- Oferta
- Logistyka, transport, spedycja
METODY REDUKCJI KOSZTÓW ZAKUPU. KONSTRUKCJA EFEKTYWNEJ LOGISTYKI W PRZEDSIĘBIORSTWIE
Ze względu na stały wzrost kosztów zakupów i cen materiałów oraz urządzeń a także presje ze strony klientów na utrzymanie określonej przez nich, jakości wzrasta zainteresowanie problematyką zakupów. Szkolenie „Metody redukcji kosztów zakupów” ma na celu pokazanie uczestnikom tych wszystkich obszarów zakupów, które, można skutecznie zoptymalizować. Na szkoleniu uczestnicy poznają nowoczesne narzędzia oraz procedury stosowane przez czołowe Polskie i zagraniczne koncerny, a poprzez aktywne uczestnictwo w grach i symulacjach poszukują własnych rozwiązań dostosowanych do warunków, które napotykają w ich macierzystych przedsiębiorstwach. Szkolenie ma formę interaktywnych warsztatów. Podczas szkolenia uczestnicy biorą udział w grupowej grze symulacyjnej, podczas której „walczą” o uzyskanie jak najniższych kosztów. Wybrane elementy szkolenia ilustrowane są filmami przedstawiającymi nowoczesne rozwiązania. Wszystkie zagadnienia są wzbogacone przykładami z rzeczywistych firm polskich i zagranicznych.
Cele i korzyści
- Poznanie nowoczesnych metod redukcji kosztów zakupów
- Identyfikacja bezpośrednich i pośrednich czynników wpływających na decyzję o zakupie
- Przedstawienie zasad konstrukcji łańcuchów dostaw
- Zwrócenie uwagi na koszty powstające w łańcuchu dostaw
- Zapoznanie się z technikami oceny i kwalifikacji dostawców
- Zasady radzenia sobie z monopolem po stronie dostawcy
- Przedstawienie zachodnioeuropejskich rozwiązań w zakresie zaopatrzenia
- Poznanie metod kalkulacji cen przez dostawców
- Przedstawienie metod kalkulacji kosztów logistyki oraz identyfikacja konfliktów kosztowych w przedsiębiorstwie
- Poznanie nowoczesnych metod konstrukcji i lokalizacji działu zaopatrzenia w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa
- Poznanie reguł funkcjonowania łańcuchów dostaw
- Redukcja kosztów funkcjonowania łańcuchów dostaw
Ze względu na stały wzrost kosztów zakupów i cen materiałów oraz urządzeń a także presje ze strony klientów na utrzymanie określonej przez nich, jakości wzrasta zainteresowanie problematyką zakupów. Szkolenie „Metody redukcji kosztów zakupów” ma na celu pokazanie uczestnikom tych wszystkich obszarów zakupów, które, można skutecznie zoptymalizować. Na szkoleniu uczestnicy poznają nowoczesne narzędzia oraz procedury stosowane przez czołowe Polskie i zagraniczne koncerny, a poprzez aktywne uczestnictwo w grach i symulacjach poszukują własnych rozwiązań dostosowanych do warunków, które napotykają w ich macierzystych przedsiębiorstwach.
Szkolenie ma formę interaktywnych warsztatów.
Podczas szkolenia uczestnicy biorą udział w grupowej grze symulacyjnej, podczas której „walczą” o uzyskanie jak najniższych kosztów. Wybrane elementy szkolenia ilustrowane są filmami przedstawiającymi nowoczesne rozwiązania.Wszystkie zagadnienia są wzbogacone przykładami z rzeczywistych firm polskich i zagranicznych.
Program szkolenia
1. Rola zakupów w nowoczesnym przedsiębiorstwie
- Miejsce zakupów w strukturze organizacyjnej firmy
- Wpływ pozostałych sfer funkcjonowania przedsiębiorstwa na zakupy
- Wpływ zakupów na kreowanie wartości i konkurencyjności firmy
- Organizacja działu zakupów
- Rola biura zakupów
- Koszty zakupu
- Zasady sterowania łańcuchem dostaw
2. Polityka współpracy z dostawcą
- Zasady konstrukcji długofalowej polityki zakupów
- Kategoryzacja zakupów
- Umowa dostawy, umowy ramowe
- Strategie cenowe dostawców
- Formalizacja zasad współpracy z dostawcą – klauzule INCOTERMS 2000
3. Minimalizacja ryzyka związanego z zakupami
- Źródła ryzyka związanego z zakupami
- Ryzyko związane z konstrukcja umów z dostawcą
- Metody uniezależnienia się od dostawcy, dostawcy alternatywni
- Zasady postępowania z dużymi dostawcami lub monopolistami
4. Organizacja procesu zakupu
- Źródła informacji na potrzeby zakupu
- System informacji na potrzeby zakupu, wykorzystanie Internetu w zakupie
- Fazy procesu zakupu
- Prognozowanie zapotrzebowania
- Audyt i ocena dostawców
- Kontrola realizacji umów dostawy
- Tworzenie kategorii zakupowych – Metoda ABC, Kategoryzacja wg Krajic’a
- Strategia kategorii zakupowych Van Weele’a
- GRA ZAKUPY
5. Magazynowanie
- Lokalizacja magazynów
- Organizacja magazynowania na potrzeby zakupu
- Metody automatycznej identyfikacji towaru (kody EAN, PDF, itd.)
- Zasady lokalizacji materiałów w magazynie
- Ocena efektywności funkcjonowania magazynu – controlling magazynu
6. Zarządzanie zapasami i gospodarka materiałowa
- Zapasy – ogólna charakterystyka
(Przypadek zapasy a poziom obsługi klienta) - Wycena zapasów i koszty utrzymania zapasów
(Przypadek zakupy a koszty utrzymania zapasu) - Zapasy, konflikty logistyczne
- Koszty obsługi klienta wewnętrznego a poziom zapasów
- Rola zapasów w przedsiębiorstwie
- Finansowanie zapasów
- Klasyfikacja zapasów
- Klasyfikacja i redukcja zapasów metodą ABC
- Alokacja zapasów w magazynie
- Metody kontroli zapasów
- Kontrola zapasów typu „pchania”
- Określenie optymalnej partii zamówienia – EOQ
- Planowanie potrzeb materiałowych – MRP
- Just in Time
7. Transport na potrzeby zakupów
- Kryteria wyboru środka transportu; wybór transportu swój – obcy
- Kryteria wyboru i oceny dotychczasowego przewoźnika
- Szacowanie kosztu transportu
- Konsolidacja w transporcie
(Przypadek konsolidacja)
Adresaci
Szkolenie adresowane jest do:
- Kierowników i specjalistów działów zakupów, zaopatrzenia i sprzedaży
- Kierowników i specjalistów działu logistyki, transportu i magazynowania
- Specjalistów odpowiedzialnych za kontrolę wewnętrzną w firmie
- Dyrektorów odpowiedzialnych za reorganizację pionu zakupów, logistyki, działu sprzedaży
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie