ETYKIETA I SAVOIR VIVRE w biznesie i życiu z uwzględnieniem różnic międzykulturowych – zajęcia warsztatowe
Termin: Do ustalenia
Kategoria: HR, kadry, sekretariat, Rozwój menedżerski, Rozwój interpersonalny
Liczba godzin: Do ustalenia
Miasto: Do ustalenia
Cena: Do ustalenia
Menedżer powinien być dżentelmenem w każdej sytuacji, zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Sukces w biznesie zależy nie tylko od trafnych decyzji i zdolności negocjacyjnych, starannie wypracowanego wizerunku, umiejętności przekonywania czy współpracy z partnerami z całego świata, ale także nienagannych manier. O sukcesie organizacji decyduje też tzw. „pierwsze wrażenie”, dlatego tak ważne jest zadbanie o znajomość etykiety i savoir- vivre przez pracowników różnych szczebli.
Część dotycząca zachowania się przy stole odbędzie się w restauracji.
Im wyższe stanowisko – tym większe wymagania w zakresie znajomości etykiety i savoir- vivre
Cele i korzyści szkolenia
- Wyjaśnić czym jest etykieta, ceremoniał oraz protokół dyplomatyczny i jaka jest ich rola
- Wskazać zasady etykiety, protokołu dyplomatycznego, ceremoniału oraz savoire vivre, a także sposoby ich wykorzystania w życiu zawodowym i prywatnym
- Omówić uznane sposoby i formy komunikacji, w tym zasady tytułowania oraz korzystania z wizytówek
- Wyjaśnić zasady organizacji przyjęć różnego typu
- Zaprezentować zasady właściwego zachowania przy stole
- Omówić zasady elegancji w ubiorze oraz typy strojów
- Omówić zasady savoir vivre w życiu codziennym, w tym między innymi: powitania, pozdrowienia, wręczanie prezentów i kwiatów, wychodzenie i pożegnania, sytuacje niezręczne, hierarchia miejsc w samochodzie
- Przedstawienie najważniejszych różnic międzykulturowych w etykiecie, protokole, ceremoniale, dobrym wychowaniu, a także sposobach prowadzenia biznesu, rozmów i negocjacji
Po ukończeniu uczestnik:
- Wie czym jest etykieta, ceremoniał oraz protokół dyplomatyczny i rozumie ich znaczenie
- Zna zasady etykiety, ceremoniału, protokołu oraz savoir vivre
- Wie w jaki sposób należy się elegancko komunikować. Zna zasady i formy pisania listów, korzystania z telefonu, stosowania tytulatury w korespondencji i rozmowie, wie jak powinna wyglądać wizytówka i jak należy ją wręczać
- Zna typy strojów i zasady ich doboru
- Wie w jaki sposób należy organizować różnego rodzaju przyjęcia, w tym między innymi: w jaki sposób na nie zapraszać, o czym rozmawiać, jak usadzać gości, jak dobierać menu, jak zachowywać się przy stole
- Potrafi elegancko się witać i żegnać (zachowując przy tym odpowiednią kolejność), wie kiedy i jak należy wręczać prezenty praz kwiaty, a także czego nie wypada sprezentować. Potrafi odpowiedni radzić sobie w sytuacjach niezręcznych, wie jak usadzać gości w samochodzie
- Wie, jak przygotować się i prowadzić spotkania biznesowe na poziomie międzykulturowym
- Potrafi zrozumieć i radzić siebie z odmiennością wynikającą z różnic pomiędzy kulturami
Adresaci szkolenia
- Prezesi, menedżerowie zainteresowani budowaniem profesjonalnego wizerunku, którzy pragną osiagnąć niezwykłe spectrum korzyści wynikających ze znajomości dobrych manier
- Asystenki, Handlowcy, PRowcy, specjaliści mający kontakt z klientem zewnętrznym
- Zainteresowani rozwojem osobistym, doskonaleniem wiedzy z zakresu etykiety biznesowej
- Osoby, które chcą poszerzyć swoje umiejętności w zakresie prezentacji, autoprezentacji, prawidłowej komunikacji, wpływania na innych
- Zainteresowani budowaniem marki klasy premium
Program szczegółowy szkolenia
1. Wprowadzenie do tematu
- Wyjaśnienie czym są: etykieta, ceremoniał, protokół dyplomatyczny, savoir vivre
- Podstawowe zasady etykiety i protokołu dyplomatycznego:
- Zasada reprezentacji
- Zasada kurtuazji i taktu
- Zasada suwerennej równości państw w aspekcie etykiety i protokołu dyplomatycznego oraz prawa do wzajemnego szacunku
- Zasada prawej strony
- Zasada elegancji i estetyki
- Zasada skromności, cierpliwości i powściągliwości
- Zasada punktualności i terminowości
- Zasada dokładności i przezorności
- Zasada elastyczności
- Zasada dyskrecji, czyli cnota milczenia
- Zasada wiarygodności
- Zasada wzajemności i niedyskryminacji
- Zasada dyplomatycznego stylu
- Zasada precedencji dyplomatycznej i państwowej
- Reguła alternatu a reguła pele mele
2. Savoir vivre na co dzień – wybrane zagadnienia
- Powitania, kolejność powitań, uścisk, ucałowania dłoni, pożegnania, przedstawianie siebie i innych, przechodzenie na „ty”)
- Pozdrawianie nieznajomych
- Pierwszeństwo przy wchodzeniu, wchodzenie do miejsc publicznych, wchodzenie po schodach
- Kolejność zajmowanych miejsc
- Życzenia, gratulacje, kondolencje
- Wręczanie prezentów i kwiatów
- Językowy savoir-vivre’u – wybrane zagadnienia
- Sytuacje niezręczne
- Różnice kulturowe – wybrane przykłady
3. Komunikacja, czyli zasady i formy porozumiewania się oraz tytulatura
- Istota komunikacji i bariery komunikacyjne
- Zasady i formy porozumiewania się
- Rozmowa bezpośrednia (w tym: sztuka robienia „dobrego wrażenia”, komunikacja niewerbalna, etykieta konwersacyjna)
- Korespondencja tradycyjna – zasady i formy pisania listów (podstawowe zasady korespondencji, zasadnicze części listu oficjalnego, służbowego i prywatnego, układ listu, zwroty grzecznościowe, wysyłanie listów)
- Poczta elektroniczna, komunikatory i netykieta
- Telefon
- Wizytówki (rodzaje, forma i wygląd, funkcje wizytówek, używanie wizytówek we współczesnym świecie)
- Różnice kulturowe na wybranych przykładach
- Tytulatura w korespondencji i rozmowie
- Tytuły zawodowe
- Tytuły kurtuazyjne
- Tytuły naukowe
- Tytuły rodowe
- Tytuły na piśmie
4. Profesjonalny wizerunek
- Istota wizerunku
- Zasady ogólne
- Wskazania elegancji
- Typu ubiorów i zasady ich doboru (w tym m.in. typy strojów w biznesie, stroje tradycyjne)
- Dodatki
- Częste błędy i gafy
- Kwestie kulturowe na wybranych przykładach
5. Spotkania formalne i nieformalne
- Spotkania biznesowe, w tym kontakty zagraniczne – wybrane zagadnienia:
- Rodzaje spotkań
- Negocjacje handlowe
- Umowy o współpracy
- Program towarzyszący
- Różnice kulturowe – wybrane zagadnienia
- Przyjęcia
- Organizacja, dobór gości
- Typy przyjęć (tak zwane przyjęcia „siedzące” i „stojące”)
- Zaproszenia
- Typy stołów
- Miejsca honorowe przy stole
- Rozsadzanie przy stole
- Plan stołu
- Konwersacja przy stole z uwzględnieniem różnic międzykulturowych
6. Przy stole
- Nakrycie
- Sztućce
- Zasady zachowania przy stole, w tym prowadzenie konwersacji
- Podawanie, serwis
- Kolejność i dobór dań
- Wybór win i innych alkoholi
- Toasty
- Szczególne reguły etykiety dotyczące jedzenia i picia
- Sposób jedzenia szczególnych potraw
- Ograniczenia żywieniowe
- Różnice kulturowe – wybrane przykłady
7. Korzystanie z samochodów
- Wybór marki i modelu
- Wykorzystywanie samochodu prywatnego w celach służbowych
- Kierowca i pasażerowie
- Hierarchia miejsc w samochodzie
- Zna zasady usadzania gości w samochodzie
- Konwersacja w trakcie podróży
Część dotycząca zachowania się przy stole odbędzie się w restauracji.
Metody szkoleniowe
- Krótki wykład
- Gry interaktywne
- Dyskusja
- Symulacje
- Quizy
Część dotycząca zachowania się przy stole odbędzie się w restauracji.
Prowadzący
Ekspert Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji PRESTIGE EUROPEJSKIEGO CENTRUM KSZTAŁCENIA.
Wysoki poziom zajęć jest standardem obowiązującym w certyfikowanej firmie szkoleniowej PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia.
Gwarantujemy, że nasi trenerzy i wykładowcy, to osoby z wysokimi kwalifikacjami i wieloletnim doświadczeniem praktycznym, bo właśnie na praktyczne zastosowanie kładziemy szczególny nacisk.
Zapewniamy skuteczne szkolenia prowadzone przez wybitnych specjalistów, cenionych za ogromną wiedzę i rewelacyjne kwalifikacje dydaktyczne. Będzie nam bardzo miło gościć Państwa na naszych szkoleniach. Szczegółowe opisy prowadzącego lub prowadzących szkolenie znajdują się w ofercie, którą przesyłamy drogą mailową lub faksową.
Jesteśmy certyfikowaną firmą szkoleniową w ISO 9001:2015 w obszarze:
- planowania i realizacji szkoleń oraz
- usług doradczych w zakresie rozwoju i doskonalenia przedsiębiorstw.
Zapewniamy profesjonalizm prowadzących specjalistów, miłą i fachową obsługę, ciekawe materiały szkoleniowe, praktyczny wymiar szkolenia, certyfikaty ukończenia szkolenia.
Możliwości uzyskania
dofinansowania do 80% z BUR na swój udział w szkoleniu, zobacz więcej:
BAZA USŁUG ROZWOJOWYCH Z PRESTIGE ECK
Formularz kontaktowy
Dodatkowe informacje
Szkolenia zamknięte mogą być realizowane w języku polskim lub angielskim i dostosowane do potrzeb organizacji.
Szkolenie dostępne na zamówienie
Organizujemy również szkolenia in company, czyli szkolenia i kursy na zamówienie.
Przy realizacji szkoleń na zamówienie terminy i lokalizacje uzgadniamy bezpośrednio z klientem.
Nasz doradca bada potrzeby szkoleniowe firmy, a następnie przedstawia odpowiadającą na nie ofertę. Dzięki temu zakres tematyczny, forma zajęć, termin i lokalizacja takich szkoleń są dopasowane do tego, czego wymaga klient. Program jest zmodyfikowany do realiów biznesowych ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej, oczekiwania i potrzeby.
Pobierz Formularz Identyfikacji Potrzeb Szkoleniowych, albo skontaktuj się z nami mailowo lub telefonicznie.
Narzędzie do przygotowania profesjonalnego szkolenia.
Można formularz wypełnić i odesłać do nas lub przekazać informację telefonicznie.
Niniejsza oferta, a w szczególności program szkolenia podlegają ochronie na mocy prawa autorskiego. Właścicielem praw autorskich jest PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie części lub całości informacji w formie elektronicznej lub jakiejkolwiek innej bez zgody autora jest zabronione.
Na mocy ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych wszelkie osoby reprodukujące zawarte w ofercie i programie szkolenia informacje we fragmentach, jak i w całości bez wiedzy i zgody właściciela praw autorskich podlegały będą odpowiedzialności karnej.
Unikalne cechy i korzyści ze spotkania