- Oferta
- Prawo
Reklamacje, aspekt prawny – warsztaty z rozwiązywania kazusów
Prowadzenie działalności gospodarczej polegającej na dokonywaniu sprzedaży towarów lub świadczenia usług nieuchronnie wiąże się z tematem reklamacji ze strony Klientów. Stale rozwijające i zmieniające się prawo prokonsumenckie wymusza na podmiotach stojących po teoretycznie mocniejszej stronie – sprzedawcy, dostosowywanie się do nowych rozwiązań. Celem szkolenia jest poszerzenie wiedzy przedsiębiorców lub osób zajmujących się reklamacjami w zakresie praw i obowiązków związanych z wadliwością sprzedanego towaru. Osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma wiedzę wynikającą z języka prawnego i prawniczego, uzupełnioną o dotychczasową linię orzeczniczą oraz praktykę państwowych instytucji. Niepodważalną i niezbywalną korzyścią dla uczestnika szkolenia jest zdobyta wiedza, którą można wykorzystać zarówno w pracy zawodowej, jak i w życiu prywatnym. Wymierną korzyścią dla przedsiębiorcy, który uczestniczy w szkoleniu lub którego pracownicy są uczestnikami szkolenia jest zmniejszenie ryzyka wystąpienia negatywnych skutków kontroli ze strony wyspecjalizowanych instytucji i urzędów państwowych. Działanie zgodnie z prawem i w sposób dozwolony przez prawo buduje również prestiż firmy oraz zdobywa zaufanie Klientów.
Cele i korzyści
Celem szkolenia jest poszerzenie wiedzy przedsiębiorców lub osób zajmujących się reklamacjami w zakresie praw i obowiązków związanych z wadliwością sprzedanego towaru.
Osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma wiedzę wynikającą z języka prawnego i prawniczego, uzupełnioną o dotychczasową linię orzeczniczą oraz praktykę państwowych instytucji.
Niepodważalną i niezbywalną korzyścią dla uczestnika szkolenia jest zdobyta wiedza, którą można wykorzystać zarówno w pracy zawodowej, jak i w życiu prywatnym.
Wymierną korzyścią dla przedsiębiorcy, który uczestniczy w szkoleniu lub którego pracownicy są uczestnikami szkolenia jest zmniejszenie ryzyka wystąpienia negatywnych skutków kontroli ze strony wyspecjalizowanych instytucji i urzędów państwowych. Działanie zgodnie z prawem i w sposób dozwolony przez prawo buduje również prestiż firmy oraz zdobywa zaufanie Klientów.
Szkolenie przeznaczone jest głównie dla przedsiębiorców oraz ich pracowników.
Program szkolenia
1. Przedstawienie podstawowych aktów prawnych związanych z rękojmią i gwarancją
- definicja przedsiębiorcy i konsumenta
- różnice w unormowaniach prawnych w obrocie dwustronnie profesjonalnym oraz z udziałem konsumentów
- jakie przepisy należy stosować do odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu rękojmi i gwarancji
2. Przedstawienie podstawowych zagadnień związanych z umową sprzedaży w obrocie profesjonalnym i konsumenckim
- definicja umowy sprzedaży
- obowiązki sprzedawcy przy zawieraniu umów z konsumentami w lokalu przedsiębiorcy
- cena w umowie sprzedaży, terminy płatności ceny, przedmiot umowy sprzedaży
- szczególne rodzaje sprzedaży: sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa i sprzedaż na odległość
3. Wady rzeczy
- pojęcie wady fizycznej:
- niezgodność towaru z umową
- brak właściwości rzeczy
- nienadawanie się rzeczy do celu w umowie określonego
- niekompletność rzeczy
- zapewnienia publiczne producenta lub osoby wprowadzającej rzecz do obrotu
- nieprawidłowość w zamontowaniu i uruchomieniu rzeczy
- pojęcie wady prawnej
- wyłączenie odpowiedzialności sprzedawcy
- skutki zatajenia wady przez sprzedawcę
- obowiązki kupującego po stwierdzeniu wady:
- terminy do zbadania rzeczy i zawiadomienia o wadzie
- sposób i forma zawiadomienia o wadzie
- uprawnienia przysługujące kupującym z uwzględnieniem różnic dla konsumentów i przedsiębiorców:
- obniżenie ceny
- odstąpienie od umowy
- wymiana rzeczy wadliwej na wolną od wad
- naprawa rzeczy
- demontaż rzeczy i ponowne jej zamontowanie, skutki niewykonania tych czynności przez sprzedawcę, zwłoka sprzedawcy z odebraniem wadliwej rzeczy od kupującego
- terminy odpowiedzialności sprzedawcy za wady
- regres sprzedawcy wobec dostawcy wadliwego towaru
4. Gwarancja przy sprzedaży
- gwarancja – definicja, forma i treść gwarancji, czas trwania gwarancji
- rękojmia a gwarancja – porównanie
- uprawnienia kupującego wynikające z gwarancji
5. Uznane roszczenie – prawo regresu
- regres – definicja, zakres i ograniczenia
- przedawnienie roszczeń
6. Rzeczy nieodebrane z reklamacji
- zasady postępowania i procedury
7. Instytucje państwowe i samorządowe w procesie reklamacyjnym
- Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów – znaczenie, rola i kompetencje
- Miejski/Powiatowy Rzecznik Konsumentów – znaczenie, rola i kompetencje
8. Rozstrzyganie sporów związanych z reklamacją
- tryb sądowy
- tryb pozasądowy
9. Część praktyczna – rozwiązywanie i omówienie kazusów
10. Pytania, dyskusja
Metody szkoleniowe
Szkolenie podzielone jest na dwie części: wykładową oraz praktyczną:
- rozwiązywanie kazusów
- dyskusja
Adresaci
- osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą
- jak i pracowników dużych sieci sprzedaży
Zindywidualizowany program szkolenia pozwoli każdemu uczestnikowi przenieść zdobytą wiedzę na grunt pracy zawodowej.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie