Przejdź do treści
Home
  • Oferta
  • HR, kadry, sekretariat

ZARZĄDZANIE MIĘDZYKULTUROWE w nowoczesnej organizacji

Przed kliku laty magazyn Forbes zapytał 1000 największych amerykańskich firm o największe bariery w prowadzeniu biznesu na światowym rynku. Za jedną z najpoważniejszych uznano  różnice międzykulturowe. Jak zarządzać organizacją, w której pracują przedstawiciele różnych kultur? Jak się sprawnie komunikować, rozwiązywać konflikty czy motywować pracowników z innych regionów świata? W jaki sposób wykorzystać potencjał wielokulturowy, by odnieść sukces?

Szkolenie na zlecenie

Cele i korzyści

  • Wyjaśnić istotę międzynarodowego zarządzania i zarządzania międzykulturowego
  • Wyjaśnić czym jest komunikacja międzykulturowa i jakie ma znaczenie w nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji. Zapoznać z wymiarami i typami kultur świata
  • Wskazać największe bariery w komunikacji międzykulturowej oraz sposoby ich przezwyciężania. Wskazać szanse i zagrożenia
  • Omówić kulturę organizacyjną w środowisku wielokulturowym
  • Wyjaśnić w jaki sposób komunikują się przedstawiciele innych kultur, jak wygląda e-komunikacja
  • Wyjaśnić do motywuje pracowników, wywodzących się z różnych rejonów świata
  • Wyjaśnić jak należy rozwiązywać konflikty między przedstawicielami innych kultur
  • Wyjaśnić jak tworzą się struktury formalne i nieformalne z uwzględnienie różnic międzykulturowych
  • Planowanie, wdrażanie strategii i wykorzystywanie wiedzy z uwzględnieniem różnic międzykulturowych
  • Omówić relacje między oddziałem/ami a centralą, znajdującymi się w różnych państwach
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi w środowisku międzykulturowym
  • Etyka i odpowiedzialność biznesu z uwzględnieniem różnic międzykulturowych

Efekty rozwojowe – Po ukończeniu uczestnik:

  • Wie czym jest międzynarodowe zarządzanie a zarządzanie międzykulturowe, a także komunikacja międzykulturowa, i rozumie jej znaczenie
  • Potrafi identyfikować i przezwyciężać bariery w komunikacji międzykulturowej. Wie czym jest szok kulturowy i jak go przezwyciężyć
  • Dysponuje podstawową wiedzą na temat komunikacji międzykulturowej z danego państwa/państw, rozumie  najważniejsze wartości i zasady rządzące daną kulturą/kulturami. Potrafi minimalizować ryzyko nieporozumienia, wie w jaki sposób budować i utrzymywać relacje z partnerami danego państwa/państw
  • Wie jak powinna wyglądać kultura organizacyjna, uwzględniająca różnice międzykulturowe
  • Wie jak motywować pracowników pochodzących z różnych kultur i tworzyć odpowiednie systemy motywacyjne
  • Wie, jak rozwiązywać konflikty między przedstawicielami różnych kultur
  • Rozumie, jak tworzą się struktury formalne i nieformalne
  • Wie, jak zarządzać wielokulturowym personelem
  • Wie, jak tworzyć i wdrażać strategie oraz wykorzystywać wiedzę w środowisku międzykulturowym
  • Wie, jak przygotować się i prowadzić spotkania biznesowe na poziomie międzykulturowym
  • Rozumie czym dla przedstawicieli różnych kultur jest etyka i odpowiedzialność biznesu

Program szkolenia

1. Wprowadzenie – Istota zarządzania międzynarodowego a międzykulturowego
  • Czynniki wpływające na podejmowanie decyzji
  • Wykorzystywanie czynników kulturowych
  • Zmiany w kulturze
  • Wnioski dla menedżera

2. Komunikacja międzykulturowa

  • Istota kultury oraz komunikacji międzykulturowej. Unaocznienie na czym polegają różnice w myśleniu i postrzeganiu świata pomiędzy ludźmi wynikające z różnic kulturowych.
  • Typy kultur:
    • Kultura wysokiego i niskiego kontekstu
    • Kolektywizm a indywidualizm
    • Kultura ceremonialna a nieceremonialna
    • Kultur propartnerska a protransakcyjna
    • Kultura polichroniczna a monochroniczna
    • Kultura wschodnia a zachodnia

3. Bariery komunikacyjne:

  • Bariery semantyczne (w tym m.in. : sposób komunikacji, tematy „drażliwe”, symbole, błędne odczytywanie komunikacji niewerbalnej)
  • Bariery psychologiczne (w tym.m.in. stereotypy, uprzedzenia, etnocentryzm, wybiórcze postrzeganie, filtrowanie, tzw.”niebezpieczeństwo pojedynczej historii”)
  • Bariery fizyczne i środowiskowe

4. Szok kulturowy:

  • Istota
  • Etapy
  • Sposoby przezwyciężania

5. Kultura organizacyjna  i komunikacja w środowisku międzykulturowym

  • Definicja i analiza kultur organizacyjnych
  • Czynniki wywołujące zmiany kulturowe
  • Kultura organizacyjna z kultura narodowa
  • Właściwa komunikacja międzykulturowa (Komunikacja werbalna – ustna i pisemna, w tym: styl komunikacji, „drażliwe tematy”, wartości, symbolika, jak: obrazy, kolory, liczby; komunikacja niewerbalna (w tym: ekspresja i mimika twarzy, mowa ciała i gesty zakazane, proksemika, parajęzyk, haptyka, strój w biznesie)
  • Struktury formalne i nieformalne

6. Motywacja

  • Potrzeby pracowników w różnych kulturach
  • Jak kultura wpływa na potrzeby
  • Tworzenie systemów motywacyjnych

7. Rozwiązywanie konfliktów

  • Kultura a konflikt
  • Rozwiązywanie konfliktów
  • Menedżer a konflikt

8. Zarządzanie zasobami ludzkimi

  • Koncepcja HRM
  • Rekrutacja
  • Ocena wyników pracy
  • Szkolenia
  • Retencja pracowników

9. Planowanie, wdrażanie strategii oraz wykorzystywanie wiedzy w środowisku międzynarodowym

  • Planowanie strategii
  • Równoważenie zasobów i pozycji
  • Wpływ czynników kulturowych
  • Wdrażanie strategii
  • Identyfikacja i wykorzystywanie zasobów wiedzy
  • Potencjał organizacyjny i przewaga konkurencyjna

10. Etyka i odpowiedzialność biznesu

  • Etyka na przestrzeni czasu i kultur
  • Etyka marki
  • Społeczna odpowiedzialność biznesu

Metody szkoleniowe

  • Krótki wykład
  • Gry interaktywne
  • Dyskusja
  • Symulacje
  • Quizy

Adresaci

Warsztaty szkoleniowe są adresowane przede wszystkim do:

  • właścicieli i kadry zarządzającej przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych, prowadzących biznesy na rynkach zagranicznych
  • specjalistów ds. marketingu
  • specjalistów ds. sprzedaży
  • managerów i specjalistów ds. eksportu/importu, finansistów, prawników i innych osób odpowiedzialnych na kontakty międzynarodowe
  • przedstawicieli sektora samorządowego, instytucji publicznych oraz izb i organizacji gospodarczych, współpracujący z partnerami zagranicznymi

Cena i zapisy

Szkolenie na zamówienie

;

Sprawdź, co zyskujesz

Mnóstwo korzyści
First Minute
30 dni wcześniej zarezerwuj miejsce na szkolenie otwarte na prestige-eck.pl, dzięki temu automatycznie otrzymasz rabat: 50zł
Im więcej, tym taniej
Firmy i instytucje wysyłające więcej niż jedną osobę na szkolenie otwarte, mogą liczyć na niższe ceny. Sprawdź promocyjne ceny na naszej stronie.
Voucher
Nasze szkolenia to informacje z pierwszej ręki, Podane w rzetelny i praktyczny sposób, gotowa do wdrożenia w pracy.

Certyfikat ukończenia
szkolenia.

Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą: PN-EN ISO 9001:2015 DEKRA

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Podnieś kwalifikacje!

Prosimy o pozostawienie swojego numeru telefonu oraz emaila, a skontaktujemy się niezwłocznie.

    Jeśli wypełniłeś/aś formularz kontaktowy, oznacza to, że jesteś zainteresowany/a naszą ofertą i oczekujesz kontaktu z nami. Zanim przekażesz nam swoje dane osobowe, zapoznaj się z informacjami na temat sposobu ich przetwarzania. Chcielibyśmy przetwarzać Twoje dane, aby móc przekazywać Ci informacje na temat naszych usług.

    Najczęściej zadawane pytania dotyczące szkolenia

    W PRESTIGE Europejskim Centrum Kształcenia znajdziesz praktyczną i specjalistyczną wiedzę!
    Czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania ze środków Uni Europejskiej?
    Dofinansowanie