PLANER
logotyp-prestige-eck

Można czegoś dokonać tylko z ludźmi, którzy realnie widzą rzeczywistośćTomasz Jastrun

Menu

ROZWÓJ UMIEJĘTNOŚCI PRZYWÓDCZYCH

Termin: Do ustalenia

Kategoria: Rozwój menedżerski

Liczba godzin: Do ustalenia

Miasto: Do ustalenia

Cena: Do ustalenia

Cele i korzyści szkolenia

Celem warsztatu jest dostarczenie uczestnikom wiedzy psychologicznej i socjologicznej niezbędnej w zrozumieniu stosunków międzyludzkich, poznaniu własnych predyspozycji i umiejętności przywódczych, wskazanie metod i technik rozwoju już posiadanych zdolności, jak również tych nieujawnionych, a wspierających kierowanie zespołami pracowników.

Słuchacze będą mieli okazję dokonać diagnozy własnych umiejętności przywódczych, poznać swoje zalety i słabości oraz zapoznać się z technikami rozwijającymi ich możliwości przewodzenia pracownikom i zespołom.


Korzyści dla uczestnika:

  • Poznanie skutecznych technik komunikowania się w zespole i całej organizacji (aktywne słuchanie, werbalizowanie własnych myśli i poglądów, wyjaśnianie, udzielanie informacji zwrotnej, korzystanie z przekazów niewerbalnych)
  • Autodiagnoza indywidualnego stylu komunikowania się
  • Poznanie technik etycznego i skutecznego wywierania wpływu
  • Poznanie metod wytyczania celów oraz barier w ich realizacji
  • Rozwój wiedzy na temat skutecznych reguł, metod i technik podejmowania decyzji
  • Nabycie umiejętności skutecznego motywowania pracowników do poprawy efektywności poprzez poznanie metod i technik motywowania pozafinansowego
  • Skuteczniejsze kończenie zadań po zakończeniu szkolenia
  • Rozumienie czym jest przywództwo i jak budować swoją pozycję lidera
Adresaci szkolenia

Warsztaty są adresowane do osób pełniących funkcje kierownicze, kadry rezerwowej, osób odczuwających potrzebę samopoznania i własnego rozwoju.

Program szczegółowy szkolenia

1. Menedżer, kierownik czy przywódca?

  • Kiedy zespołowi potrzebny jest menedżer, a kiedy menedżer musi przyjąć rolę przywódcy?
  • Jak budować swój autorytet i wiarygodność? – dobre praktyki
  • Modele przywództwa. Czy jestem przywódcą? – test autodiagnozy
  • Kierownik, lider, menedżer, przywódca – różnice i podobieństwa

2. „Komunikowanie głupcze” – style, metody, techniki komunikowania.

  • Analiza własnego stylu komunikowania i najczęściej stosowanych zwrotów i wyrażeń oraz niewerbalnych zachowań.
  • Jak budować skuteczny przekaz posługując się słowami? – dobre praktyki
  • Skuteczne oddziaływanie słowem, skuteczne argumentowanie – techniki retoryczne
  • Mocne pytania i mocne komunikaty – narzędzia wywierania wpływu
  • Jak oddziaływać na emocje?

3. Niewerbalne środki budowania pozycji menedżera.

  • Postawa, odległość w przestrzeni
  • Głos i jego skuteczne wykorzystanie
  • Mimika twarzy
  • Kontakt wzrokowy
  • Ubiór i jego funkcje w komunikowaniu
  • Interpretacja komunikatów niewerbalnych
  • Wpływ mowy ciała na porozumienie między ludźmi
  • Reguła 4 x 20 – efekt pierwszeństwa

4. Werbalne środki porozumiewania się – znaczenie słów w budowaniu pozycji menedżera.

  • Reaktywne a proaktywne porozumiewanie się
  • Magia i siła słów (słowa parzące i słowa magiczne)
  • Jak sprawić, aby koledzy słuchali, co się do nich mówi?
  • Retoryka – sztuka prawidłowego korzystania ze słów
  • Etyczne techniki wywierania wpływu na kolegów w zespole
  • Twarde argumenty – emocjonalne wypowiedzi – kiedy można, a kiedy nie wolno stosować?

5. Przywództwo a umiejętność informacji zwrotnej.

  • Kiedy, jak i w jakich sytuacjach feedback spełnia swoją rolę?
  • Zagadnienia, które poruszamy w feedbacku. Jak informować, motywować i rozwijać pracowników?
  • Informacja zwrotna – zastosowanie „Komunikatu JA”
  • Jak konstruować informację zwrotną? Struktura feedbacku
  • Feedback konstruktywny – pozytywny i negatywny
  • Feedback kanapkowy. Kiedy stosować i kiedy jest nieskuteczny?
  • Korzyści z feedback’u – dla pracownika, dla szefa

6. Przywódca a umiejętność motywowania.

  • Motywacja własna szefa zespołu
  • Jak stworzyć atmosferę zaangażowania sprzyjającą efektywności?
  • Budowanie zaangażowania pracowników – Jak mogę wzmacniać zaangażowanie w swoim zespole?
  • Jak rozwinąć efektywność zespołu?
  • Jak skłonić, zmotywować zespół do realizacji planu, do przekraczania standardów firmy?
  • Jak wyzwolić entuzjazm u przeciętnych pracowników i zachęcić do pracy oportunistów?
  • Jak stosować motywatory, które pozwolą wydobyć potencjał z każdego pracownika i skutecznie realizować cele zespołu? Motywatory i demotywatory – zbiór praktycznych technik.

7. Przywódca – mediator czy arbiter

  • Źródła konfliktów zawodowych
  • Metody i techniki rozwiązywania konfliktów
  • Przywódca, jako negocjator
  • Przywódca, jako mediator
  • Przywódca, jako arbiter

8. Trudne sytuacje z pracownikami

  • Radzenie sobie z „trudnym pracownikiem” (brak zaangażowania, roszczeniowość, konfliktowość)
  • Co zrobić w sytuacji, gdy menedżer nakrył pracownika na kłamstwie?
  • Jak zachować się w przypadku publicznej krytyki decyzji menedżera przez pracownika?
  • Jak reagować na podważanie autorytetu Szefa za jego plecami?
Metody szkoleniowe
  • wprowadzenie
  • testy autodiagnozy
  • odgrywanie ról
  • praca zespołowa
  • analiza przypadków
  • wymiana doświadczeń
  • dobre praktyki
Prowadzący
Ekspert Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji PRESTIGE EUROPEJSKIEGO CENTRUM KSZTAŁCENIA.

Wysoki poziom zajęć jest standardem obowiązującym w certyfikowanej firmie szkoleniowej PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia.


Gwarantujemy, że nasi trenerzy i wykładowcy, to osoby z wysokimi kwalifikacjami i wieloletnim doświadczeniem praktycznym, bo właśnie na praktyczne zastosowanie kładziemy szczególny nacisk.


Zapewniamy skuteczne szkolenia prowadzone przez wybitnych specjalistów, cenionych za ogromną wiedzę i rewelacyjne kwalifikacje dydaktyczne. Będzie nam bardzo miło gościć Państwa na naszych szkoleniach. Szczegółowe opisy prowadzącego lub prowadzących szkolenie znajdują się w ofercie, którą przesyłamy drogą mailową lub faksową.




    Jesteśmy certyfikowaną firmą szkoleniową w ISO 9001:2015 w obszarze:

    • planowania i realizacji szkoleń oraz

    • usług doradczych w zakresie rozwoju i doskonalenia przedsiębiorstw.


Zapewniamy profesjonalizm prowadzących specjalistów, miłą i fachową obsługę, ciekawe materiały szkoleniowe, praktyczny wymiar szkolenia, certyfikaty ukończenia szkolenia.


Możliwości uzyskania dofinansowania do 80% z BUR na swój udział w szkoleniu, zobacz więcej:
BAZA USŁUG ROZWOJOWYCH Z PRESTIGE ECK

Formularz kontaktowy

    Napisz wiadomość

    Imię i nazwisko (dobrowolne)

    Adres email (dobrowolne)

    Numer telefonu (dobrowolne)

    Treść wiadomości

    TAK, Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu przez PRESTIGE ECK z siedzibą w Mikołowie 43-190, ul. Wyzwolenia 27 w celu kontaktu; RODO

    Dodatkowe informacje
    Szkolenie dostępne na zamówienie

    Organizujemy również szkolenia in company, czyli szkolenia i kursy na zamówienie.

    Przy realizacji szkoleń na zamówienie terminy i lokalizacje uzgadniamy bezpośrednio z klientem.

    Nasz doradca bada potrzeby szkoleniowe firmy, a następnie przedstawia odpowiadającą na nie ofertę. Dzięki temu zakres tematyczny, forma zajęć, termin i lokalizacja takich szkoleń są dopasowane do tego, czego wymaga klient. Program jest zmodyfikowany do realiów biznesowych ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej, oczekiwania i potrzeby.

    Pobierz Formularz Identyfikacji Potrzeb Szkoleniowychalbo skontaktuj się z nami mailowo lub telefonicznie.
    FIPS (DOC) – pobierz
    FIPS (PDF) – pobierz
    Narzędzie do przygotowania profesjonalnego szkolenia.
    Można formularz wypełnić i odesłać do nas lub przekazać informację telefonicznie.

    Niniejsza oferta, a w szczególności program szkolenia podlegają ochronie na mocy prawa autorskiego. Właścicielem praw autorskich jest PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie części lub całości informacji w formie elektronicznej lub jakiejkolwiek innej bez zgody autora jest zabronione. Na mocy ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych wszelkie osoby reprodukujące zawarte w ofercie i programie szkolenia informacje we fragmentach, jak i w całości bez wiedzy i zgody właściciela praw autorskich podlegały będą odpowiedzialności karnej.

    Unikalne cechy i korzyści ze spotkania
    Unikalne cechy i korzyści ze spotkania