Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • Prawo

Reklamacje, aspekt prawny – warsztaty z rozwiązywania kazusów

Prowadzenie działalności gospodarczej polegającej na dokonywaniu sprzedaży towarów lub świadczenia usług nieuchronnie wiąże się z tematem reklamacji ze strony Klientów. Stale rozwijające i zmieniające się prawo prokonsumenckie wymusza na podmiotach stojących po teoretycznie mocniejszej stronie – sprzedawcy, dostosowywanie się do nowych rozwiązań. Celem szkolenia jest poszerzenie wiedzy przedsiębiorców lub osób zajmujących się reklamacjami w zakresie praw i obowiązków związanych z wadliwością sprzedanego towaru. Osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma wiedzę wynikającą z języka prawnego i prawniczego, uzupełnioną o dotychczasową linię orzeczniczą oraz praktykę państwowych instytucji. Niepodważalną i niezbywalną korzyścią dla uczestnika szkolenia jest zdobyta wiedza, którą można wykorzystać zarówno w pracy zawodowej, jak i w życiu prywatnym. Wymierną korzyścią dla przedsiębiorcy, który uczestniczy w szkoleniu lub którego pracownicy są uczestnikami szkolenia jest zmniejszenie ryzyka wystąpienia negatywnych skutków kontroli ze strony wyspecjalizowanych instytucji i urzędów państwowych. Działanie zgodnie z prawem i w sposób dozwolony przez prawo buduje również prestiż firmy oraz zdobywa zaufanie Klientów.

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

Celem szkolenia jest poszerzenie wiedzy przedsiębiorców lub osób zajmujących się reklamacjami w zakresie praw i obowiązków związanych z wadliwością sprzedanego towaru.

Osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma wiedzę wynikającą z języka prawnego i prawniczego, uzupełnioną o dotychczasową linię orzeczniczą oraz praktykę państwowych instytucji.

Niepodważalną i niezbywalną korzyścią dla uczestnika szkolenia jest zdobyta wiedza, którą można wykorzystać zarówno w pracy zawodowej, jak i w życiu prywatnym.

Wymierną korzyścią dla przedsiębiorcy, który uczestniczy w szkoleniu lub którego pracownicy są uczestnikami szkolenia jest zmniejszenie ryzyka wystąpienia negatywnych skutków kontroli ze strony wyspecjalizowanych instytucji i urzędów państwowych. Działanie zgodnie z prawem i w sposób dozwolony przez prawo buduje również prestiż firmy oraz zdobywa zaufanie Klientów.

Szkolenie przeznaczone jest głównie dla przedsiębiorców oraz ich pracowników.

Program szkolenia

1. Przedstawienie podstawowych aktów prawnych związanych z rękojmią i gwarancją

  • definicja przedsiębiorcy i konsumenta
  • różnice w unormowaniach prawnych w obrocie dwustronnie profesjonalnym oraz z udziałem konsumentów
  • jakie przepisy należy stosować do odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu rękojmi i gwarancji

2. Przedstawienie podstawowych zagadnień związanych z umową sprzedaży w obrocie profesjonalnym i konsumenckim

  • definicja umowy sprzedaży
  • obowiązki sprzedawcy przy zawieraniu umów z konsumentami w lokalu przedsiębiorcy
  • cena w umowie sprzedaży, terminy płatności ceny, przedmiot umowy sprzedaży
  • szczególne rodzaje sprzedaży: sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa i sprzedaż na odległość

3. Wady rzeczy

  • pojęcie wady fizycznej:
    • niezgodność towaru z umową
    • brak właściwości rzeczy
    • nienadawanie się rzeczy do celu w umowie określonego
    • niekompletność rzeczy
    • zapewnienia publiczne producenta lub osoby wprowadzającej rzecz do obrotu
    • nieprawidłowość w zamontowaniu i uruchomieniu rzeczy
  • pojęcie wady prawnej
  • wyłączenie odpowiedzialności sprzedawcy
  • skutki zatajenia wady przez sprzedawcę
  • obowiązki kupującego po stwierdzeniu wady:
    • terminy do zbadania rzeczy i zawiadomienia o wadzie
    • sposób i forma zawiadomienia o wadzie
  • uprawnienia przysługujące kupującym z uwzględnieniem różnic dla konsumentów i przedsiębiorców:
    • obniżenie ceny
    • odstąpienie od umowy
    • wymiana rzeczy wadliwej na wolną od wad
    • naprawa rzeczy
  • demontaż rzeczy i ponowne jej zamontowanie, skutki niewykonania tych czynności przez sprzedawcę, zwłoka sprzedawcy z odebraniem wadliwej rzeczy od kupującego
  • terminy odpowiedzialności sprzedawcy za wady
  • regres sprzedawcy wobec dostawcy wadliwego towaru

4. Gwarancja przy sprzedaży

  • gwarancja – definicja, forma i treść gwarancji, czas trwania gwarancji
  • rękojmia a gwarancja – porównanie
  • uprawnienia kupującego wynikające z gwarancji

5. Uznane roszczenie – prawo regresu

  • regres – definicja, zakres i ograniczenia
  • przedawnienie roszczeń

6. Rzeczy nieodebrane z reklamacji

  • zasady postępowania i procedury

7. Instytucje państwowe i samorządowe w procesie reklamacyjnym

  • Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów – znaczenie, rola i kompetencje
  • Miejski/Powiatowy Rzecznik Konsumentów – znaczenie, rola i kompetencje

8. Rozstrzyganie sporów związanych z reklamacją

  • tryb sądowy
  • tryb pozasądowy

9. Część praktyczna – rozwiązywanie i omówienie kazusów

10. Pytania, dyskusja

Metody szkoleniowe

Szkolenie podzielone jest na dwie części: wykładową oraz praktyczną:

  • rozwiązywanie kazusów
  • dyskusja

Adresaci

Prawo jest równe dla wszystkich, niezależnie czy sprzedawca prowadzi mały sklep, czy sieć wyspecjalizowanych salonów sprzedaży, dlatego też nasze szkolenie skierowane jest zarówno do:
  • osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą
  • jak i pracowników dużych sieci sprzedaży

Zindywidualizowany program szkolenia pozwoli każdemu uczestnikowi przenieść zdobytą wiedzę na grunt pracy zawodowej.

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Nasze szkolenia to informacje z pierwszej ręki, Podane w rzetelny i praktyczny sposób, gotowa do wdrożenia w pracy.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej?
    Dofinansowanie