- Oferta
- Rozwój menedżerski
DOSKONALENIE KOMPETENCJI MENADŻERSKICH
Nakreślenie mapy podstawowych cech i umiejętności skutecznego menedżera Dostarczenie wiedzy o podstawowych obszarach działań lidera Przećwiczenie umiejętności kierowania działaniami innych i wpływania na jakość pracy oraz decyzje i zaangażowanie współpracowników Umożliwienie autodiagnozy własnych predyspozycji menedżerskich Korzyści ze szkolenia: Umiejętność wywierania…
Cele i korzyści
- Nakreślenie mapy podstawowych cech i umiejętności skutecznego menedżera
- Dostarczenie wiedzy o podstawowych obszarach działań lidera
- Przećwiczenie umiejętności kierowania działaniami innych i wpływania na jakość pracy oraz decyzje i zaangażowanie współpracowników
- Umożliwienie autodiagnozy własnych predyspozycji menedżerskich
Korzyści ze szkolenia:
- Umiejętność wywierania wpływu społecznego i modyfikowania działań podwładnych oraz współpracowników
- Umiejętność podejmowania decyzji oraz delegowania zadań
- Umiejętność przeprowadzania konstruktywnej oceny działań współpracowników i wspólne planowanie przyszłego rozwoju
- Umiejętność diagnozy sytuacji trudnych i pracy z konfliktami
- Umiejętność tworzenia motywacyjnego klimatu w relacjach zawodowych
Uczestnicy:
Kadra zarządzająca, menadżerowie, liderzy projektów
Program szkolenia
1. Cechy skutecznego menedżera
- Czy istnieją „cechy menadżerskie”?
- Podstawowe umiejętności menadżera
- Wyzwania stojące przed współczesnym menadżerem w obszarze wyników, procesu i relacji z pracownikami
2. Charyzma i wywieranie wpływu na innych
- Ogólne zasady wpływu społecznego
- Autorytet menadżera
- Źródła autorytetu menadżera: autorytet władzy, ekspercki, osobisty. Poziomy kształtowania autorytetu – Maxwell
- Czy charyzmy można się nauczyć?
3. Komunikacja menadżerska
- Styl komunikowania się
- Typy społeczne a style komunikowania się
- Analiza stylu społecznego i stylu komunikowania się Uczestników
- Wpływ stylu komunikowania się na kształtowanie relacji z pracownikami
- Wpływ autoprezentacji na skuteczność komunikacji menadżerskiej
- Narzędzia skutecznej komunikacji menadżerskiej
4. Komunikacja w sytuacjach trudnych
- Typy sytuacji trudnych i ich przyczyny
- Metody strukturalne radzenia sobie z sytuacją trudną
- Metody interpersonalne radzenia sobie w sytuacjach trudnych
5. Podejmowanie decyzji i delegowanie zadań
- Sposoby podejmowania decyzji i ich uwarunkowania
- Czas, satysfakcja i zaangażowanie jako czynniki wpływające na jakość decyzji
- TRUST jako metoda delegowania zadań
- Czy wszystkim pracownikom należy delegować tak samo – różnice w dojrzałości organizacyjnej pracowników
6. Kontrola i ocena wykonania
- Ogólne zasady udzielania informacji zwrotnych
- Etapy rozmowy oceniającej
- Czynniki zwiększające skuteczność rozmowy oceniającej
- Rozmowa oceniająca jako element motywacji pracowników
7. Gdy pojawia się konflikt
- Rywalizacyjne i kooperacyjne zachowanie się ludzi
- Przyczyny pojawiania się konfliktów
- Etapy rozwiązywania problemów
- Style społecznego zachowania się – autodiagnoza uczestników
8. Motywowanie
- Jak motywować innych
- Rozpoznawanie potrzeb pracowników w kontekście motywacji
- Poziom dojrzałości organizacyjnej pracownika a adekwatne narzędzia motywacyjne i komunikacyjne
- Motywowanie poprzez treść pracy
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie