ROZWÓJ umiejętności przywódczych
Termin: 04-12-2023 - 05-12-2023
Do rozpoczęcia: 74 dni
Kategoria:
Rozwój menedżerski, Rozwój interpersonalny
Liczba godzin dydaktycznych: 16 (2 dni)
Miasto: Katowice
Cena: CENA PROMOCYJNA: 1490,00 zł od osoby
Hotel: śląskie, Quality Silesian*** & Economy Silesian**
Cele i korzyści szkolenia
Celem warsztatu jest dostarczenie uczestnikom wiedzy psychologicznej i socjologicznej niezbędnej w zrozumieniu stosunków międzyludzkich, poznaniu własnych predyspozycji i umiejętności przywódczych, wskazanie metod i technik rozwoju już posiadanych zdolności, jak również tych nieujawnionych, a wspierających kierowanie zespołami pracowników.
Słuchacze będą mieli okazję dokonać diagnozy własnych umiejętności przywódczych, poznać swoje zalety i słabości oraz zapoznać się z technikami rozwijającymi ich możliwości przewodzenia pracownikom i zespołom.
Korzyści dla uczestnika:
- Poznanie skutecznych technik komunikowania się w zespole i całej organizacji (aktywne słuchanie, werbalizowanie własnych myśli i poglądów, wyjaśnianie, udzielanie informacji zwrotnej, korzystanie z przekazów niewerbalnych)
- Autodiagnoza indywidualnego stylu komunikowania się
- Poznanie technik etycznego i skutecznego wywierania wpływu
- Poznanie metod wytyczania celów oraz barier w ich realizacji
- Rozwój wiedzy na temat skutecznych reguł, metod i technik podejmowania decyzji
- Nabycie umiejętności skutecznego motywowania pracowników do poprawy efektywności poprzez poznanie metod i technik motywowania pozafinansowego
- Skuteczniejsze kończenie zadań po zakończeniu szkolenia
- Rozumienie czym jest przywództwo i jak budować swoją pozycję lidera
Adresaci szkolenia
Warsztaty są adresowane do osób pełniących funkcje kierownicze, kadry rezerwowej, osób odczuwających potrzebę samopoznania i własnego rozwoju.
Program szczegółowy szkolenia
1. Menedżer, kierownik czy przywódca?
- Kiedy zespołowi potrzebny jest menedżer, a kiedy menedżer musi przyjąć rolę przywódcy?
- Jak budować swój autorytet i wiarygodność? – dobre praktyki
- Modele przywództwa. Czy jestem przywódcą? – test autodiagnozy
- Kierownik, lider, menedżer, przywódca – różnice i podobieństwa
2. „Komunikowanie głupcze” – style, metody, techniki komunikowania.
- Analiza własnego stylu komunikowania i najczęściej stosowanych zwrotów i wyrażeń oraz niewerbalnych zachowań.
- Jak budować skuteczny przekaz posługując się słowami? – dobre praktyki
- Skuteczne oddziaływanie słowem, skuteczne argumentowanie – techniki retoryczne
- Mocne pytania i mocne komunikaty – narzędzia wywierania wpływu
- Jak oddziaływać na emocje?
3. Niewerbalne środki budowania pozycji menedżera.
- Postawa, odległość w przestrzeni
- Głos i jego skuteczne wykorzystanie
- Mimika twarzy
- Kontakt wzrokowy
- Ubiór i jego funkcje w komunikowaniu
- Interpretacja komunikatów niewerbalnych
- Wpływ mowy ciała na porozumienie między ludźmi
- Reguła 4 x 20 – efekt pierwszeństwa
4. Werbalne środki porozumiewania się – znaczenie słów w budowaniu pozycji menedżera.
- Reaktywne a proaktywne porozumiewanie się
- Magia i siła słów (słowa parzące i słowa magiczne)
- Jak sprawić, aby koledzy słuchali, co się do nich mówi?
- Retoryka – sztuka prawidłowego korzystania ze słów
- Etyczne techniki wywierania wpływu na kolegów w zespole
- Twarde argumenty – emocjonalne wypowiedzi – kiedy można, a kiedy nie wolno stosować?
5. Przywództwo a umiejętność informacji zwrotnej.
- Kiedy, jak i w jakich sytuacjach feedback spełnia swoją rolę?
- Zagadnienia, które poruszamy w feedbacku. Jak informować, motywować i rozwijać pracowników?
- Informacja zwrotna – zastosowanie „Komunikatu JA”
- Jak konstruować informację zwrotną? Struktura feedbacku
- Feedback konstruktywny – pozytywny i negatywny
- Feedback kanapkowy. Kiedy stosować i kiedy jest nieskuteczny?
- Korzyści z feedback’u – dla pracownika, dla szefa
6. Przywódca a umiejętność motywowania.
- Motywacja własna szefa zespołu
- Jak stworzyć atmosferę zaangażowania sprzyjającą efektywności?
- Budowanie zaangażowania pracowników – Jak mogę wzmacniać zaangażowanie w swoim zespole?
- Jak rozwinąć efektywność zespołu?
- Jak skłonić, zmotywować zespół do realizacji planu, do przekraczania standardów firmy?
- Jak wyzwolić entuzjazm u przeciętnych pracowników i zachęcić do pracy oportunistów?
- Jak stosować motywatory, które pozwolą wydobyć potencjał z każdego pracownika i skutecznie realizować cele zespołu? Motywatory i demotywatory – zbiór praktycznych technik.
7. Przywódca – mediator czy arbiter
- Źródła konfliktów zawodowych
- Metody i techniki rozwiązywania konfliktów
- Przywódca, jako negocjator
- Przywódca, jako mediator
- Przywódca, jako arbiter
8. Trudne sytuacje z pracownikami
- Radzenie sobie z „trudnym pracownikiem” (brak zaangażowania, roszczeniowość, konfliktowość)
- Co zrobić w sytuacji, gdy menedżer nakrył pracownika na kłamstwie?
- Jak zachować się w przypadku publicznej krytyki decyzji menedżera przez pracownika?
- Jak reagować na podważanie autorytetu Szefa za jego plecami?
Metody szkoleniowe
- wprowadzenie
- testy autodiagnozy
- odgrywanie ról
- praca zespołowa
- analiza przypadków
- wymiana doświadczeń
- dobre praktyki
Prowadzący
Ekspert Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji PRESTIGE EUROPEJSKIEGO CENTRUM KSZTAŁCENIA.
Wysoki poziom zajęć jest standardem obowiązującym w certyfikowanej firmie szkoleniowej PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia.
Gwarantujemy, że nasi trenerzy i wykładowcy, to osoby z wysokimi kwalifikacjami i wieloletnim doświadczeniem praktycznym, bo właśnie na praktyczne zastosowanie kładziemy szczególny nacisk.
Zapewniamy skuteczne szkolenia prowadzone przez wybitnych specjalistów, cenionych za ogromną wiedzę i rewelacyjne kwalifikacje dydaktyczne. Będzie nam bardzo miło gościć Państwa na naszych szkoleniach. Szczegółowe opisy prowadzącego lub prowadzących szkolenie znajdują się w ofercie, którą przesyłamy drogą mailową lub faksową.
Jesteśmy certyfikowaną firmą szkoleniową w ISO 9001:2015 w obszarze:
- planowania i realizacji szkoleń oraz
- usług doradczych w zakresie rozwoju i doskonalenia przedsiębiorstw.
Zapewniamy profesjonalizm prowadzących specjalistów, miłą i fachową obsługę, ciekawe materiały szkoleniowe, praktyczny wymiar szkolenia, certyfikaty ukończenia szkolenia.
Możliwości uzyskania
dofinansowania do 80% z BUR na swój udział w szkoleniu, zobacz więcej:
BAZA USŁUG ROZWOJOWYCH Z PRESTIGE ECK
Miejsce
Quality Silesian*** & Economy Silesian**
ul. Szybowcowa 1A, 40-502 Katowice
GPS: al. Górnośląska 40 - wjazd przez stację paliw BP
tel.: +48 32 606 88 00; fax: +48 32 606 88 01
www.silesianhotel.pl
Hotel Silesian to nowoczesny kompleks hotelowo-konferencyjny w Katowicach, położony w pobliżu autostrady A4, Centrum Handlowego "3 Stawy" oraz centrum miasta. Położenie hotelu umożliwia dogodną komunikację z Krakowem, Wrocławiem czy Warszawą.
Nocleg, wraz ze śniadaniem nie wliczony w cenę szkolenia, możemy dla Państwa zarezerwować.
- 200,00 PLN/doba w pok. 1-os.
- 250,00 PLN/doba w pok. 2-os.
Hotel posiada bezpłatny parking dla wszystkich uczestników PRESTIGE ECK.
Recepcja w hotelu jest czynna przez całą dobę.
Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia
Cena i zapisy
1590,00 zł brutto, CENA PROMOCYJNA: 1490,00 zł brutto przysługuje każdej kolejnej osobie zgłoszonej przez tę samą firmę/instytucję.
Podana wyżej cena zawiera:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe i pomocnicze
- przeprowadzenie szkolenia przez cenionego eksperta
- konsultacje indywidualne z uczestnikami szkolenia
- certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych
- poczęstunki kawowe, obiady
Formularz kontaktowy
Dodatkowe informacje
Szkolenie dostępne na zamówienie
Organizujemy również szkolenia in company, czyli szkolenia i kursy na zamówienie.
Przy realizacji szkoleń na zamówienie terminy i lokalizacje uzgadniamy bezpośrednio z klientem.
Nasz doradca bada potrzeby szkoleniowe firmy, a następnie przedstawia odpowiadającą na nie ofertę. Dzięki temu zakres tematyczny, forma zajęć, termin i lokalizacja takich szkoleń są dopasowane do tego, czego wymaga klient. Program jest zmodyfikowany do realiów biznesowych ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej, oczekiwania i potrzeby.
Pobierz Formularz Identyfikacji Potrzeb Szkoleniowych, albo skontaktuj się z nami mailowo lub telefonicznie.
Narzędzie do przygotowania profesjonalnego szkolenia.
Można formularz wypełnić i odesłać do nas lub przekazać informację telefonicznie.
Niniejsza oferta, a w szczególności program szkolenia podlegają ochronie na mocy prawa autorskiego. Właścicielem praw autorskich jest PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie części lub całości informacji w formie elektronicznej lub jakiejkolwiek innej bez zgody autora jest zabronione.
Na mocy ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych wszelkie osoby reprodukujące zawarte w ofercie i programie szkolenia informacje we fragmentach, jak i w całości bez wiedzy i zgody właściciela praw autorskich podlegały będą odpowiedzialności karnej.
Unikalne cechy i korzyści ze spotkania