferta
- Logistyka, transport, spedycja
CZAS PRACY KIEROWCÓW W TRANSPORCIE DROGOWYM
Zapoznanie słuchaczy z prawidłowym stosowaniem przepisów dotyczących czasu pracy kierowców w transporcie drogowym oparte na przepisach źródłowych jak i na autentycznym studium przypadków Nabycie przez słuchaczy umiejętności prawidłowego wypełniania wykresówek oraz prawidłowej obsługi urządzenia rejestrującego
Cele i korzyści
- Zapoznanie słuchaczy z prawidłowym stosowaniem przepisów dotyczących czasu pracy kierowców w transporcie drogowym oparte na przepisach źródłowych jak i na autentycznym studium przypadków
- Nabycie przez słuchaczy umiejętności prawidłowego wypełniania wykresówek oraz prawidłowej obsługi urządzenia rejestrującego
Program szkolenia
1. Podstawy prawne
- regulacje prawne dotyczące czasu pracy kierowców,
- kiedy Umowa AETR a kiedy Rozporządzenie 561/2006?
- zastosowanie Ustawy o czasie pracy kierowców.
2. Okresy jazd, przerw i odpoczynków wg 56/2006
- kiedy nie ma obowiązku stosowania rozporządzenia 561/2006?
- co oznacza pojęcie „kierowcy”?
- co oznacza „załoga kilku osobowa”- konsekwencje w przypadku nie utworzenia załogi?
- pojęcia „innej pracy”, „dyspozycji” „tygodnia”,
- dzienny okres odpoczynku – definicja, norma, przykłady nieprawidłowości,
- dzienny czas prowadzenia pojazdu – definicja, normy, przykłady naruszeń,
- tygodniowy czas prowadzenia pojazdu – definicja, normy,
- jazda ciągła – definicja, norma, najczęstsze nieprawidłowości, przykłady,
- przeprawa promowa – prawidłowe zasady odbierania odpoczynku i najczęstsze błędy,
- konsekwencje skrócenie dziennego czasu odpoczynku poniżej 7 godzin,
- tygodniowy okres odpoczynku – definicja, normy, prawidłowe wyznaczanie,
- algorytm wyznaczania odpoczynku tygodniowego przez ITD w przypadku stwierdzenia braku takiego odpoczynku,
- kiedy można odstąpić od stosowania przepisów rozporządzenia 561/2006 i w jaki sposób to potwierdzać?
3. Urządzenia rejestrujące aktywność kierowcy stosowane w transporcie drogowym
- zasady użytkowania i prawidłowy sposób wypełniania wykresówek – przykłady,
- zasady użytkowania selektora w tachografach analogowych i cyfrowych – najczęstsze błędy,
- zasady zaznaczania aktywności na wykresówkach i wydrukach cyfrowych – kto i kiedy musi tego dokonywać?
- dokumentowanie jazdy więcej niż jednym pojazdem oraz czasu wolnego – OBOWIĄZEK PRACODAWCY – zaświadczenie czy wykresówka?
4. Czas pracy kierowców-pracowników (nowe regulacje)
- co jest czasem pracy kierowcy – najczęstsze błędy,
- systemy czasu pracy w transporcie – który najlepszy, nadgodziny w każdym systemie,
- system zadaniowy po 1 stycznia 2012 r.,
- krótsza pora nocna – nowa definicja „pory nocnej” – jak stosować i jak wprowadzić?
- indywidualny rozkład czasu pracy – jak go wprowadzić i jakie daje korzyści?
- harmonogram czasu pracy w transporcie – trudności w planowaniu, czy zawsze musi być sporządzany?
- obowiązki pracodawcy w stosunku do kierowcy-pracownika – oświadczenia, ewidencja,
- dodatkowa ewidencja czasu pracy – kto musi ją sporządzać?
5. Jak zminimalizować ryzyko ponoszenia kar – co to znaczy „właściwa organizacja i dyscyplina pracy”?
- regulamin pracy – co musi zawierać, najczęstsze błędy,
- jak sporządzić zakres obowiązków kierowcy?
- odpowiedzialność za naruszenia związane z czasem pracy kierowcy po 1 stycznia 2012 r.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie