ZARZĄDZANIE MIĘDZYKULTUROWE w nowoczesnej organizacji
Termin: Do ustalenia
Kategoria: HR, kadry, sekretariat, Rozwój menedżerski, Sprzedaż, zakupy
Liczba godzin: Do ustalenia
Miasto: Do ustalenia
Cena: Do ustalenia
Przed kliku laty mag
azyn Forbes zapytał 1000 największych amerykańskich firm o największe bariery w prowadzeniu biznesu na światowym rynku.
Za jedną z najpoważniejszych uznano różnice międzykulturowe.
Jak zarządzać organizacją, w której pracują przedstawiciele różnych kultur?
Jak się sprawnie komunikować, rozwiązywać konflikty czy motywować pracowników z innych regionów świata?
W jaki sposób wykorzystać potencjał wielokulturowy, by odnieść sukces?
Cele i korzyści szkolenia
- Wyjaśnić istotę międzynarodowego zarządzania i zarządzania międzykulturowego
- Wyjaśnić czym jest komunikacja międzykulturowa i jakie ma znaczenie w nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji. Zapoznać z wymiarami i typami kultur świata
- Wskazać największe bariery w komunikacji międzykulturowej oraz sposoby ich przezwyciężania. Wskazać szanse i zagrożenia
- Omówić kulturę organizacyjną w środowisku wielokulturowym
- Wyjaśnić w jaki sposób komunikują się przedstawiciele innych kultur, jak wygląda e-komunikacja
- Wyjaśnić do motywuje pracowników, wywodzących się z różnych rejonów świata
- Wyjaśnić jak należy rozwiązywać konflikty między przedstawicielami innych kultur
- Wyjaśnić jak tworzą się struktury formalne i nieformalne z uwzględnienie różnic międzykulturowych
- Planowanie, wdrażanie strategii i wykorzystywanie wiedzy z uwzględnieniem różnic międzykulturowych
- Omówić relacje między oddziałem/ami a centralą, znajdującymi się w różnych państwach
- Zarządzanie zasobami ludzkimi w środowisku międzykulturowym
- Etyka i odpowiedzialność biznesu z uwzględnieniem różnic międzykulturowych
Efekty rozwojowe – Po ukończeniu uczestnik:
- Wie czym jest międzynarodowe zarządzanie a zarządzanie międzykulturowe, a także komunikacja międzykulturowa, i rozumie jej znaczenie
- Potrafi identyfikować i przezwyciężać bariery w komunikacji międzykulturowej. Wie czym jest szok kulturowy i jak go przezwyciężyć
- Dysponuje podstawową wiedzą na temat komunikacji międzykulturowej z danego państwa/państw, rozumie najważniejsze wartości i zasady rządzące daną kulturą/kulturami. Potrafi minimalizować ryzyko nieporozumienia, wie w jaki sposób budować i utrzymywać relacje z partnerami danego państwa/państw
- Wie jak powinna wyglądać kultura organizacyjna, uwzględniająca różnice międzykulturowe
- Wie jak motywować pracowników pochodzących z różnych kultur i tworzyć odpowiednie systemy motywacyjne
- Wie, jak rozwiązywać konflikty między przedstawicielami różnych kultur
- Rozumie, jak tworzą się struktury formalne i nieformalne
- Wie, jak zarządzać wielokulturowym personelem
- Wie, jak tworzyć i wdrażać strategie oraz wykorzystywać wiedzę w środowisku międzykulturowym
- Wie, jak przygotować się i prowadzić spotkania biznesowe na poziomie międzykulturowym
- Rozumie czym dla przedstawicieli różnych kultur jest etyka i odpowiedzialność biznesu
Adresaci szkolenia
Warsztaty szkoleniowe są adresowane przede wszystkim do:
- właścicieli i kadry zarządzającej przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych, prowadzących biznesy na rynkach zagranicznych
- specjalistów ds. marketingu
- specjalistów ds. sprzedaży
- managerów i specjalistów ds. eksportu/importu, finansistów, prawników i innych osób odpowiedzialnych na kontakty międzynarodowe
- przedstawicieli sektora samorządowego, instytucji publicznych oraz izb i organizacji gospodarczych, współpracujący z partnerami zagranicznymi
Program szczegółowy szkolenia
1. Wprowadzenie – Istota zarządzania międzynarodowego a międzykulturowego
- Czynniki wpływające na podejmowanie decyzji
- Wykorzystywanie czynników kulturowych
- Zmiany w kulturze
- Wnioski dla menedżera
2. Komunikacja międzykulturowa
- Istota kultury oraz komunikacji międzykulturowej. Unaocznienie na czym polegają różnice w myśleniu i postrzeganiu świata pomiędzy ludźmi wynikające z różnic kulturowych.
- Typy kultur:
- Kultura wysokiego i niskiego kontekstu
- Kolektywizm a indywidualizm
- Kultura ceremonialna a nieceremonialna
- Kultur propartnerska a protransakcyjna
- Kultura polichroniczna a monochroniczna
- Kultura wschodnia a zachodnia
3. Bariery komunikacyjne:
- Bariery semantyczne (w tym m.in. : sposób komunikacji, tematy „drażliwe”, symbole, błędne odczytywanie komunikacji niewerbalnej)
- Bariery psychologiczne (w tym.m.in. stereotypy, uprzedzenia, etnocentryzm, wybiórcze postrzeganie, filtrowanie, tzw.”niebezpieczeństwo pojedynczej historii”)
- Bariery fizyczne i środowiskowe
4. Szok kulturowy:
- Istota
- Etapy
- Sposoby przezwyciężania
5. Kultura organizacyjna i komunikacja w środowisku międzykulturowym
- Definicja i analiza kultur organizacyjnych
- Czynniki wywołujące zmiany kulturowe
- Kultura organizacyjna z kultura narodowa
- Właściwa komunikacja międzykulturowa (Komunikacja werbalna – ustna i pisemna, w tym: styl komunikacji, „drażliwe tematy”, wartości, symbolika, jak: obrazy, kolory, liczby; komunikacja niewerbalna (w tym: ekspresja i mimika twarzy, mowa ciała i gesty zakazane, proksemika, parajęzyk, haptyka, strój w biznesie)
- Struktury formalne i nieformalne
6. Motywacja
- Potrzeby pracowników w różnych kulturach
- Jak kultura wpływa na potrzeby
- Tworzenie systemów motywacyjnych
7. Rozwiązywanie konfliktów
- Kultura a konflikt
- Rozwiązywanie konfliktów
- Menedżer a konflikt
8. Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Koncepcja HRM
- Rekrutacja
- Ocena wyników pracy
- Szkolenia
- Retencja pracowników
9. Planowanie, wdrażanie strategii oraz wykorzystywanie wiedzy w środowisku międzynarodowym
- Planowanie strategii
- Równoważenie zasobów i pozycji
- Wpływ czynników kulturowych
- Wdrażanie strategii
- Identyfikacja i wykorzystywanie zasobów wiedzy
- Potencjał organizacyjny i przewaga konkurencyjna
10. Etyka i odpowiedzialność biznesu
- Etyka na przestrzeni czasu i kultur
- Etyka marki
- Społeczna odpowiedzialność biznesu
Metody szkoleniowe
- Krótki wykład
- Gry interaktywne
- Dyskusja
- Symulacje
- Quizy
Prowadzący
Ekspert Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji PRESTIGE EUROPEJSKIEGO CENTRUM KSZTAŁCENIA.
Trenerka międzykulturowa, coach, specjalistka ds. PR i Public Affairs. Ekspertka PRESTIGE Europejskiego Centrum Kształcenia w obszarze Azji Południowo - Wschodniej, praw człowieka i komunikacji społecznej. Laureatka prestiżowych konkursów krajowych i międzynarodowych. Doświadczenie zawodowe zdobywała w Polsce oraz między innymi w Wielkiej Brytanii, Belgii, Tajlandii, Kambodży, Hiszpanii, Portugalii, Bułgarii, Estonii, Danii, Irlandii, na Słowacji, Łotwie i we Włoszech.
Z wykształcenia jest doktorem nauk humanistycznych w specjalizacji nauk o polityce; absolwentka politologii w specjalizacji dziennikarskiej, absolwentka kulturoznawstwa w specjalizacji filmoznawczej oraz absolwentka prawa. Ukończyła również PWSFTViT w Łodzi kierunek organizacji produkcji filmowej i telewizyjnej oraz Szkołę Praw Człowieka, studiów nad pokojem i rozwiązywania konfliktów międzynarodowych w Chulalongkorn University w Bangkoku oraz studia coachingu.
Studiowała PR na Uniwersytecie Londyńskim w Londynie. Była dziennikarką prasową i telewizyjną. Obecnie jako wykładowca akademicki specjalizuje się w następujących zagadnieniach: międzynarodowe stosunki polityczne, wybrane zagadnienia prawne, szeroko pojęta komunikacja społeczna, międzynarodowe stosunki polityczne, w szczególności jej zainteresowania obejmują kraje Azji Południowo-Wschodniej oraz Ameryki Południowej, prawa człowieka, organizacje międzynarodowe, konflikty międzynarodowe, protokół dyplomatyczny i bezpieczeństwo międzynarodowe.
-
Organizacja Produkcji Filmowej i Telewizyjnej – studia podyplomowe
-
Bezpieczeństwo i rozwiązywanie konfliktów międzynarodowych, studia podyplomowe, Chulalongkorn University, Bangkok, Tajlandia
-
Coaching, studia podyplomowe
-
Public Relations Introduction, kurs, Birbeck College and London School of Economics, London University
Formularz kontaktowy
Dodatkowe informacje
Szkolenia zamknięte mogą być realizowane w języku polskim lub angielskim i dostosowane do potrzeb organizacji.
Szkolenie dostępne na zamówienie
Organizujemy również szkolenia in company, czyli szkolenia i kursy na zamówienie.
Przy realizacji szkoleń na zamówienie terminy i lokalizacje uzgadniamy bezpośrednio z klientem.
Nasz doradca bada potrzeby szkoleniowe firmy, a następnie przedstawia odpowiadającą na nie ofertę. Dzięki temu zakres tematyczny, forma zajęć, termin i lokalizacja takich szkoleń są dopasowane do tego, czego wymaga klient. Program jest zmodyfikowany do realiów biznesowych ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej, oczekiwania i potrzeby.
Pobierz Formularz Identyfikacji Potrzeb Szkoleniowych, albo skontaktuj się z nami mailowo lub telefonicznie.
Narzędzie do przygotowania profesjonalnego szkolenia.
Można formularz wypełnić i odesłać do nas lub przekazać informację telefonicznie.
Niniejsza oferta, a w szczególności program szkolenia podlegają ochronie na mocy prawa autorskiego. Właścicielem praw autorskich jest PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie części lub całości informacji w formie elektronicznej lub jakiejkolwiek innej bez zgody autora jest zabronione.
Na mocy ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych wszelkie osoby reprodukujące zawarte w ofercie i programie szkolenia informacje we fragmentach, jak i w całości bez wiedzy i zgody właściciela praw autorskich podlegały będą odpowiedzialności karnej.
Unikalne cechy i korzyści ze spotkania